וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרע מחריף: משפחת עובדיה יוסף סירבה לסייע לש"ס בקמפיין

16.2.2015 / 19:30

המפלגה פנתה למשפחה של מרן בבקשה להשתמש בקטעי ארכיון בשביל סרטון שיפנה לציבור החרדי – אך נתקלה בסירוב בצל המחלוקות עם היו"ר דרעי. ש"ס ניהלה עד כה קמפיין חברתי וכמעט לא נעשה שימוש בדמות הרב

המתיחות בין צמרת ש"ס למשפחת הרב עובדיה יוסף מחריפה: לוואלה חדשות נודע כי גורם בכיר המעורב בפעילות הבחירות של המפלגה פנה אתמול (ראשון) לחלק מבני המשפחה של המנהיג הרוחני לשעבר של התנועה, הרב עובדיה יוסף המנוח, בבקשה לקבל חומרים מתועדים מחייו - אולם משפחתו סירבה לעשות זאת. המפלגה ביקשה לעשות שימוש בקטעי הארכיון לצורך הפקת סרטון לקמפיין במגזר החרדי, אולם לאור המתיחות הקיימת עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, החליטה המשפחה שלא לשתף פעולה.

עוד כתבות בנושא בוואלה בחירות:
המקובל איים: מי שלא יצביע ש"ס - יעוף מהישיבה
קמפיין הזעם של דרעי: "ניקח מהעשירים משדרות רוטשילד"
דרעי צפוי להמליץ על נתניהו: "להרצוג אין אפשרות להרכיב קואליציה"

יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי בכנס של ראשי המפלגות, אונ' תל אביב. פברואר 2015. יותם רונן
אריה דרעי בארוע המפלגה בשבוע שעבר/יותם רונן

מאז מותו של הרב יוסף, נאלץ דרעי להיאבק בהתנגדות בתוך המשפחה. היחסים בינו ובין צעיר הבנים, הרב משה – שהיה הצמוד ביותר לאביו ב-20 שנותיו האחרונות – מתוחים. נוסף לכך, הרב משה, שהתגורר עם עובדיה יוסף בביתו, כמעט ואינו משוחח עם אחיו – הרב דוד, תומכו של דרעי שמונה לחבר מועצת חכמי ש"ס לאחר פטירת אביו. גם הרב הספרדי הראשי לישראל, האח יצחק יוסף, מזוהה יותר עם דרעי אך לעומתם, הרב אברהם יוסף, רבה של חולון, לא נחשב לתומך של דרעי ושומר על בידול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה המקורב אליו ביותר ויחסיו עם דרעי מתוחים. הרב עובדיה יוסף עם בנו משה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"הם רוצים לעשות סרטון, שיעשו, אבל מאיתנו הם לא יקבלו חומרים"

בשבוע שעבר התקיימה ישיבה במטה המפלגה, שבה הוחלט לחדד את הקמפיין במגזר החרדי. בין היתר, הוחלט להפיק סרטון שבו יופיעו קטעים נדירים מחייו של הרב המנוח. לשם כך, פנה בכיר המעורב בפעילות המפלגה לחתנו של הרב משה יוסף וביקש ממנו קטעי וידאו שמחזיקים חמיו וחמותו. פנייה דומה נעשתה לחלקים נוספים במשפחה. אולם, בשל המתח הקיים בין דרעי וחלקים מהמשפחה.

"הם רוצים לעשות סרטון, שיעשו, אבל מאיתנו הם לא יקבלו חומרים", אמרו במשפחה בתגובה לבקשה. בנוסף רמזו חלק מבני המשפחה בשיחה עם וואלה חדשות כי ש"ס זלזלה בהם מאז מותו של הרבה יוסף ובעיקר לאחר שפורסמה הקלטת של הרב עובדיה נגד דרעי, נטען כי הם אחראים להדלפתה, דבר שלטענתם הוא "מופרך ושקרי".

לפני חודשיים: הקלטת של הרב יוסף מסעירה את ש"ס

ש"ס מנהלת עד כה קמפיין בחירות ייחודי שמתמקד רק בנושא החברתי. דרעי התעלם עד כה מהמסרים הדתיים של המפלגה והסרטונים שפרסמה המפלגה לאחרונה פונים בעיקר לשכבות החלשות. ההתמקדות במסרים אלה שונה ממערכות בחירות קודמות והדבר בא לידי ביטוי בכך שכמעט ולא נעשה שימוש בדמותו של הרב יוסף המנוח, מלבד כשדרעי נאלץ להסיט את הדיון מהקלטת של הרב יוסף נגדו לזלזול לכאורה ברב.

מש"ס נמסר בתגובה לדברים: "דמותו של מרן מלווה את תנועת ש"ס בכל צעד, וכן בכל הקמפיין וכך גם יהיה בהמשך. אין שום מתיחות בין יו"ר התנועה לבני משפחתו של מרן, והם מסייעים רבות להצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully