וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אסיר את סעיף הסנקציות הפליליות מחוק הגיוס"

18.2.2015 / 1:40

במהלך מפגש עם עיתונאים חרדים, הצהיר נתניהו כי "החרדים הם שותפיו הטבעיים", והוסיף: "הרעיון שאנשים יישבו בכלא בגלל אמונתם הוא לא מתקבל על הדעת". יהדות התורה: "ההבטחה שווה להבטחות קודמות שהוא הפר"

יאיר לפיד וראש הממשלה בנימין נתניהו בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
"הדבר היחיד שמעניין אותו זה ההישרדות הפוליטית שלו". ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד/טלי מאייר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר אמש (שלישי) כי אם ירכיב את הממשלה הבאה, בכוונתו לצרף את המפלגות החרדיות ולהסיר את סעיף הסנקציות הפליליות מחוק הגיוס. במפגש שערך בביתו עם קבוצת עיתונאים חרדים, טען נתניהו כי החרדים הם שותפיו הטבעיים. בתום הפגישה, נשאל נתניהו על ידי אחד העיתונאים אם יבטל את סעיף הסנקציות הפליליות, והבהיר: "הרעיון שאנשים יישבו בכלא בגלל אמונתם הוא לא מתקבל על הדעת".

הסעיף הוכנס לחוק הגיוס החדש בעקבות דרישת מפלגת יש עתיד. הוספתו לחוק עוררה מחלוקת פוליטית ומחאה חריפה מצד החרדים. ביש עתיד הגיבו אמש להצהרתו של ראש הממשלה, ואמרו כי "נתניהו מוכיח שוב שהדבר היחיד שמעניין אותו זה ההישרדות הפוליטית שלו".

עוד בוואלה חדשות:
אלפים קיבלו בריקודים את סרבני הגיוס: "גיבורי היהדות החרדית"
מג"ד החרדים: "אנחנו עם הפנים קדימה"
הפגנת החרדים נגד הגיוס: "המדינה נלחמת בתורה"

ח"כ מאיר פרוש אוזק את עצמו לדוכן בדיון לאישור חוק הגיוס. טלי מאייר
ח"כ פרוש בדיון על חוק הגיוס במליאת הכנסת/טלי מאייר

מנגד, יו"ר מפלגת יחד, חבר הכנסת אלי ישי, בירך על ההחלטה והצהיר שוב כי ימליץ בפני הנשיא ראובן ריבלין על נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה הבאה. עוד הוסיף ישי: "מפלגת יש עתיד בדרסנותה הביאה לשנאת אחים ולקרע בעם, שהוריד את המוטיבציה של המתגייסים לנח"ל החרדי, על פי נתוני שר הביטחון".

לעומתו, ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה לא מיהר להתרגש מהצהרת נתניהו, שניתנה בדיוק חודש לפני הבחירות, ב-17 במרץ. "הבטחת נתניהו שיבטל סנקציות פליליות בנושא הגיוס שוות להבטחה מאשתקד שהוא עצמו הפר, באותו נושא", אמר פרוש בכנס בחירות בבית שמש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אירוע קבלת פנים לארבעת העריקים החרדים ששוחררו מהכלא הצבאי, ירושלים. פברואר 2015. נועם מושקוביץ
"הגזירה הנוראה עדיין בעיצומה ויש לעשות הכול על מנת לבטלה". החגיגות בירושלים, יום שני/נועם מושקוביץ

ביום שני, סרבני הגיוס החרדים, שלמה מילר, נפתלי ריז'י, אליהו גלודברג וחיים דוד חליווה, ששוחררו מכלא 4 לאחר שנעצרו לפני כמעט חודש מפני שלא התייצבו בלשכת הגיוס, התקבלו בשירה ובריקודים ברחובות ירושלים. אלפי בני אדם, רובם נמנים על תלמידיו של הרב שמואל אוירבך, ממנהיגי הזרם החרדי-ליטאי, ורבים מ"העדה החרדית", זרם חרדי קיצוני שמתבדל מרשויות המדינה, חגגו את שחרורם ומחו נגד חוק הגיוס.

"הערב מתגבש כאן המחנה האנטי-ציוני האמיתי נגד גזירת הגיוס", אמר יצחק וייס, הנמנה על חוגי חסידות סאטמר של "העדה החרדית". "נפתח עידן חדש בציבור החרדי, ציבור גדול מוחה נגד הגיוס במאבק שעלול להוביל בסוף לאי-השתתפות בבחירות". וייס הוסיף: "באנו הערב לכבד ולחזק את גיבורי התהילה של היהדות החרדית ומי שרואה את הציבור כאן, מבין שהשלטון לא יוכל לעמוד מול ציבור כל כך גדול ולגייס אותו בכוח לצה"ל".

הרב אוירבך אמר בפני המשתתפים: "מבית ומחוץ קמים עלינו לכלותינו. הבחורים שקדשו שם שמיים בכלא הצבאי הם מעט מהאור שיגרשו את החושך. יחד עם השמחה הגדולה שיש לנו עם הבחורים הללו, צריכים אנו לדעת כי הגזירה הנוראה עדיין בעיצומה ויש לעשות הכול על מנת לבטלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully