וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "דוח המבקר על מצוקת הדיור ישלח את נתניהו הביתה"

פוליטיקאים בשמאל וגם בימין תקפו היום את נתניהו באירועי "שבתרבות" ברחבי הארץ. ליברמן: "חיזבאללה הורג לנו חיילים ואנחנו מבליגים - זו התנהגות של לפלפים". וגם: צפו בלבני חוגגת במסיבה של הקהילה הגאה

צילום מסך

(לבני במסיבת גייז: "נגיע לכאן שוב אחרי הבחירות לחגוג את סוף עידן החושך")

תוקפים את הממשלה: מועמדים משמאל, וגם מימין, יצאו היום (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לנוכח התנהלותו, הן על רקע דוח המבקר בענייני ההוצאות במעונותיו, והן על רקע מבצע "צוק איתן". בין הדוברים במהלך אירועי "שבתרבות" שהתקיימו ברחבי הארץ היו לא רק פוליטיקאים מהאופוזיציה, אלא גם כאלה שאינם פוסלים ישיבה בממשלת נתניהו הבאה, אם תוקם כזו.

חודש לפני הבחירות: עליית מדרגה בקמפיינים של המפלגות

יו"ר המחנה הציוני יצחק (בוז'י) הרצוג בבית הפרקליט, תל אביב. דרור עינב
"דוח הדיור יחשוף כישלון מהדהד". הרצוג/דרור עינב

"ביבי נכשל וצריך ללכת הביתה"

ראשון המנגחים היה יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג (המחנה הציוני), שהתייחס באירוע "שבתרבות" בתל אביב לדוח מבקר המדינה יוסף שפירא על הדיור בישראל, שצפוי להתפרסם בחודש הבא, סמוך לנאום נתניהו בקונגרס.

"על מעון ראש הממשלה ביבי מסרב לקחת אחריות ולתת דין וחשבון לציבור. הוא מאשים את התקשורת, את אב הבית ואת הממשלות הקודמות בכל דבר", אמר, "אבל זה לא יעזור לו. הדוח הבא, בנושא הדיור, יחשוף כישלון מהדהד והתעלמות חמורה מצרכי האזרחים. ביבי נכשל וצריך ללכת הביתה".

ליברמן: "התרעתי במהלך 'צוק איתן' שיש למנוע סיבוב רביעי"

"כוח ההרתעה של ישראל נפגע בשל 'מדיניות' חוסר היכולת להכריע", אמר באירוע שר החוץ אביגדור ליברמן ב"שבתרבות" בחולון. "בשלושת העשורים האחרונים שוחררו 3,000 מחבלים עם דם על הידיים, את 'צוק איתן' לא השלימו והצבא לא קיבל פקודה להכריע את שלטון החמאס. התרעתי במהלך 'צוק איתן' שיש למנוע סיבוב רביעי, ועכשיו לצערנו סיבוב רביעי זה רק עניין של זמן. חיזבאללה הורג לנו חיילים ליד הר דב ואנחנו מבליגים - זו התנהגות של לפלפים. יש להנהיג עונש מוות למחבלים ולהקים 'קיר ברזל' שהטרור והאויבים שלנו ידעו שחבל להתעסק איתנו".

בהמשך תקף ליברמן את הרשימה המשותפת של המפלגות הערביות, על רקע אישור בית המשפט העליון לחברת הכנסת חנין זועבי להתמודד לכנסת. "ההנהגה הערבית הישראלית לא מייצגת את ערביי ישראל, אלא את ארגוני הטרור. אין הבדל בין דעאש, חיזבאללה וחמאס לבין זועבי או טיבי. בית המשפט העליון טעה באופן דרמטי בפסיקה לגבי חנין זועבי - חברת כנסת שקוראת לרצח נערים יהודים פעולה לגיטימית, שהתעמתה עם כוחות צה"ל על המרמרה - אסור לה להיות בכנסת".

"מי החוקרים אותנו? ניצבים סוטי מין?"

"אין לי אמון במשטרה. מי הם החוקרים? סוטי מין"

שר החוץ, שמפלגתו מעורבת בפרשת השחיתות בשירות המדינה, התייחס גם לחקירות נגד מקורביו, בהם סגנית השר פאינה קירשנבאום. "מי שעובר על החוק חייב לתת את הדין. הבעיה היא ששופטים כאן אנשים בתקשורת. הייתי רוצה שמישהו יחקור מדוע לפני כל מערכת בחירות נולדות חקירות נגדי. אין לי אמון במשטרה, ואני שואל מי הם החוקרים? ניצבים במשטרה, שהם סוטי מין. אני סומך על בתי המשפט בלבד" .

ליברמן הגן על כוונת נתניהו לשאת נאום בקונגרס האמריקני בחודש הבא, אך המעיט מחשיבותו. "היחסים עם האמריקנים מבוססים בברית אמיתית ושום מערכת יחסים אישית בין ראש ממשלה לנשיא לא תשנה את זה. לגבי הנאום - כבר אמרתי שאם רוצים לעשות משהו צריך לעשות ולא לדבר. האיראנים רצים כל הדרך לנשק גרעיני ואנחנו צריכים לקבל החלטה לכאן או לכאן".

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו באולפן וואלה! בראיון עם הילה קובו ועומרי נחמיאס, 15.2.15. ראובן קסטרו
"עשינו שלושה מבצעים מול החמאס ולא הצלחנו למוטט אותו". ליברמן/ראובן קסטרו

גלאון: "על נתניהו לוותר על הנאום בקונגרס"

יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, שהשתתפה הבוקר ב"שבתרבות" ברחובות, התייחסה אף היא לנאומו הצפוי של נתניהו בקונגרס, ובפרט למתקפת הנגד שמתכנן הבית הלבן, על פי דיווחים, בה נשקלת החרמה של כנס איפא"ק - השדולה הפרו-ישראלית.

"נאום נתניהו פוגע ביחסי ישראל-ארה"ב, ביכולת של ישראל להיות שחקנית בזירה האירנית ועכשיו גם בשדולה הישראלית", אמרה גלאון. "כרגיל ראש הממשלה מתנהל בניתוק אופייני, ממשיך לזלזל בכל העולם ולדאוג אך ורק לעצמו. התעקשותו לנאום בקונגרס, תוך סיכון היחסים האסטרטגיים עם ארצות הברית הביאה גם לכך שהוא הפך את איפא"ק לבת ערובה במאבקים הפוליטיים שלו במערכת הבחירות, ובכך גרם נזק בלתי הפיך לתשתית התמיכה בישראל בארצות הברית".

"אני קוראת לנתניהו לוותר עם הנאום", הוסיפה גלאון. "טובת מדינת ישראל והיהדות האמריקאית קודמת לשיקולים פוליטיים ציניים".

יו"ר מרצ זהבה גלאון בכנס ראשי המפלגות באוניברסיטת תל אביב. פברואר 2015. יותם רונן
"שיקולים פוליטיים ציניים". גלאון/יותם רונן

מייקל אורן: "החרמת איפא"ק - החרמת הידידות עם ישראל"

מייקל אורן, המועמד מטעם מפלגת "כולנו" לכנסת, גם התייחס לכוונת ארה"ב להחרים את איפא"'ק. "החרמת איפא"ק היא החרמת הידידות עם ישראל. אם הממשל האמריקני יחליט להחרים את איפא"ק הוא למעשה יחליט להחרים את הברית האסטרטגית עם ישראל", אמר אורן, בעבר שגריר ישראל בארצות הברית. "איפא"ק היא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל, ואסור לתת למעמדה להיפגע".

עוד אמר: "אנחנו צריכים להפסיק לפחד. צריכים להפסיק לפעול מתוך קצוות הקשת הפוליטית - וכך לגרום לעולם להסתכל עלינו אחרת - לאמץ מחדש את מתווה בוש-שרון של בנייה בגושים שיהיו חלק מכל הסכם עתידי ולפעול לחיזוק המצב הקיים בשטח דה-פקטו, של מצב של שתי מדינות"

משה כחלון ומייקל אורן במסיבת עיתונאים, בית ציוני אמריקה. דרור עינב
"הדרך היחידה לפתור את המשבר הנוכחי מול ארה"ב היא להציג להם תכנית מדינית". אורן/דרור עינב

גלנט: לא מקובל ששר הביטחון מנחה את הדרג הצבאי להגיע לתיקו

במקביל, תקף אלוף במילואים יואב גלנט, המועמד מטעם מפלגת "כולנו" לכנסת, את שר הביטחון משה יעלון על התנהלותו ב"צוק איתן". "לא מקובל עליי ששר הביטחון מנחה את הדרג הצבאי להגיע לתיקו", אמר באירוע "שבתרבות" בגן נר שבצפון. "שר הביטחון מוכן לחיות עם תיקו מול חמאס ועם מנהרות מתחת לגני ילדים, אני לא. ניתן להכריע את החמאס ואני יודע איך לעשות זאת".

בהמשך תקף גלנט גם את שר האוצר ויו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד. "עם גיליון ציונים כמו שלפיד מציג, אני לא הייתי מעז לבקש שוב את אמון הציבור לתפקיד שר האוצר, אלא הייתי הולך הביתה לשתות שוקו חם".

משה כחלון ויואב גלנט בכפר המכבייה, מפלגה "כולנו", ינואר 2015. ראובן קסטרו
"במקום לפיד הייתי הולך הביתה לשתות שוקו חם". גלנט/ראובן קסטרו

מוקדם יותר תקף אלוף במילואים עמוס ידלין, המועמד מטעם "המחנה הציוני" לתפקיד שר הביטחון, את התנהלות נתניהו במבצע "צוק איתן" ובגין החלטתו לנאום בקונגרס האמריקני.

"נתניהו איננו 'מר ביטחון', הוא נכשל בביטחון. אחרי שש שנים בשלטון, איראן קרובה מאי פעם לפצצה גרעינית. היחסים עם ארה"ב, שהם עמוד תווך בביטחון הלאומי של ישראל נפגעו קשות, ואנו חייבים לשקמם בדחיפות. נתניהו חלש לא רק מול איראן אלא גם חלש מול חמאס, והוכיחו זאת 50 ימים של רקטות ומנהרות תחת עוטף עזה. אותו אדם שכתב ספרים על אי כניעה לטרור שחרר מאות רוצחים עם דם על הידיים. כשר ביטחון, אתנגד לשחרור רוצחים".

ידלין הוסיף: "יצחק הרצוג יהיה ראש ממשלה מצוין. הוא והצוות שסביבו מבטיחים אחריות ושיקול דעת - המבוססים על ראייה מפוקחת של המציאות. הוא ישלב תקיפות ביטחונית עם פרגמטיות מדינית".

ראש אמ"ן לשעבר המועמד לכנסת מטעם המחנה הציוני אלוף מיל' עמוס ידלין. ראובן קסטרו
"הרצוג ישלב תקיפות ביטחונית עם פרגמטיות מדינית". ידלין/ראובן קסטרו

"יש מצב שב-20 במרץ נגיע לכאן לחגוג את סוף עידן החושך, האפליה והגזענות ונתחיל עידן של אור, של אהבה ושל שוויון - שלכל אחד יש כבוד ושכל אחד יכול לאהוב ולהתחתן", אמרה אמש ציפי לבני (המחנה הציוני) שהשתתפה במסיבה של הליין "דרעק" של הקהילה הגאה בתל אביב, "זאת המדינה שאנחנו רוצים בשביל כולנו".


לפניות לכתבים:

עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il
שבתי בנדט: sben72@walla.com

ציפי לבני חוגגת עם צעירים במסיבה של הליין "דרעק" באומן 17 בתל אביב. לואיז גרין, מערכת וואלה! NEWS
לבני עם החוגגים/מערכת וואלה! NEWS, לואיז גרין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully