וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה או אנחנו או הם

23.2.2015 / 10:14

מפלגות קטנות כמו "עלה ירוק" או "הירוקים" כמעט ולא מקבלות חשיפה בכלי התקשורת ושמותיהן לא עולים בסקרים. הן התלוננו, וכעת קורא יו"ר ועדת הבחירות לערוצי הטלוויזיה והרדיו לשמור על שוויון בסיקור - אך לא יתערב מעבר לכך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, פנה היום (שני) לערוצים 2 ו-10 ולתחנות הרדיו האזורי וביקש מהן לפעול בשוויון בסיקור המועמדים לבחירות לכנסת ה-20, ולא להתעלם ממפלגות קטנות.

הפנייה של ג'ובראן נעשתה לאחר שקיבל את מכתבו של עורך הדין עמיר מלצר, יושב ראש מפלגת "הירוקים" אשר הלין על חשיפה מועטה למפלגה בשידורי הטלוויזיה והרדיו. זו אינה התלונה הראשונה בנושא, וגם מפלגת "עלה ירוק" התלוננה על כך שהיא אינה מקבלת כל חשיפה בשידורי החדשות או הסקרים שעורכות חברות החדשות, היא אף פנתה בנושא למועצת העיתונות.

במכתבו הצביע מלצר על ההתעלמות של ערוצי הטלוויזה ושל הרדיו האזורי מהמתמודדים במפלגות הקטנות וציין כי הן נותנות במה לא שיוויונית רק למתמודדים במפלגות הגדולות. השופט ג'ובראן מפנה את ערוצי הטלוויזה והרדיו לסעיף 5 בחוק הבחירות הקובע כי ערוצי הטלוויזיה והרדיו צריכים לשמור על שוויון בין המועמדים.

"כמובן שאין בכוונתי להתערב א-פריורי בלוחות השידורים שלכם ומדובר בסוגיה המצויה בלב הפרוגרטיבה המוענקת לכם", כתב ג'ובראן. "עם זאת, שימו לב כי תכליתו העיקרית של האיסור הקבוע בחוק הבחירות היא לוודא שערוצי הטלוויזיה והרדיו שומרים על השיוויון בין המועמדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully