וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדי יחד הגיעו להתנחלות המפונה חומש: "תיבנה מחדש"

23.2.2015 / 22:00

בניסיון למשוך מצביעים מהבית היהודי, הגיעו היום יוני שטבון ומועמדים נוספים ממפלגתו של ישי לחומש. זאת למרות שהדבר מהווה עבירה על החוק וכרוך בכניסה לאדמות פלסטיניות פרטיות

חברי מפלגת יחד, מפלגתו החדשה של אלי ישי, סיירו היום (שני) בשומרון ובישיבת חומש על חורבות ההתנחלות שפונתה בתוכנית ההתנתקות. לדברי חבר הכנסת יוני שטבון, מספר שתיים ברשימת יחד ועוצמה יהודית, "החזרה לחומש היא יעד בהול לממשלת הימין הבאה ואנחנו נדאג לכך".

יוני שטבון ופעילי מפלגת יחד בחומש. דוברות יחד, מערכת וואלה! NEWS
יוני שטבון בחומש היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות יחד

מפלגתו החדשה של אלי ישי עובדת קשה כדי למשוך מצביעים נוספים לחיק המפלגה, במיוחד מתוך הציבור הדתי-לאומי שמחפש בית ימני יותר מהבית היהודי. חברי הסיעה שטבון, עמיטל בראלי והרב קובי יקיר ביקרו בצפון השומרון כחלק מפעילות המטה הדתי-לאומי של המפלגה החדשה, שהוקמה על מנת למשוך כמה שיותר קולות ממצביעי הבית היהודי. הם ביקרו את תלמידי ישיבת חומש אשר מגיעים למקום באופן תדיר, למרות האיסור החל על הישראלים להגיע לחומש על פי חוק ההתנתקות. כמו כן, עלייה למקום נחשבת לחדירה לאדמות פלסטיניות פרטיות של תושבי הכפר בורקא הסמוך.

במהלך הביקור אמר שטבון כי "היום גם אחרון השמאלנים מבין שהגירוש היה אסון חסר תקדים באכזריותו וחסר תוחלת בתוצאותיו". שטבון הוסיף ואמר לנוכחים במקום כי "פרשת חומש היא אחת העוולות הקשות של אסון ההתנתקות, החזרה לחומש היא יעד לממשלת הימין הבאה, אנחנו נדאג לזה. זוהי עוולה מוסרית מאין כמותה, שיש לנו חובה ואחריות לתקן ולאלתר".

הרב קובי יקיר, מקום 8 ברשימת יחד, אמר: "אנחנו כחברי סיעה מתחייבים לפעול לביטול חוק ההתנתקות כדי שחומש תיבנה ותכונן. בעזרת השם נצליח לבנות את חומש מחדש".

פעילי הימין צובעים מחדש את מגדל המים בחומש. חומש תחילה,
"גם אחרון השמאלנים מבין שהגירוש היה אסון חסר תקדים"/חומש תחילה

את הסיור החלו חברי המפלגה החדשה בביקור ניחום אבלים בבית משפחתה של אדל ביטון שנפטרה בשבוע שעבר ביישוב יקיר. בהמשך הגיעו חברי המפלגה לישיבת שבי שומרון ולפגישה עם ראש הישיבה. שיאו של הסיור, מבחינתם, היה בעלייה ליישוב חומש וביקור בישיבת חומש הפועלת במקום מספר שנים.

חומש היא אחת מארבע התנחלויות שפונו מצפון השומרון במהלך תוכנית ההתנתקות. כשנה לאחר הפינוי החלו תושבי חומש לנסות ולשוב במטרה לחדש את ההתיישבות במקום, ניסיונות שלא צלחו עד כה. לפני מספר חודשים הוגשה הצעת חוק לתיקון חוק ההתנתקות בצפון השומרון. על פי ההצעה, שיזמו חלק מהמשפחות שגרו במקום ועליה חתמו מספר חברי כנסת ובהם אלי ישי ושטבון, הוצא להשאיר את חוק הפיצויים למפונים אך לבטל את הסעיפים האוסרים את ההגעה והשהות במקום במטרה להכין את התשתית להקים את היישוב מחדש. הצעת החוק לא קודמה עד כה.

חברי מטה "חומש תחילה", המורכב ממשפחות המפונים, אמרו בתום הביקור כי "עשר שנים חלפו מביצוע הרס ארבעת ישובי צפון השומרון: חומש, שאנור, גנים וכדים במסגרת תכנית ההתנתקות, שהעלתה את החמאס לשלטון והכניסה מיליוני יהודים תחת איום רקטי. אנחנו בחומש מתקנים יום יום את העוול ומקדמים בברכה את ח"כ יוני שטבון ומועמדי מפלגת יחד שבאו לצפות על כל מישור החוף מחומש ולעמוד מקרוב על הצורך בביטול ההתנתקות והחזרת עם ישראל לשליטה מרבית בשטח".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully