וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ ביטל את צו המניעה: ליברמן יחלק גיליונות של שרלי הבדו

25.2.2015 / 11:00

ועדת הבחירות אסרה על יו"ר ישראל ביתנו לחלק את הגיליון המיוחד של המגזין הצרפתי ובו קריקטורת הנביא מוחמד. כעת בג"ץ התיר זאת: "מניעת החלוקה מהווה פגיעה בחופש הביטוי". ליברמן בירך על ההחלטה

אביגדור ליברמן מחלק שארלי הבדו בתל אביב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
ליברמן באירוע "עיון" בגיליונות המגזין בתל אביב/ראובן קסטרו

ניצחון לליברמן: בג"ץ קיבל הבוקר (רביעי) את העתירה של מפלגת ישראל ביתנו והיו"ר אביגדור ליברמן, והתיר להם לחלק את גליון מגזין הסאטירה הצרפתי "שרלי הבדו" במסגרת תעמולת הבחירות. זאת, לאחר שוועדת הבחירות המרכזית אסרה על חלוקת הגיליון. לטענת בית המשפט, מדובר בתעמולת בחירות לגיטימית ולא במתנה אסורה. כמו כן, נטען כי אין סמכות למנוע את חלוקת הגיליון מטעמים הקשורים בתכנים שלו.

צו מניעה לליברמן: לא יוכל לחלק גיליונות של שרלי הבדו

שר החוץ ליברמן אמר בתגובה כי "החלטת בית המשפט העליון לאפשר את חלוקת 'שרלי הבדו' היא מסר חשוב שישראל נשארת מדינה יהודית ודמוקרטית ושלא נכנעים לאיומים ולאלימות של חברי הכנסת הערבים שמנסים להפוך גם את ישראל למדינת דאעש. אני מברך את בית המשפט העליון על ההחלטה הנכונה".

עוד באותו נושא:
צו מניעה לליברמן: לא יוכל לחלק גיליונות של שרלי הבדו
דעה: ליברמן צועק כל הדרך הביתה
שער גיליון "שרלי הבדו" נחשף: קריקטורת הנביא מוחמד

החלטת בג"ץ התקבלה בדעת רוב. בפסק הדין נכתב כי "בחלוקת הגיליון המיוחד אין מתקיימת ודאות קרובה, גם לא אפשרות סבירה או ממשית, לפגיעה קשה או ממשית בטוהר הבחירות, בשוויון בין המפלגות, או בחופש הבחירה של הבוחר. מניעת חלוקתו תפגע בחופש הביטוי במידה העולה על הנדרש".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully