וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגלגלות אחריות מאחת לשנייה: המפלגות נערכות לדוח המבקר

25.2.2015 / 15:00

300 העמודים שנכתבו על משבר הדיור מעוררים לחץ במערכת הפוליטית, הנמצאת בשיאו של קמפיין בחירות. ספק מי מהמפלגות הספיקה ללמוד את הדוח ובכל זאת כולן עלו להתקפה: בליכוד מאשימים את לפיד, לפיד מאשים את נתניהו וכחלון מאשים את שניהם

צילום: גדעון צנטנר, חמד אלמקת; עריכה: יאיר דניאל

דוח מבקר המדינה בנושא משבר הדיור שיתפרסם הערב (רביעי) מגיע בעיתוי רגיש מאוד, כשלושה שבועות לפני הבחירות, ובכל המפלגות ישנו לחץ גדול לקראת פרסומו. אורכו של הדוח, שהופץ רק אתמול לעיתונאים כדי שיוכלו לעיין בו, 300 עמודים – כך שספק גדול אם יש פוליטיקאים שהספיקו להתעמק בממצאיו. אבל זה לא הפריע לנציגי כל המפלגות לעלות למתקפה כבר מהבוקר, בניסיון להכתיב את סדר היום באופן שיתאים להם.

יאיר לפיד, נפתלי בנט, המחנה הציוני, בנימין נתניהו, הליכוד, יש עתיד, הבית היהודי, יצחק הרצוג. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
עלו להתקפה: לפיד, הרצוג, נתניהו וכחלון/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בליכוד, שם מוטרדים יותר מכל מהדוח, צפויים למקד את האש בשר האוצר, יאיר לפיד, ובקודמו של נתניהו בתפקיד, אהוד אולמרט. בנוסף, צפויים במפלגת השלטון לטעון כי הדוח ועיתוי פרסומו הם כלי לניגוח פוליטי של ראש הממשלה ערב בחירות.

בדקנו: נתניהו צדק כשהאשים את אולמרט במשבר הדיור?

במחנה הציוני, לעומת זאת, מתכוונים להתמקד אך ורק במתקפה על נתניהו. היו"ר, יצחק הרצוג, מלווה בחברי הכנסת סתיו שפיר ואיציק שמולי, ממובילי המחאה החברתית בקיץ 2011, יערכו מסיבת עיתונאים בשדרות רוטשילד, שם החלה מחאת האוהלים, ויבטיחו כי אם המפלגה תרכיב את הממשלה, היא תביא פתרונות למשבר הדיור. ההחלטה לשים בחזית את שני חברי הכנסת הצעירים והפופולריים, במקום את פרופסור מנואל טרכטנברג שלא זוכה לאהדה במפלגה, אינה מקרית – המפלגה הפיקה לקחים. המסר המרכזי של המחנה הציוני יהיה כי משבר הדיור הוא לא עניין של שר כזה או אחר, אלא של ראש הממשלה עצמו, ולכן הרצוג אישית הוא זה שיטפל בעניין אם ייבחר.

כותרות אחרונות בוואלה בחירות:
אחרי רכבת ההרים בסקרים: בנט עובר לקמפיין חיובי
בג"ץ ביטל את צו המניעה: ליברמן יורשה לחלק גיליונות של שרלי הבדו
שר בכיר בליכוד מודה: "ממשלת אחדות - אפשרות סבירה מאוד"

במפלגת יש עתיד, מפלגתו של שר האוצר לשעבר, מתכוונים להדוף את הביקורת מעליהם ולגלגל אותה חזרה לפתחו של ראש הממשלה נתניהו. "כל מה שאמרנו כל השנה", אמרו במפלגה, "נמצא בדוח הזה, שחור על גבי לבן. משבר הדיור בישראל הוא תוצאה ישירה של ההזנחה של נתניהו והליכוד".

גם יו"ר מפלגת "כולנו", משה כחלון, לא חיכה לקרוא את הדוח המלא, והפיץ כבר בבוקר סרטון וידאו בו האשים במשבר הדיור את "נתניהו, לפיד ובנט". לדברי כחלון, "אני באופן אישי מצפה מהם לקצת צניעות וענווה בכל הנושא הזה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

קרב הבוץ מרובה המשתתפים רק מחזק את התחושה שלא ברור מי באמת יכול לפתור את משבר הדיור. הבחירות בעוד 20 ימים, ובינתיים נשמעות בעיקר סיסמאות. מאחר ולאף אחת מהמפלגות אין נוסחת קסם לפתרון אחת הבעיות החברתיות הגדולות במדינה – נראה שזירת הקרב האמיתית היא בשכנוע של הציבור באשר למי אשמה במשבר – וקשה לצפות כיצד הדוח יעצמו ישפיע על תמונת המנדטים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully