וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לפני הבחירות: כתב אישום נגד מקום 18 בליכוד

1.3.2015 / 18:48

ז'קי לוי נאשם בעבירות של זיהום מים והפעלת תחנת פסולת בניגוד לנהלים בעת כהונתו כראש עיריית בית שאן, וזאת על אף שנדרש לחדול מכך באופן מידי. כתב האישום כולל בכירים נוספים בעירייה. טרם ברור כיצד ישפיע על מועמדותו לכנסת

ז'קי לוי. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
מואשם בזיהום מקום מים והפעלת תחנת פסולת בניגוד לנהלים. ז'קי לוי/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית משפט השלום בנצרת נגד ז'קי לוי, ראש עיריית בית שאן לשעבר ומקום 18 ברשימת הליכוד לכנסת, בגין זיהום מקור מים והפעלת תחנת פסולת בניגוד לנהלים. פרקליט המדינה, שי ניצן, אישר את כתב האישום, אולם טרם ברור כיצד הדבר ישפיע על מועמדתו של לוי.

נאשמים נוספים בכתב האישום, שהוגש על ידי המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה, הם יחזקאל חריב, סגנו של לוי ואחראי על נושא איכות סביבה בעירייה, ממלא מקום מנכ"ל העירייה ומנהל האגף העירוני, גואל ישראלי, ומנהלת היחידה לאיכות הסביבה בעירייה, אליס נחום. על פי כתב האישום, העירייה הזרימה שפכים לנחל חרוד במספר רב של מקרים, אולם למרות שנדרשה לחדול מכך באופן מידי – הנאשמים לא פעלו על מנת להפסיק זאת, כל אחד בהתאם לתפקידו.

לקריאה נוספת:
כחלון בתשדיר תעמולה ראשון: "ממשיך דרכו של בגין"
נתניהו: איראן מנסה להשמיד אותנו - כמו בימי פרס
וינשטיין החליט: בדיקה על הוצאות מעון נתניהו - לאחר הבחירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נאשמים בהזרמת שפכים במספר רב של מקרים. נחל חרוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוסף על כך, מואשמים לוי, חריב ונחום בכך שהעירייה הפעילה תחנת מעבר לפסולת יבשה באופן לקוי ובניגוד לדרישות הקבועות בדין. במשך הזמן הפכה תחנת המעבר לאתר סילוק פסולת שהופעל מבלי שננקטו האמצעים הדרושים למניעת זיהום אוויר וריח בלתי סבירים. כתוצאה מהתנהלות העירייה, נכתב בכתב האישום, הצטברה בתחנת המעבר כמות גדולה של פסולת מסוגים שונים. המשרד להגנת הסביבה דרש מהעירייה לפעול באופן מידי לפינוי הפסולת לאתר מאושר ולסגור את התחנה, אולם העירייה לא פעלה כנדרש ממנה. במאי 2012 פרצה בתחנת המעבר שריפה גדולה, אך העירייה לא פעלה באופן מידי באמצעים יעילים ומתאימים לכיבויה.

על פי כתב האישום, כתוצאה מכך נמשכה השריפה במשך כמה ימים, במהלכם נשרפה כמות גדולה מאוד של פסולת מסוגים שונים שהצטברה בתחנה, ובהם פלסטיק ומתכת. במהלך התרחשות הבעירה ובמשך ימים רבים אחריה, היתמר עשן שחור באזור שכיסה שטחים נרחבים והיווה זיהום אוויר בלתי סביר שגרם לריח בלתי סביר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
המשרד להגנת הסביבה דרש מהעירייה לפעול באופן מידי לפינוי הפסולת לאתר מאושר ולסגור את התחנה, אולם העירייה לא פעלה כנדרש ממנה

לאחר כיבוי השריפה, פעלה העירייה לחסימת הגישה לתחנה והפסיקה לפנות אליה פסולת גושית, ללא שפינתה את כמויות הפסולת שהצטברו בה. החל ממאי 2012 ובהוראת לוי וחריב, פעלה העירייה לפנות את הפסולת הגושית משטחה לאתר חלופי הנמצא סמוך לתחנת המעבר - על אף שהוא חסר כל תשתיות ייעודיות. במקביל, העירייה לא מנעה גישה לתחנת המעבר ולכן גורמים שזהותם אינה ידועה המשיכו להשליך פסולת אליה. בשל כך, בסוף אותו חודש או סמוך לכך, פרצה בתחנת המעבר שריפה נוספת ופסולת רבה עלתה באש תוך שהיא מעלה עשן רב שהיווה זיהום אוויר בלתי סביר, שגרם לריח חזק ובלתי סביר. גם באתר החלופי הצטברה כמות גדולה של פסולת, ובמספר רב של פעמים פרצו בו שריפות שהבעירו כמויות גדולות מאוד של פסולת.

במהלך התקופה הרלוונטית נשלחו לעירייה ולראש העיר התראות רבות על ידי המשרד להגנת הסביבה בהתייחס להתנהלות העירייה, בהן פורטו ההשלכות הסביבתיות החמורות של התנהלותם, וכן דרישות שונות שמטרתן עמידה בדרישות הדין והפסקת הזיהום לאלתר. הארבעה נאשמים בזיהום מים, השלכת פסולת ברשות הרבים, הפרת חובת נושא משרה לפקח ולעשות כל שניתן למניעת עבירות, הפעלת תחנת מעבר לפסולת ללא התשתיות והדרישות הקבועות בדין, אי נקיטת אמצעים למניעת זיהום אוויר וריח בלתי סבירים מאתר לסילוק פסולת ועבירות סביבתיות נוספות.

לוי: "המועד מעיד על מגמתיות"

לוי מסר בתגובה כי "הגשת כתב האישום 17 יום לפני מועד הבחירות, שבהן אני מועמד ריאלי להיבחר לכנסת, נראית מגמתית. בהיותי ראש עיריית בית שאן, השקעתי מאמץ רב תוך תיאום עם המשרד להגנת הסביבה, כדי לפתור את הבעיות נשוא כתב האישום. מאמצים אלה חייבו השקעה של תקציבים ניכרים בתקופה של קשיים כספיים חמורים לעירייה, ובסופו של דבר הניבו, עוד לפני תםפ תקופת כהונתי, פתרון מלא לבעיות".

מעיריית בית שאן נמסר בתגובה: "כתב האישום נגד עיריית בית שאן הוגש על עבירות שנעשו בתקופת כהונתם של ראש העיר הקודם ז'קי לוי וממלא מקומו חזי חריב, ששימש יו"ר ועדת איכות הסביבה. הטענה נגדם היא על עבירות בתחום הסביבה של ניהול תחנת מעבר לפסולת שלא כחו,ק תוך גרימה למפגעים רבים והזרמת שפכים גולמיים לנחל חרוד. זמן קצר לאחר כניסת ראש העיר הנוכחי לתפקידו, עיריית בית שאן חדלה מהעבירות שבוצעו בימי כהונתו של לוי ונקטה בפעולות נרחבות על מנת לסלק את מפגעי הפסולת הרבים שגרמו למטרדי ריח וזיהום אוויר, ולהפסקת הזרמת השפכים לנחל חרוד. מאז עיריית בית שאן עובדת ופועלת כחוק ולאחרונה אף זכתה באות הרשות הירוקה עבור הפעילות הסביבתית המגוונת, וזאת בנוסף לפעולות שצוינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully