וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לצד נתניהו: "לבני והרצוג יורים חיצים על הגב שלנו"

בריאיון לוואלה חדשות, תקף יו"ר הבית היהודי את ראשי המחנה הציוני וקרא להם לשים בצד את המחלוקת ולתמוך בנאום ראש הממשלה בקונגרס. "בוז'י יודע היטב שההסכם עם איראן נורא. שיפסיק לבלבל את המוח"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

"בעניין איראן, אין קואליציה ואופוזיציה" – כך אמר היום (שני) יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה, נפתלי בנט, בריאיון לוואלה חדשות, יממה לפני נאומו השנוי במחלוקת של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני הקונגרס האמריקני. בפרט, מתח בנט ביקורת קשה על התנגדותו של יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, לנאום. "ההתנהלות של האופוזיציה היא מבישה", הוסיף. "בוז'י יודע היטב שזה הסכם נורא. הוא היה צריך לבוא לוושינגטון ולומר שאין פה ימין ושמאל. גם אני חולק על נתניהו בהרבה דברים, אבל בעניין איראן אין קואליציה ואופוזיציה".

בנט, השוהה בוושינגטון, נאם אתמול בפני ועידת השדולה הפרו-ישראלית, איפא"ק. במהלך היומיים הקרובים הוא צפוי להתראיין לשורה של רשתות טלוויזיה על מנת לתמוך בנאומו של נתניהו בקונגרס. יו"ר הבית היהודי גם ייפגש עם חברי קונגרס וסנאטורים.

ביקור נתניהו בוושינגטון - סיקור מיוחד:
נתניהו בוועידת איפא"ק: "חילוקי דעות לא יפגעו בקשר עם ארה"ב"
סערת הנאום: האנשים שיצטרכו לכבות את השריפות שידליק נתניהו
נתניהו נחת בוושינגטון: בקונגרס לא מכירים את פרטי ההסכם

נפתלי בנט בכנס בחירות של הבית היהודי בנמל ת"א, פברואר 2015. ראובן קסטרו
"איראן לא מחכה לבחירות שלנו". נפתלי בנט/ראובן קסטרו

"בוז'י וציפי יורים חיצים על הגב שלנו, כשאנחנו פה מנסים למנוע עסקה נוראה", טען בנט והסביר כי עיתוי הנאום, שבועיים לפני הבחירות, אינו תלוי בנתניהו. "איראן לא מחכה לבחירות שלנו. אני לא יודע אם יהיה הסכם, אבל צריך לעשות כל מה שאפשר. העולם לא מיישר קו עם הפוליטיקה הישראלית. אני ונתניהו עושים הכול, אנא מצדם של בוז'י וציפי שיפסיקו לבלבל את המוח ויתנו גב לראש הממשלה בעניין הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"בוז'י היה צריך להתייצב מאחורי ראש הממשלה"

יו"ר הבית היהודי הדגיש כי הוא "נותן גיבוי מלא לראש הממשלה", וסיפר כי "אחת השאלות שאני נשאל הרבה היא 'למה בישראל ציפי ובוז'י מתנגדים לנאום'. אני חושב שבוז'י, אם הייתה בו טיפת ממלכתיות, הוא היה עולה על מטוס ומתייצב מאחורי ראש הממשלה. חברי קונגרס שואלים אותי על זה, וזה ה'עקב אכילס' של ההסברה הישראלית. האולם מחר יהיה מלא. אין אף פעם נאום עם 100% נוכחות. אז לא יהיו 40 איש מתוך 535".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באשר לפרטי ההסכם המתגבש בין איראן למעצמות, אמר בנט כי "יש הכרה שהולכת ומחלחלת פה, שההסכם הוא רע מאוד. זה הסכם שיוצר נתיב לגיטימי להשיג פצצה. ההבנה היא שכנראה יש רצון להסכם בין ארצות הברית לאיראן. יש קריסה בעמדה של המעצמות, אם משווים אותן לפני שנה לעומת עכשיו. אתמול במהלך היום פגשתי מחוקקים, אנשי איפא"ק, אנשי תקשורת. אני מתרשם שיותר ויותר אנשים מבינים שזה הסכם, שאם ייחתם הוא ייזכר לדיראון עולם. זה יהיה אסון בממדים היסטוריים".

יצחק הרצוג וציפי לבני בכנס שדולת נשים, בית ציוני אמריקה, 24.2.15. ראובן קסטרו
מסרבים לתמוך בנאום נתניהו. יצחק הרצוג וציפי לבני/ראובן קסטרו

נתניהו נאם היום בפני הוועידה השנתית של השדולה היהודית-אמריקנית איפא"ק. בנאומו, הבהיר כי היחסים בין ישראל לארצות הברית "חזקים יותר מתמיד" והזהיר מפני האפשרות שאיראן תשיג נשק גרעיני. "איראן מממנת ומאמנת טרוריסטים בכל רחבי העולם", טען נתניהו, שהציג מפה של העולם ובה צוינו המדינות שבהן לטהראן יש השפעה. "דמיינו מה יקרה אם היא תשיג נשק גרעיני". נתניהו הוסיף כי הוא מתכנן להשתמש בנאומו בקונגרס מחר כדי להביע את קולו נגד ההסכם המתגבש והדגיש כי מטרתו "היא לא הבעת חוסר כבוד כלפי הנשיא ברק אובמה, שאותו אני מכבד".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully