וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד מרוצים: "נאום מרשים שיחזיר הביתה מתלבטים"

4.3.2015 / 0:03

אחרי חודש שבו איבדה המפלגה ארבעה מנדטים בסקרים, מקווים בליכוד ש"הנאום שצ'רצ'יל היה מתגאה בו" ישיב הביתה את מי ש"זלג למפלגות אחרות". במצבם, הם מודים, גם מנדט או שניים יעזרו. במחנה הציוני סבורים: "מי שייפגע מהנאום זה לא אנחנו – אלא כחלון, בנט וליברמן"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבטיחו אמש (שלישי) לפני נאומו בפני הקונגרס האמריקני, כי הוא יקפיד שלא להכניס לתוכו תכנים פוליטיים שיגלשו לכדי תעמולת בחירות. ואכן, נתניהו נשא נאום שניכר כי כל מילה בו נשקלה בכובד ראש: הוא ביקר את אובמה, אבל לא הטיל ספק במחויבות שלו לביטחון ישראל ואף הודה לו מספר פעמים. הוא הזהיר כי ההסכם המתגבש הוא גרוע, אבל נזהר שלא לחשוף מידע רגיש, "מעבר למה שניתן למצוא בגוגל". התכנים עצמם היו כאלה שרוב חברי הכנסת, מימין ומשמאל היו יכולים לחתום עליהם, אולם העיתוי, שבועיים בדיוק לפני הבחירות, הכניס אמש ממד של מתח ודריכות במערכת הפוליטית.

עוד בנושא:
דרעי רמז כי ימליץ על נתניהו: "אנחנו רוצים אותך ביבי דרעי"
הרצוג בעוטף עזה: נאום נתניהו מחבל קשות ביחסי ישראל-ארה"ב
נתניהו בקונגרס: "הפסקת הסנקציות - רק כשאיראן תפסיק תוקפנותה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בקונגרס. 3.3.2015. רויטרס
נתניהו במהלך נאומו, אתמול/רויטרס

"נאום שצ'רצ'יל היה מתגאה בו. גם אני גאה בנתניהו", נכתב בהודעה שהפיץ מטה הליכוד למתפקדי המפלגה, אליו צורף קישור שהוביל לשידור הנאום. חבר כנסת במפלגה העריך כי הנאום יעזור לליכוד, שאיבדה ארבעה מנדטים בסקרים בחודש האחרון. "קשה לדעת בוודאות מה תהיה ההשפעה, אך ודאי שהנאום יחזיר הביתה מתלבטים וכאלה שהחלו לזלוג לכל עבר בשבועיים האחרונים", אמר. "מרגישים אפקט חיובי מאוד בשטח. בוז'י עשה טעות גדולה כשהצמיד את נאומו לזה של נתניהו". חבר כנסת אחר מהמפלגה, העריך כי "הנאום יעצור את הירידה במספר המנדטים, אבל לא יחזיק את סדר היום עד הבחירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חבר כנסת שלישי, ציין גם הוא כי הדבר יעצור את הירידה ואולי אף יעניק למפלגה כמה מנדטים. "כל אדם ששמע את הנאום יכול להסכים שמדובר היה בנאום מרשים", אמר. "לדעתי, הדבר יכול להשפיע ברמה של מנדט אחד או שניים. זו לא השפעה דרמטית באופן אובייקטיבי, אבל בהשוואה למגמה של השבועיים האחרונים מאז דוחות המבקר, להחזיר שני מנדטים זה כן דבר דרמטי".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי. פברואר 2015. חן גלילי,
גם במפלגות כולנו ויש עתיד, שוקלים כעת את צעדיהם על מנת להוריד את הנאום מסדר היום/חן גלילי

גם במטה המחנה הציוני הסכימו כי לנאום תהיה השפעה משמעותית. "זה יחזק אותו בבסיס האלקטורלי שלו, אבל עד הבחירות יש עוד הרבה זמן. כשנתניהו יחזור מחר ארצה הוא יצטרך להתמודד עם החיים עצמם", אמר בכיר במטה המפלגה. לדבריו, "הנפגעים העיקריים מהתחזקות נתניהו יהיו אנשים שעברו מהליכוד לכחלון, לבנט ולליברמן. הם אלה שצריכים לדאוג, לא אנחנו". עוד הסבירו במחנה הציוני, כי גישת המפלגה תהיה להתעלם מסוגיית הנאום, ולהמשיך בקמפיין כרגיל. גם במפלגות המרכז, כולנו ויש עתיד, שוקלים כעת את צעדיהם על מנת להוריד את הנאום מסדר היום בניסיון למקד אותו בחזרה בנושא הכלכלי-חברתי. בשני המטות טרם התקבלה החלטה קונקרטית בנוגע לצעדי הקמפיין הבאים.

(עדכון ראשון: 23:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully