וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמיון המפתיע בין הסרטון של המחנה הציוני לפרסומת של איסטווד

4.3.2015 / 15:13

הסרטון החדש המדובר של המחנה הציוני, בכיכובו של השחקן משה איבגי, דומה באופן חשוד לפרסומת לחברת קרייזלר ששודרה לפני שלוש שנים בסופרבול. צירוף מקרים? תשפטו בעצמכם

youtube

הבוקר (רביעי) העלתה מפלגת המחנה הציוני תשדיר בחירות חדש, בכיכובו של השחקן משה איבגי. בסרטון (ראו למעלה), איבגי מדבר למצלמה על "מהלך מכריע" שצריך לעשות עכשיו, בדקה ה-89 של תקופת הבחירות. "יש תחושה שמשהו לא טוב קורה פה", הוא אומר בחומרה, ומתחיל לפסוע ברחובות, כשהוא מביט בעוני, בהזנחה, בשלטים של מקלטים, ומדבר על המצב הגרוע אליו הממשלה הנוכחית הביאה אותנו. "כל מה שצריך זה מהלך אחד", אומר איבגי, "מהלך שיחזיר למדינה הזאת את התקווה". הוא מסיים ואומר: "זאת הדקה ה-89, אבל לא הדקה ה-90. זו הזדמנות אחרונה לעשות מהלך מכריע". לאחר מכן מופיעה השקופית "ב-17 במרץ מחליפים את ביבי".

גולשים רבים התרגשו מהסרטון והגיבו: "אדיר, צמרמורת", "ליהוק נהדר של אבגי", "כל מילה אמת". אלא שלאנשים אחרים, הסרטון המרגש נראה קצת מוכר.

לפני שלוש שנים שודרה במהלך מחצית משחק הסופרבול בארה"ב פרסומת למכוניות של חברת קרייזלר, בכיכובו של קלינט איסטווד. הפרסומת כלל לא הזכירה את שם החברה, אלא עשתה תשדיר שנראה כמו נאום חברתי מרגש, כשמבהלכו משובצים דימויים של המכוניות. המסר של הסרטון היה - עכשיו, ארצות הברית ובירת תעשיית הרכב, דטרויט, עברה עכשיו משבר הכלכלי, אבל הצלחתן של חברות מסוימות (כמו קרייזלר, כך נרמז) תהווה השראה להתאוששותה של המדינה כולה.

הסרטון היה מדובר מאוד בזמנו, כיוון שהוא נגע בנקודה רגישה. בגלל עיתוי התשדיר - במהלך משחק הסופרבול - איסטווד נושא את נאומו כשהוא משתמש בביטויים הלקוחים מעולם הספורט. "עכשיו זו המחצית", הוא אומר למצלמה בשקט, "זה גם זמן המחצית באמריקה, אנשים מבולבלים, מפחדים [...] אבל בעבר מצאנו דרכים להתגבר, וכל מה שחשוב עוד לפנינו".הוא מסיים את המונולוג כשהוא נועץ מבט במצלמה וחוזר שוב: "זו המחצית באמריקה. והמחצית השנייה עומדת להתחיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילוסטרציה. יוטיוב,
אילוסטרציה/יוטיוב

הטקסט, המבנה שלו והאופן שבו הוא נאמר, דומה באופן חשוד לטקסט של איבגי - "זו הדקה ה-89, אבל עדיין לא הדקה ה-90". שני הסרטונים גם מתחילים בדיוק באותו אופן - צלליתו השחורה של השחקן על רקע העיר, כשהוא מדבר בקול נמוך למצלמה. לאחר מכן, בשני הסרטונים השחקן מדבר על הקשיים שעמדו בפנינו עד כה, ועל המסך מתחלפים דימויים המייצגים את דבריו. שני הסרטונים מסתיימים בקלוז-אפ על פניו של השחקן, החוזר על שורת המחץ. ובשני הסרטונים, כמובן, משחקים אייקונים גבריים ותיקים של תעשיית הקולנוע המקומית.

אילוסטרציה. יוטיוב,
אילוסטרציה/יוטיוב

האם מדובר בהעתקה, או במחווה מכוונת? הסרטון של איסטווד התפרסם מאוד בזמנו, ונעשו לו מחוות ופארודיות, וקשה להאמין שאנשי הקמפיין של המחנה הציוני לא מכירים אותו. השאלה היא מה הייתה מטרת הדמיון הזה.

מתחילתו ידע קמפיין המחנה הציוני עליות ומורדות. בחודש שעבר הושמעו טענות של פעילי הקמפיין כנגד אופן קבלת ההחלטות, והאופן המסורבל לדבריהם שבו מתנהל המטה. בהמשך, עם או בלי קשר לטענות, גוייס איש הפרסום ראובן אדלר לייעץ לקמפיין. מאז הצטרפותו הופצו ברשת תשדירים כמו הסרטון שבו בוז'י מקבל דיבוב "גברי" יותר, סרטון ש"מאשים" באופן סרקסטי את אב הבית מני נפתלי בבעיות המדינה, ועכשיו הסרטון עם איבגי, שעורר תגובות רבות בשל הזדהותו של השחקן הידוע עם המפלגה.

מהמחנה הציוני טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully