וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לכנסת ה-20 יצאו לדרך: הקלפיות בניו זילנד נפתחו

5.3.2015 / 2:05

שגריר ישראל במדינה יוסף ליבנה היה הראשון להצביע ואחריו שלשלו את המעטפות שאר עובדי השגרירות. בהמשך היום יצביעו יתר נציגויות ישראל ברחבי העולם. "בבחירות ישתתפו כ-5,000 ישראלים המשרתים בחו"ל, שיצביעו ב-96 קלפיות"

שגריר ישראל בניו זילנד יוסף ליבנה יחד עם ראש וועדת הבחירות, הקונסולית אביטל מימרן רוזנברג, 04 במרץ 2015. משרד החוץ
שגריר ישראל בניו זילנד יוסף ליבנה מוסר את מעטפתו/משרד החוץ

ההצבעה לבחירות לכנסת החלה באופן רשמי: בשגרירות ישראל בניו זילנד הצביעו הלילה (חמישי) עובדי השגרירות, באירוע שמסמן את יריית הפתיחה של ההצבעה לכנסת. המצביע הראשון היה השגריר יוסי ליבנה, ואחריו הצטרפו שאר חברי הצוות. במהלך היממה הקרובה תתקיים הצבעה בכל נציגויות ישראל בעולם, מאוסטרליה במזרח ועד הקונסוליות בחוף המערבי של ארצות הברית.

ממשרד החוץ נמסר כי "בבחירות הפעם ישתתפו כ-5,000 ישראלים המשרתים בחו"ל, שיצביעו ב-96 קלפיות המפוזרות בנציגויות ישראל בעולם. הבחירות יימשכו 32 שעות, מ-09:00 שעון וולינגטון ועד 20:00 שעון סאן פרנסיסקו". כמו כן, נמסר מהמשרד כי "המשימה היא להוביל את הקלפיות מכל קצוות תבל ולרכזן בכספות הכנסת בתוך לא יותר מ-12 ימים. הכספות, ובהן הקלפיות, יפתחו בסוף יום הבחירות הארציות ב-17/03. בבחירות האחרונות ב-2013 הצביעו כ-87% מבעלי זכות הבחירה בחוץ לארץ".

במהלך היום יבקר בחדר המצב של משרד החוץ יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, כדי לקבל סקירה על תהליך ההצבעה ולשוחח עם חלק ממנהלי הקלפיות.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully