וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפקדים למען ביטחון ישראל" נפגשו עם יצחק הרצוג

בכירי מערכת הביטחון לשעבר נפגשו עם יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ודרשו שיתחייב לשינוי המדיניות הביטחונית-מדינית של ישראל. המפקדים נפגשו גם עם יאיר לפיד ואביגדור ליברמן

יו"ר המחנה הציוני יצחק (בוז'י) הרצוג בבית הפרקליט, תל אביב. דרור עינב
יצחק הרצוג/דרור עינב

נציגי תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" אשר כוללת יותר מ-180 מפקדים בכירים לשעבר מכל זרועות הביטחון של מדינת ישראל (צה"ל, מוסד, שב"כ, משטרה) ופועלת למען עריכת הסדרים ביטחוניים ומדיניים כחלק מרכזי בתפיסת הביטחון של ישראל, פגשו היום (חמישי) את יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג וזאת כחלק מיוזמת המפקדים לפגוש את כל ראשי המפלגות בישראל ולדרוש שיפעלו לשנות את המדיניות הביטחונית-מדינית בישראל.

ב"מפקדים למען ביטחון ישראל" ביקשו לציין כי אין הם תומכים במועמד זה או אחר אלא קוראים לכל ראשי המפלגות לאמץ קו ברור של יוזמה ביטחונית ומדינית, אשר תכלול בין השאר הסכמים ביטחוניים עם מדינות ערב המתונות וזאת על רקע החשש הגובר מהגרעין האיראני והצורך לפתור לפחות את מרבית הסכסוך מול מדינות ערב ובהמשך עם הפלסטינים. בשל כך הם נפגשו כבר עם יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן ועם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

נציגי התנועה מסרו כי הפגישה עם הרצוג התנהלה באווירה טובה, כאשר כמו עם ראשי המפלגות האחרים, הייתה הסכמה כי יש לשנות את המדיניות הביטחונית-מדינית הנוכחית.

יש לציין כי נכון לרגע זה, ראש המפלגה היחיד אשר סרב לפניית "מפקדים למען ביטחון ישראל" הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת למרות מספר פניות אליו, אשר הראשונה בהן נשלחה לפני יותר מ-100 ימים, ללא כל מענה.

מייסד "מפקדים למען ביטחון ישראל", אלוף (מיל') אמנון רשף אמר כי "הרס הברית האסטרטגית עם ארה"ב וחוסר היוזמה הישראלית במישור הביטחוני והמדיני, המחישו לנו כי חובה על ישראל להוביל מדיניות ביטחונית אחרת. יש בין חברי התנועה תומכים של כל המפלגות הציוניות בכנסת ואנו פועלים ללא קשר לפוליטיקה. הניסיון הביטחוני שלנו והחובה האזרחית שלנו מחייבות אותנו להתריע שמצבה הביטחוני של ישראל התדרדר גם במישור האסטרטגי וגם במישור הטקטי, גם מול חמאס, גם מול עצירת הגרעין האיראני וגם בברית האסטרטגית עם ארה"ב. היום, באורח ייחודי, נוצרה במזרח התיכון הזדמנות פז להקמת ציר מדינות ערביות מתונות ופרגמטיות, שאינן רואות בישראל את האיום העיקרי. מדינות אלו מוכנות להיות צד לברית ביטחונית ולתהליך מדיני רציני. אנו קוראים לרה"מ החדש שייכנס לתפקיד לאחר הבחירות, יהא אשר יהיה, לפעול לאור דרך זו".

לעמוד של "מפקדים למען ביטחון ישראל"

(תוכן שיווקי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully