וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדמוקרטיה בגדולתה": אחוז הצבעה גבוה בקלפיות ישראל בעולם

5.3.2015 / 22:30

32 שעות לאחר שנפתחו הקלפיות, במשרד החוץ מקווים לעבור את אחוז ההצבעה בבחירות הקודמות, שעמד על 87%. "המשימה - להוביל את הקלפיות מכל קצוות תבל ולרכזן בכספות הכנסת בתוך לא יותר מ-12 ימים"

צילום: באדיבות ערוץ 9, עריכה: מתן חדד

אחוזי הצבעה גבוהים במיוחד נרשמו ב-96 הקלפיות שנפתחו היום (חמישי) בשגרירויות ישראל ברחבי העולם. מרביתן עדיין פתוחות ל-5,000 בעלי זכות ההצבעה שנהרו אליהן כדי לממש את זכותם. אלון שוהם, האחראי על הקונסולים של ישראל בחו"ל מטעם משרד החוץ, סיפר ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, כי במשרד החוץ מקווים שאחוזי ההצבעה השנה יעברו את אלו של השנה שעברה, שעמדו על 87%.

עד כה נסגרו שלוש קלפיות: בוולינגטון שבניו זילנד, בקנברה שבאוסטרליה ובטוקיו שביפן. האחרונה שתיסגר היא הקלפי בסן פרנסיסקו.

בחירות 2015 - כותרות אחרונות בוואלה חדשות:
הקרב על כיכר רבין: עצרות ענק לימין ולשמאל בתוך שבוע
נגנז סרטון של הליכוד שהשווה בין עובדי נמל לפעילי חמאס
יומן בחירות | סקר: המחנה הציוני והליכוד צמודות, מרצ עוקפת את ליברמן

שגריר ישראל בליטא כרמלה השמיר בקלפי לכנסת ה-20 בטשקנט. משרד החוץ
כרמלה השמיר, שגרירת ישראל באוזבקיסטן, בקלפי בטשקנט/משרד החוץ

בשעות הערב הגיע ג'ובראן יחד עם חברי הוועדה לחדר המצב של משרד החוץ, ובשיחת וידאו עם נציגי ישראל בשגרירויות בטביליסי ובברלין, התרשם שהליך ההצבעה מתקדם כשורה. "זה המסר הכי חשוב שיכול לצאת מישראל", אמר גו'בראן, והוסיף כי "ביום הבחירות לכל אזרח יש את הזכות הבסיסית להשתתף בתהליך הדמוקרטי". לדבריו, "כל אחד יכול לבחור את מי שייצג אותו, זאת הדמוקרטיה בגדולתה. ועדת הבחירות המרכזית עושה את המיטב כדי שהבחירות יתנהלו בצורה שקופה, יעילה ושקטה, וכולנו נשמח מאוד שהכול יעבור בשקט ונחגוג את חגיגת הדמוקרטיה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

השיחה, נשאל ג'ובראן איזו מפלגה הוא מתכוון לבחור בבחירות הקרובות, והשיב: "כשאני בא לקלפי אני אזרח כמו כל אזרח. אגיד למי הצבעתי באפריל 2017, כשאסיים את תפקידי, אולי".

ממשרד החוץ נמסר: "בבחירות הפעם ישתתפו כ-5,000 ישראלים המשרתים בחו"ל, שיצביעו ב-96 קלפיות המפוזרות בנציגויות ישראל בעולם. הבחירות יימשכו 32 שעות, מ-09:00 שעון וולינגטון, בירת ניו זילנד, ועד 20:00 שעון סן פרנסיסקו". כמו כן, נמסר מהמשרד כי "המשימה היא להוביל את הקלפיות מכל קצוות תבל ולרכזן בכספות הכנסת בתוך לא יותר מ-12 ימים. הכספות, ובהן הקלפיות, יפתחו בסוף יום הבחירות הארציות ב-17 במרץ".

אלון בר שגריר ישראל בספרד בקלפי לכנסת ה-20 במדריד. משרד החוץ
אלון בר, שגריר ישראל בספרד, בקלפי במדריד/משרד החוץ
שגריר ישראל בליטא אמיר מימון בקלפי לכנסת ה-20 בוילנה. משרד החוץ
אמיר מימון, שגריר ישראל בליטא, בקלפי בוילנה/משרד החוץ
חיים דיבון שגריר ישראל בהולנד בקלפי לכנסת ה-20 בהאג. משרד החוץ
חיים דיבון, שגריר ישראל בהולנד, בקלפי בהאג/משרד החוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully