וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם עודפים בין המחנה הציוני למרצ; "מנדטים לגוש ילכו לאיבוד"

6.3.2015 / 10:30

בראשית הקמפיין סיכמו שתי המפלגות על הסכם עודפים ביניהן, שימנע מקולות עודפים "להיזרק לפח". משהתברר שיש עתיד והרשימה המשותפת נותרו בלא שותף - נעשו נסיונות להחליף את ההסכמים, אך רע"ם ובל"ד דחו אותו

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

(צפו בהרצוג נואם בכנס בחירות מיד לאחר נאום נתניהו בקונגרס)

המהלך שנועד "להציל" קולות בגוש המרכז-שמאל כשל: רשימות המחנה הציוני ומרצ חתמו הלילה (שישי) על הסכם עודפים ביניהן בבחירות הקרובות, כך שקולות עודפים בין שתיהן יחושבו יחדיו, ויוכלו להסתכם במנדט שלם לאחת מהן. בכך נפל מהלך שנרקם בימים האחרונים, ולפיו יוחלף הסכם העודפים המתוכנן בהסכם עודפים בין יש עתיד למחנה הציוני, ובין מרצ לרשימה המשותפת – בשל העובדה שגם לרשימה המשותפת וגם ליש עתיד אין הסכם עודפים, מה שעלול להביא לכך שקולות עודפים שיקבלו השתיים "ייזרקו לפח". בסך הכול, המהלך עשוי להסתכם בשני מנדטים לגוש המרכז-שמאל – מה שעשוי להתברר כפער משמעותי בין הגושים בסוגיה מי ירכיב את הממשלה הבאה.

בחירות 2015 - כותרות אחרונות בוואלה חדשות:
סקר וואלה: שוויון בין הליכוד למחנה הציוני, בנט בירידה
נגנז סרטון של הליכוד שהשווה בין עובדי נמל לפעילי חמאס
"הדמוקרטיה בגדולתה": אחוז הצבעה גבוה בקלפיות ישראל בעולם

יצחק הרצוג, זהבה גלאון. דרור עינב, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
הניסיון לא צלח. יו"ר מרצ זהבה גלאון ויו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג/עיבוד תמונה, דרור עינב, ראובן קסטרו

ההסכם בין מרצ והמחנה הציוני נסגר עקרונית כבר בראשית הקמפיין. אלא שבהמשך התברר כי יש עתיד והרשימה המשותפת לא מצאו שותפים לחתימה על הסכם עודפים. בשל כך נעשו מאמצים בימים האחרונים להחליף את הסכמי העודפים, אולם בשתיים מהמפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת – בל"ד ורע"ם, התנגדו להסכם עודפים עם מרצ, בשל היותה מפלגה ציונית. במרצ תקפו הלילה את ההחלטה ואמרו: "הלילה נחתם הסכם עודפים בין מרצ והמחנה הציוני, לאחר שהרשימה המשותפת סירבה לקחת חלק במהלך שנועד למנוע אובדן של שני מנדטים לגוש המרכז-שמאל".

בבחירות הקודמות נחתם הסכם עודפים בין יש עתיד למפלגת העבודה, ובין מרצ לתנועה בראשות ציפי לבני – שהפעם, כידוע, מתמודדת יחד עם מפלגת העבודה ברשימת המחנה הציוני. הסכמי עודפים נוספים שנחתמו לקראת הבחירות הקרובות הם בין הליכוד לבית היהודי, בין ישראל ביתנו לכולנו ובין יהדות התורה לש"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully