וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר כהן לאורלי לוי: "אם את חברתית תעזבי את ישראל ביתנו"

בעימות שנערך בנושא הטיפול בעוני, התחרו מועמדי המפלגות הגדולות מי מביניהם מביא את הבשורה החברתית-כלכלית המשמעותית ביותר. "איפה הייתם עד היום?", הטיחה לוי בשר הרווחה לשעבר, שלא נשאר חייב

המועמדים לתפקיד החברתי-כלכלי הבכיר של המפלגות הגדולות התכנסו הבוקר (ראשון) לעימות בנושא הטיפול בעוני, אשר אפשר להם לשלוף ציפורניים בישורת האחרונה לפני הבחירות. הסוגיה שעמדה במרכז העימות, שיזם ארגון "לתת", הייתה אם הח"כים מוכנים להתחייב שאם מפלגותיהם יהיו חברות בקואליציה הם יכניסו לקווי יסוד תכנית לאומית רב-שנתית לטיפול בעוני. במהלך העימות התלהטו הרוחות, בייחוד בין מי שכיהן כשר הרווחה עד דצמבר, מאיר כהן מיש עתיד ואורלי לוי אבקסיס מישראל ביתנו.

ח"כ אורלי לוי אבקסיס בעימות שערך ארגון לתת בין המועמדים לתפקיד חברתי-כלכלי של המפלגות, הבינתחומי הרצליה מרץ 2015. ראובן קסטרו
"איפה הייתם עד היום?" אורלי לוי אבקסיס היום בכנס/ראובן קסטרו

"נאבקתי בנושא העוני, הבאתי תכנית, והיא תהיה חלק מכל הסכם קואליציוני. לא אתן יד ולא אהיה חבר בשום ממשלה שתימנע משינוי סדרי עדיפות", אמר כהן בדיון שהתקיים במרכז הבינתחומי הרצליה. לוי אבקסיס קטעה את דבריו ושאלה: "איפה הייתם עד היום?".

הדבר הוביל לעימות בין השניים. "נראה לי שכשאני הצבעתי בכל דיונים על דיור ציבורי את לא היית שם", הטיח בה כהן. "המפלגה שלך רק משסה את כולם בערבים ואתם מתהדרים בזה שאתם חברתיים. אם את חברתית תעזבי את המפלגה שלך. את טובלת ושרץ בידייך".


בתגובה לדברים של כהן הזכירה ח"כ לוי-אבקסיס כי היא זו שיזמה והעבירה את הצעת החוק להעלאת הסיוע בשכר דירה לממתינים לדיור ציבורי, וכן את הצעת החוק לפיקוח על מחירי ירקות - שתי הצעות שנתקלו בהתנגדות נחרצת מצד שר האוצר יאיר לפיד, ראש מפלגתו של כהן, וכן נציגי יש עתיד בוועדת השרים לחקיקה.

לוי אבקסיס הוסיפה כי "אם אני לא הייתי חושפת את ניסיון החיסול של הדיור הציבורי ומעבירה למבקר המדינה את ההוכחות למהלכים של שר השיכון ואנשיו למכור את מאות הדירות של הדיור הציבורי למוסדות דת ועמותות - המהלך הזה היה קורה מתחת לאף של כולנו". כמו כן טענה כי לפיד היה זה שהוביל את ההתנגדות להכנסת הדיור הציבורי לפרויקט הוותמ"לים, מאבק אותו הובילה לוי אבקסיס למרות היותה חברה בקואליציה.

עוד נכחו בעימות אלי אלאלוף (כולנו), ח"כ תמר זנדברג (מרצ), ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי),יואב קיש (ליכוד) וח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני). איימן עודה (הרשימה המשותפת) ביטל את השתתפותו ברגע האחרון.

"עוני הוא בעיה דחופה ביותר אך זה לא חלחל למערכת הפוליטית"

בעימות נשאלו הח"כים והנוכחים אם יהיו מוכנים לשבת בממשלה שלא תאמץ בקווי יסוד שלה תכנית לטיפול בעוני כיעד מרכזי. "מהו הנושא החברתי שאם לא ייכנס לקווי היסוד של הממשלה - לא תצטרפו בגינו לקואליציה? האם מפלגתך תדרוש את תיק הרווחה כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני?", נשאלו המשתתפים.

"עוני הוא בעיה דחופה ביותר לטיפול, וכך סובר רוב הציבור", אמר מנכ"ל "לתת", ערן וינטרוב, "אך לצערנו זה לא חלחל למערכת הפוליטית. לפני עשר שנים פנינו לממשלת ישראל לראשונה בדרישה לגבש וליישם תכנית לאומית לצמצום העוני, בעלת יעדים מדידים. מאז החלפנו חמש ממשלות וארבעה שרי רווחה, קיבלנו אין-ספור התחייבויות שלטוניות – אבל תכנית, תקציב או אחריות ממשלתית אין, וזאת בשעה שישראל אוחזת בתואר שיאנית העוני והפערים החברתיים בעולם המערבי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תמר זנדברג, מאיר כהן, אלי אלאלוף ועמיר פרץ בעימות של ארגון לתת. ראובן קסטרו
תמר זנדברג, מאיר כהן, אלי אלאלוף ועמיר פרץ/ראובן קסטרו

מסקר שערך הארגון בקרב מקבלי סיוע עולה כי הנושא החשוב ביותר ל-68.2% מהנשאלים הוא העוני והפערים החברתיים. לאחר מכן ניצב הטיפול ביוקר המחיה ורק במקום השלישי ניצב הטיפול במצב הביטחוני.

הסקר הציג עמדות פסימיות רבות בקרב מקבלי הסיוע. 65% מהציבור אינם חושבים שמצבם ישתפר בעקבות הבחירות, ו-61% סוברים שהממשלה החדשה לא תיישם תכנית מקיפה לצמצום העוני. עם זאת, אנשים לא מוכנים לוותר על זכותם הדמוקרטית ו-81% העידו כי קיים סיכוי גבוה שילכו להצביע.

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully