וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת גרבוז: "מנשקי קמעות ועובדי אלילים השתלטו על המדינה"

8.3.2015 / 17:06

הצייר והפובליציסט נקט במילים קשות בנאומו אמש בעצרת בכיכר רבין. "איך זה שהקומץ שולט בנו ובאין מפריע נעשה לרוב?", אמר. דבריו עוררו תגובות נזעמות. המחנה הציוני: "אנחנו מגנים אמירות הפוגעות בציבור בגין אמונתו"

צילום: סאטלינק תקשורת – שרון שדה, יותם רונן; עריכה: גדי וינסטוק

האמן והפובליציסט יאיר גרבוז, שהשתתף אמש בעצרת להחלפת השלטון בכיכר רבין, זכה היום (ראשון) לתגובות נסערות בעקבות "נאום הקומץ" שנשא. בנאום טען גרבוז שקבוצות בעלות השפעה שלילית, לגישתו, כמו "מנשקי קמעות ועובדי אלילים", השתלטו על המדינה.

"אמרו לנו, ורצו שנאמין, שהאיש המתועב שרצח את ראש הממשלה, בא מתוך קומץ של אנשים הזויים. ואמרו שהוא הושפע מרבנים מנותקים, ושהוא שייך לשוליים המטורפים.

אמרו לנו שצהובי החולצות ושחורי הסמל, אנשי 'כהנא צדק' וצורחי 'מוות לערבים', הם קומץ. הם רק קומץ.

ועוד החציפו ואמרו שהגנבים ולוקחי השוחד גם הם רק קומץ. ושהמושחתים והנהנתים החזיריים הם לא יותר מקומץ. מחריבי הדמוקרטיה - קומץ. החושבים שדמוקרטיה היא עריצות של הרוב - קומץ. מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים - קומץ.

אם כל אלה רק קומץ, איך זה שהקומץ שולט בנו? איך זה שבאין מרגיש ובאין מפריע, הוא, הקומץ, נעשה לרוב?".

יאיר גרבוז בעצרת "ישראל רוצה שינוי" בכיכר רבין, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"איך זה שהקומץ שולט בנו?". גרבוז בעצרת, אמש/ראובן קסטרו

בעקבות הדברים הללו, זכה גרבוז לכינויים "גזען" ו"מתנשא" מצדם של גולשים ברשתות החברתיות. "ההידרדרות המוסרית של השמאל בישראל שוברת שיאים חדשים של שנאה", כתב גולש אחד. "אותם 'יפי נפש' שקוראים לעצמם 'מחנה השלום' ו'המחנה הציוני' מפיצים את שנאתם כלפי כל מי שמעז לא לחשוב כמוהם. הנורא מכל הוא שמי שמובילים את גלי השנאה ונושאים בראש את דגל התיעוב, הפלגנות והגזענות הם 'אנשי הרוח', אנשי הספר, מורי הדרך, עמוד הענן של מחנה השנאה".

אחרים תקפו את התקשורת שהתעלמה מדבריו של גרבוז. "אם היו אומרים מילים כאלו על להט"בים, על ערבים או כל קבוצה אחרת, תהיו בטוחים שזה היה מופיע בכותרות", כתב גולש נוסף ואחר הוסיף: "נמשיך לנשק מזוזות, נמשיך בדרכנו ולא תשנו אותנו, גזענו אמרו אולי אני פרימטיבית בעינייך אבל אתה עיתונאי גזען ודוחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עצרת להחלפת השלטון בישראל בכיכר רבין, 7 במרץ 2015. ראובן קסטרו
העצרת להחלפת ראש הממשלה, אמש/ראובן קסטרו

ד"ר הני זובידה, מהחוג למדע המדינה במכללה האקדמית עמק יזרעאל ובעל הבלוג "ביקורת, ולא בהכרח בונה", הביע אף הוא זעם על הדברים של גרבוז. "הגזענות יוצאת עוד פעם. אחרי עמוס עוז ונתן זך הוא ממשיך את אותה השושלת של גזענים שמתחבאים תחת נאורות, והנה זה משתחרר מהם", אמר והוסיף: "סבתא שלי מנשקת מזוזות והולכת לקברי צדיקים, זה מה יש. יש לו את הצדיקים שלו, ולה יש את הצדיקים שלה".

הוא המשיך ותיאר את גרבוז במילים בוטות: "הגזענות שלו כל כך רדודה וארסית, שעכשיו הוא עשה טוב לימין, שלח המון מצביעים אליהם. השמאל עדיין מרגיש שהוא אדון הארץ, ושגונבים לו את המדינה", ציין וקרא לשמאל, כמו גם לימין, להתאחד בגינוי לדברים של גרבוז.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה חדשות
לקראת רצח פוליטי נוסף? "דמה של זועבי הותר, זה עניין של זמן"
יורים בנגמ"ש? המחנה הציוני נגד יש עתיד: הצבעת לפיד, קיבלת ביבי
המרוץ לכיסא: מי צריך להיות שר החוץ בממשלה הבאה?

גם במערכת הפוליטית היה מי שבחר לתקוף את איש הרוח שנאם בעצרת. "גרבוז חושף את פרצופו האמיתי של השמאל. זהו נאום הצ'חצ'חים 2", אמר ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) בהתייחסו לנאום של דודו טופז בכיכר מלכי ישראל דאז, לפני בחירות 1981. "מדובר בהתנשאות, בזלזול באחר, בביטול כל דעה ועמדה אחרת, שאינה תואמת את השקפותיהם של אנשי השמאל המקדשות נסיגות ו-ויתורים. תומכי הליכוד והימין כבר היו צ'חצ'חים וגם אספסוף, ועכשיו אנחנו מנשקי הקמעות שהפכו לרוב".

במחנה הציוני אמרו בתגובה: "האירוע ודובריו לא אורגנו על ידינו, ואנחנו מגנים אמירות הפוגעות בציבור בגין אמונתו".

"משבר המנהיגות הכי חמור שהיה פה"

בעצרת, שנערכה תחת הכותרת "ישראל רוצה שינוי" השתתפו אתמול עשרות אלפי בני אדם. בין המשתתפים היו נציגים מכל תנועות השמאל: מרצ, שלום עכשיו, המחנה הציוני ואף נציגי עמותת V15. הכיכר מלאה בדגלים ובשלטים, עליהם נכתב בין היתר: "להחליף את השלטון", "רוצים מהפך עכשיו", "מחליפים את הממשלה" ו-"בלי הסדר זה לא ייגמר".

ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, היה הנואם המרכזי בעצרת. "הערב הגעתי ללא אספירציות אישיות, מבלי לחפש תפקיד וללא טינה או מרירות. המפלגה היחידה שאני שב ומתפקד אליה מדי יום היא מדינת ישראל. אני מדבר כחייל שמבקש לעשות את כל הדרוש והאפשרי למען המדינה שעבור ביטחונה הקדשתי 45 שנים מחיי".

"ישראל היא מדינה מוקפת אויבים, אבל האויבים אינם מפחידים אותי", ציין. "אני מפחד מההנהגה שלנו. אני מפחד מהיעדר החזון ומאובדן הדרך. אני מפחד מההססנות והקיפאון. ואני מפחד מעל הכול ממשבר המנהיגות. משבר מנהיגות שהוא החמור ביותר שהיה כאן עד היום".

"שש שנים ברציפות מכהן בנימין נתניהו כראש ממשלה", המשיך דגן. "שש שנים שבהן ישראל תקועה יותר מאי פעם. שש שנים שבהן הוא לא הוביל מהלך אמיתי אחד לשינוי פני האזור או ליצירתו של עתיד טוב יותר".

בהכנת הידיעה השתתף עמרי נחמיאס

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully