וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהושע סובול השווה את בנט לנאצים: "גם הם לא התנצלו"

9.3.2015 / 18:23

המחזאי יצא נגד מפלגת הבית היהודי בריאיון לרשת ב' על כך שהכריזו על "ביטול רגש האשמה בחברה הישראלית", וכינה את מי שמנשק מזוזות טיפש. בנט הגיב בפייסבוק: "אני מנשק מזוזות טיפש וגאה"

צילום: נמרוד סונדרס, עריכה: טל רזניק

אחרי הסערה שעורר נאומו של האמן והפובליציסט יאיר גרבוז בעצרת להחלפת השלטון בתל אביב שלשום, שזכה לכינוי "נאום הקומץ", ובו אמר כי "מנשקי קמעות ועובדי אלילים השתלטו על המדינה", כעת יצא גם המחזאי יהושע סובול בהתבטאות שנויה במחלוקת. בריאיון לרשת ב' היום (שני), השווה סובול בין שר הכלכלה נפתלי בנט לנאצים וכינה את אלה שנוהגים לנשק מזוזות טיפשים.

"מי שמנשק מזוזות זו בעיה שלו ושל משפחתו", אמר סובול בריאיון. "זו לא בעיה של ימין או של שמאל. יש אנשים טיפשים בכל מיני מגזרים". עוד התייחס סובול לקמפיין ה"מפסיקים להתנצל" של בנט, ואמר מדובר בביטול רגש האשמה מעכשיו והלאה בחברה הישראלית. "הוא לא הראשון שמכריז על ביטול רגש האשמה", אמר סובול. "ב-1933, כשהמפלגה הנציונל-סוציאליסטית עלתה לשלטון בגרמניה, אחד החוקים הראשונים שהם חוקקו היה חוק לביטול האשמה הגרמנית".

בחירות 2015 - כל הכותרות:
"נתניהו התנצל על הסרטון שהשווה בין עובדי מדינה לחמאס"
בנט באולפן וואלה: "לפיד בלם יוזמות שהצענו, והפך אותן למצע"
יהדות התורה גנזה מודעת בחירות עם ברכות של רבנים

יהושע סובול. נמרוד סונדרס
"מי שמנשק מזוזות זו בעיה שלו ושל משפחתו". סובול/נמרוד סונדרס

תגובתו של השר בנט לא איחרה לבוא, והוא העלה פוסט בנושא לעמוד הפייסבוק שלו. "אחיי בשמאל - איבדתם את הצפון", כתב בנט, וצירף קישור להקלטת הריאיון. "הבוקר יהושוע סובול (איש מרצ) השווה אותי למפלגה הנאצית, ואת 'מנשקי המזוזות' לטיפשים. יהושוע סובול ויאיר גרבוז, אני מנשק מזוזות טיפש וגאה. אני ה'קומץ' שהפך לרוב", כתב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"אחיי בשמאל - איבדתם את הצפון". בנט/ראובן קסטרו

בנאום של גרבוז בעצרת בכיכר רבין הוא דיבר על כך שיש הטוענים כי קבוצות שונות בעלות השפעה שלילית הן רק קומץ מתוך החברה, אך חבריהן שולטים על המדינה. "אמרו לנו, ורצו שנאמין, שהאיש המתועב שרצח את ראש הממשלה בא מתוך קומץ של אנשים הזויים. ואמרו שהוא הושפע מרבנים מנותקים, ושהוא שייך לשוליים המטורפים", אמר בפתח דבריו. בהמשך נתן דוגמאות נוספות ולבסוף הוסיף: "מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים - קומץ. אם כל אלה רק קומץ, איך זה שהקומץ שולט בנו? איך זה שבאין מרגיש ובאין מפריע, הוא, הקומץ, נעשה לרוב?"

דבריו עוררו סערה הן בקרב הציבור והן במערכת הפוליטית. בין היתר, הוא זכה לכינויים "גזען" ו"מתנשא" מצד גולשים ברשתות החברתיות. "ההידרדרות המוסרית של השמאל בישראל שוברת שיאים חדשים של שנאה", כתב גולש אחד. "אותם 'יפי נפש' שקוראים לעצמם 'מחנה השלום' ו'המחנה הציוני' מפיצים את שנאתם כלפי כל מי שמעז לא לחשוב כמוהם. הנורא מכל הוא שמי שמובילים את גלי השנאה ונושאים בראש את דגל התיעוב, הפלגנות והגזענות הם 'אנשי הרוח', אנשי הספר, מורי הדרך, עמוד הענן של מחנה השנאה".

ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) אמר בתגובה: "גרבוז חושף את פרצופו האמיתי של השמאל. מדובר בהתנשאות, בזלזול באחר, בביטול כל דעה ועמדה אחרת שאינה תואמת את השקפותיהם של אנשי השמאל המקדשות נסיגות וויתורים. תומכי הליכוד והימין כבר היו צ'חצ'חים וגם אספסוף, ועכשיו אנחנו מנשקי הקמעות שהפכו לרוב".

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully