וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לבחירות: המפלגות שולפות את הקלף הסודי מהשרוול

המסר המפתיע של הליכוד, המערכת החדישה של המחנה הציוני לאיתור מצביעים, המפגשים של בנט בבתי כנסת והסימולציה של יש עתיד. אילו הפתעות מכינים לכם הפוליטיקאים על קו הסיום של המרוץ לכנסת?

צילום: אבי כהן, יותם רונן, המכון למחקרי ביטחון לאומי; עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק

שבוע לפתיחת הקלפיות: מערכת הבחירות מגיעה לישורת האחרונה בהחלט, ובמפלגות השונות מרעננים את דפי המסרים ושולפים מהמגירה את תכניות השטח לימים האחרונים. בליכוד, לדוגמה, מתכננים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שורה של "כנסי המרצה", שבהם ייפגש עם הפעילים המרכזיים בכל עיר ויעודד אותם להביא את המצביעים לקלפיות ביום הבחירות. היום, למשל, הוא יבקר בבית שמש וברחובות. כמו כן, בליכוד מתכוונים לשלוף מסר חדש ומעניין, לפיו נתניהו מעוניין להשאיר את לפיד מחוץ לממשלה.

עד כה נמנעו בליכוד מלומר את הדברים בצורה מפורשת. נתניהו אמר בימים האחרונים בשיחות סגורות כי "לפיד הוא שמאל שמתחפש למרכז, ויעל גרמן, יעקב פרי, עפר שלח ולפיד עצמו - הם שמאל מדיני וביטחוני לכל דבר ועניין". בנוסף, יחזרו במפלגת השלטון על ההצהרה לפיה הם אינם מעוניינים בממשלת אחדות עם הרצוג ולבני, ויקראו למתלבטים לבחור בין שתי המפלגות הגדולות "ולא לבזבז את הקול על מפלגות סקטוריאליות ומפלגות אווירה".

שלטים הכי גדולים צומת גהה של ביבי. ראובן קסטרו
הליכוד במסר חדש: לא נשב עם לפיד בממשלה. שלט חוצות של הליכוד/ראובן קסטרו

במחנה הציוני, לעומת זאת, מתכוונים להשקיע את מרב המאמצים בשבוע האחרון באיתור מצביעים פוטנציאלים. לשם כך, הם נעזרים ב"מערכת חדשנית וראשונה מסוגה", לטענת המפלגה, אשר מסייעת לרכזי השטח לאתר את התומכים ולהמריצם להגיע לקלפי. נוסף על כך, ימשיכו במפלגה עם עבודת השטח המסורתית, שתתמקד בפעילות בצמתים ותליית שלטים בבתי תומכים.

כמו כן, חברי הסיעה ימשיכו לסייר ברחבי הארץ עם שיירת המחנה הציוני, המורכבת מאוטובוס ממותג ורכבי ליווי מקושטים. במסגרת היערכות ליום הבחירות עצמו, נבנה במטה המפלגה חדר מצב שמאויש כבר עכשיו מסביב לשעון. בדומה לליכוד, גם במחנה הציוני מתכוונים למקד את המסרים ביריבה, בנוסח "זה אנחנו או הם".

בחירות 2015 - כל הכותרות:
יהושע סובול השווה את בנט לנאצים: "גם הם לא התנצלו"
"נתניהו התנצל על הסרטון שהשווה בין עובדי מדינה לחמאס"
"לבוז'י אין ביצים ללכת איתנו": כשטילטיל הסיע את הח"כ מבל"ד

ברשימה המשותפת ישקיעו את עיקר המאמץ בהעלאת אחוז ההצבעה במגזר הערבי והבאת הציבור לקלפיות. בין השאר, מתכוונים להעביר מסרים טלפוניים מיוחדים ממועמדי הרשימה לכל אזרח, ולהפעיל רכבים עם רמקולים שיסתובבו בערים ובכפרים ויקראו לאנשים לצאת להצביע, כמו גם מערך הסעות נרחב ביום הבחירות. מבחינה תקשורתית, הרשימה תפעל בעיקר בתקשורת הערבית בישראל, בנוסף לתקשורת הערבית הבינלאומית, שרבים מערביי ישראל צופים בה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי הסיעה ימשיכו לסייר ברחבי הארץ. יצחק הרצוג בביקור במפעל פרי הגליל שבחצור הגלילית, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבית היהודי מתכוונים להתמקד בשלושה מסרים עיקריים. הראשון ידגיש את היותה של המפלגה "מפלגת ימין אמיתית", השני ידבר על פעולות המפלגה בתחום הכלכלי, והשלישי הוא המשך המתקפה נגד לפיד. לדברי מקור במפלגה, ההתמקדות בלפיד מגיעה על רקע זיהוי בסקרים פנימיים של תהליך מעניין: הרצוג ונתניהו נחלשים, ואילו לפיד ובנט מתחזקים. לכן, הסבירו במפלגה, בין לפיד ובין בנט יש למעשה "דרבי" בין מצביעים צעירים שלא נמשכים לא לליכוד ולא למחנה הציוני, ואשר מוטרדים בעיקר מיוקר המחיה. "הסיפור הזה מתפספס, לשם הולכים הקולות", אמרו אתמול במפלגה לוואלה חדשות.

בכל הנוגע להיערכות שטח, יתמקדו מועמדי המפלגה בשיחות עם מצביעים פנים אל פנים בתחנות מרכזיות, תחנות רכבת, וקניונים. יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, יערוך את השבת האחרונה לפני הבחירות בירושלים, וינצל את הזמן כדי לפגוש מצביעים פוטנציאליים בבתי כנסת. עד הבחירות ישתתף בנט בשלושה כנסים ביום בממוצע. כמו כן, יום לפני הבחירות יקיימו במפלגה סדרה של שיחות המרצה עם מצביעים פוטנציאליים, "רונדו מכוניות", וגימיקים נוספים אותם לא היו מוכנים לחשוף.

יש עתיד: עשרת אלפים שיחות ביום למצביעים פוטנציאליים

במפלגת יש עתיד ממקדים בימים האחרונים את המאמצים בשיחות טלפוניות למתלבטים. עד כה ערכו טלפני המפלגה 104 אלף שיחות כאלה, והמספר הזה גדל בכעשרת אלפים שיחות מדי יום. ליד כל אחד מהטלפנים מונחת צפצפה, וכאשר הטלפן מסיים שיחת שכנוע בצורה מוצלחת הוא לוחץ עליה, ויתר הטלפנים מפסיקים את עבודתם כדי למחוא לו כפיים.

היום יעבירו הילוך במפלגה בכל הנוגע להיערכות לבחירות, עם סימולציה שתדמה את יום הבחירות בכדי לתרגל את הפעילים הבולטים ואת ראשי המטות. מחר תתבצע חלוקת הציוד המיועד ליום הבחירות בין המטות המקומיים ברחבי הארץ, ומטה המפלגה המרכזי בתל אביב יהפוך לחמ"ל. במהלך יום הבחירות תתבצע המרצה בקבוצת הווטסאפ של יש העתיד, בעמוד הפייסבוק של יו"ר המפלגה וחברי המפלגה וברשתות חברתיות נוספות.

שלטים הכי גדולים צומת גהה של ביבי. ראובן קסטרו
שלטי תעמולה בצומת גהה/ראובן קסטרו

במפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון מתכוונים למקד את השבוע האחרון במאוכזבי הליכוד ובמאוכזבי יש עתיד. כבר אתמול עלתה כולנו עם קמפיין אינטרנטי חדש: "ליכודניק אמיתי מצביע כחלון". לדברי גורמים במפלגה, "מכל הסקרים עולה בבירור שהציבור רוצה את כחלון באוצר ואנחנו מאמינים שבסוף זה יתבטא גם במנדטים. הציבור חייב להבין שהוא לא יקבל את כחלון באוצר אם הוא לא יהיה חזק מספיק".

ביום הבחירות אנשי המפלגה יהיו פרושים מצפון לדרום בכאלפיים קלפיות ברחבי הארץ. תקציב המפלגה נמוך משמעותית יחסית למפלגות אחרות ויסתמך על מערך של אלפי מתנדבים. במפלגה מסרו כי ההתמקדות ביום הבחירות תהיה במעוזי הליכוד ויש עתיד.

אביגדור ליברמן מחלק שארלי הבדו בתל אביב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
ינכח בכנסים בכמה ערים ברחבי הארץ. ליברמן בתל אביב בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

בישראל ביתנו מתכוונים להתמקד בשבוע האחרון בחידוד המסר העיקרי של הקמפיין - חוק עונש מוות למחבלים. המסר יתוגבר גם בסרטונים חדשים שהמפלגה תפרסם כבר בימים הקרובים. ליושב ראש, אביגדור ליברמן, מתוכננים מספר כנסים גדולים במעלה אדומים, בראשון לציון, באשקלון, במגדל העמק, בעפולה, ביקנעם ובקריות.

ביום הבחירות, יצביע השר ליברמן בהתנחלות נוקדים שבה מתגורר, וימשיך לפגישות המרצה עם מתלבטים במספר מוקדים. לקראת פרסום המדגם יגיעו חברי המפלגה וליברמן למטה המפלגה המרכזי שבירושלים, שם יצפו במדגמי ערוצי הטלוויזיה. אירוע הבחירות המסכם של המפלגה יתקיים במלון רמדה שבירושלים לקראת חצות.

במרצ יתקפו את המחנה הציוני

מרצ, הנאבקת לעלות מעל אחוז החסימה, תשיק היום את קמפיין קו הסיום של המפלגה תחת הסיסמה "אסור לנו לאבד את מרצ, זה תלוי רק בך". מהמפלגה נמסר כי "מטרת הקמפיין היא לפנות אל הרגש של מצביעי מרצ ולהזכיר להם את חשיבותה של מרצ לחברה ולדמוקרטיה הישראלית".

כמו כן, במפלגה ימשיכו למקד את החיצים במפלגת המחנה הציוני. סקרים פנימיים של המפלגה הראו כי ישנם מצביעים שעזבו את מרצ לטובת הרצוג ולבני מתוך מחשבה שכך ניתן יהיה להחליף את נתניהו. לכן, החליטו במפלגה "להתריע מפני אפשרות שהצבעה למחנה הציוני תגרום לכך שמרצ לא תהיה בכנסת הבאה וגוש המרכז-שמאל עלול לאבד עד 4 מנדטים שיבטיחו את המשך כהונתו של נתניהו". בנוסף, מתכוונים במפלגה לטעון כי הצבעה למרצ היא הדרך האפקטיבית ביותר להחליף את השלטון, "כי בסופו של דבר הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה בידי המועמד שיקבל את מספר הממליצים הגבוה ביותר, כפי שהנשיא ריבלין אמר מספר פעמים בשבועות האחרונים".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il
לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully