וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על חייה: מרצ פתחה בקמפיין לעצור את הסחף להרצוג

במפלגה נערכים לשבוע האחרון ופונים לרגשות המצביעים כדי למנוע זליגת קולות למחנה הציוני – ולא חוששים לתקוף גם את ראשיה. ח"כ זנדברג: "חשוב לנו להתריע, המצביעים שלנו כבר עברו מפחי נפש עם לבני"

מתוך קמפיין מרצ

על רקע הסקרים האחרונים המנבאים לה ארבעה-חמישה מנדטים בלבד, פתחו במרצ בקרב הישרדות נגד אחוז החסימה המאיים. המפלגה השיקה אמש (שלישי) את קמפיין השבוע האחרון תחת הסיסמה "אסור לנו לאבד את מרצ, זה תלוי רק בך", בניסיון לפנות לרגשות המצביעים. הקו המנחה הוא כי הצבעה למרצ תוביל לטענת מנהלי הקמפיין לחיזוק גוש השמאל ובהכרח להמלצה על יצחק הרצוג לראשות הממשלה.

יו"ר המפלגה זהבה גלאון מסבירה כי המתנגדים לראש הממשלה בנימין נתניהו צריכים להצביע למרצ. "בוחרים שהצביעו בזמנו לציפי לבני על חשבון מרצ, גילו בסופו של דבר שלמרות שקדימה הייתה המפלגה הגדולה ביותר, הקול שלהם לא סייע להחליף את נתניהו", הזכירה. "הם קיבלו קואליציית ביבי עם העבודה, ואופוזיציה רפויה שאינה עומדת על עקרונותיה".

לקריאה נוספת:
הרצוג: "אנו בעימות עם הפלסטינים, לא ברור שיש מי שישב איתנו"
הסכם עודפים בין המחנה הציוני למרצ; "מנדטים לגוש ילכו לאיבוד"
התכנית המדינית של מרצ: הכרה במדינה פלסטינית כתנאי פתיחה

פריימריז במרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
"אסור לנו לאבד את מרצ". קלפי שהוצב בפריימריז במפלגה/ניב אהרונסון

"הפעם אנו מתחייבים שנמליץ על הרצוג", הוסיפה גלאון. "ולכן נגדיל את סיכויו להרכיב את הממשלה. אם לא יהיה מהפך אנחנו לא נהיה חלק מממשלת נתניהו, ולא נהיה עלה התאנה של ביבי – התחייבות שלצערי עד היום לבני והרצוג התחמקו ממנה. אנחנו קוראים למצביעי מרצ לא להיות שאננים ולא לקנות את הספין השקרי של המחנה הציוני, כי אסור לנו לאבד את מרצ".

מלחמת אין ברירה

מרצ מציבה את עצמה במאבק בכל החזיתות, גם בתוך גוש המרכז-שמאל, וכך גם במחנה הציוני. "ברגע שהקרב מול הליכוד צמוד כל כך, אין לנו ברירה אלא לאסוף כל קול וקול, גם על חשבון חיזוק הגוש ומרצ", אומר גורם במטה המחנה הציוני. "באופן טבעי, קל יותר לנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על מועמדה המפלגה הגדולה ביותר".

זהבה גלאון בפריימריז של מרצ בגני התערוכה. ניב אהרונסון
"לא לקנות את הספין של המחנה הציוני". יו"ר מרצ זהבה גלאון/ניב אהרונסון

לדבריו, גם במפלגתו רואים את הבחירות כקרב של להיות או לחדול. "ההצהרות של גלאון על התחייבותה לא לשבת בממשלה של ביבי הן יפות, אבל הן דוחקות אנשים וזה אולי ישחק לטובתנו מול קולות שמאל צפים, וכן, גם על חשבון מרצ. זה קרב על החיים, ובקרב כזה אנחנו בוחרים קודם במחנה הציוני".

לקראת הימים האחרונים והגורליים, מתמקדים במרצ בשני מישורים עיקריים: התרעה על כך שהצבעה למחנה הציוני עלולה לגרום להעלמתה מהמפה ואף לאבד ארבעה מנדטים מגוש השמאל, דבר שיוביל להמשך כהונתו של נתניהו, וכן חידוד העובדה שהמפלגה מתחייבת להמליץ על הרצוג – הדרך האפקטיבית ביותר, לפי הקו המפלגתי, להבטיח את המהפך בשלטון.

מי שיהיה עליה להזיע מעט יותר השבוע היא ח"כ תמר זנדברג, הממוקמת במקום החמישי ברשימת המפלגה, מקום שלא נראה בטוח בימים אלו. "אנו בהחלט חוששים מסחף של הימים האחרונים", היא אומרת. "חווינו את זה בעבר עם ספין 'ציפי או ביבי', אז חשוב לנו לשאול את הציבור איך הוא ירגיש אם יתעורר ומרצ לא תהיה בכנסת. במצב כזה תהיה ממשלת ביבי-הרצוג או שארבעה מנדטים הולכים ישר לפח. חשוב לנו להבהיר לאנשים מה יהיו התוצאות ולנסות ולמנוע אותן, שכן מצבעינו הם בוגרי מפח הנפש של לבני אז חשוב לנו להתריע מבעוד מועד".

על השאלה אם היא מסוגלת לראות את עצמה בחוץ, עונה זנדברג באופן מפוכח. "דבר לא בטוח כאן, וזה מקצוע שאפשר לקבל הודעת פיטורים מהציבור ואפשר גם להצליח. ראינו את שני הצדדים - הפעם נשמח שוב להצליח".


לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully