וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לחוק? רב העיר צפת קרא להצביע לאלי ישי

11.3.2015 / 7:30

הרב שמואל אליהו הפיץ הודעה יוצאת דופן, ובה הפציר בציבור הספרדי להצביע למפלגת יחד, בשל תמיכתו של דרעי בהסכמי אוסלו. במכתב תקף את בנט כיב"הביא זמרות שישירו את המנון המפלגה", וגם את הערבים, "שמזייפים בכמויות". אליהו סרב להגיב

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת בכנס של ראשי ערים על עתידן היהודי של הערים המעורבות, אפריל 2011. נמרוד סונדרס
החוק אוסר על רבני ערים להתערב בהצבעות. הרב אליהו/נמרוד סונדרס

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, קרא השבוע להצביע למפלגת יחד של אלי ישי, לכאורה בניגוד לחוק שאוסר על רבני ערים ועובדי מדינה להתערב בהצבעות. הודעה בשמו של הרב הופצה ברשתות החברתיות, ולפי גורמים ששוחחו עמו וכן גורמים נוספים בסביבתו, הוא אכן זה שכתב את הדברים. הרב לא רק תקף בהודעתו את "השמאלנים שמעודדים את הערבים להצביע בהמוניהם". על יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הוא כתב כי "משך את הציבור הספרדי לכיוון אוסלו", ולגבי נפתלי בנט והבית היהודי טען ש"הביאו זמרות שישירו את המנון המפלגה".

הרב אליהו, שהיה מועמד לתפקיד הרב הראשי הספרדי, הוא מבכירי הרבנים בציונות הדתית. בעבר הוא תמך במפלגת הבית היהודי, אולם לאחרונה העביר את תמיכתו למפלגת יחד של ישי וברוך מרזל. המהלך עורר ביקורת לגביו, כאיש ציבור שאמור להיות בלתי מעורב בנושא. במכתבו מסביר הרב את הסיבה לכך שהעביר את תמיכתו: "יחד שוברת מחיצות בין הציבור הציוני לציבור החרדי. החיבור שיחד עושה מחזק את הכוחות הבריאים בציבור החרדי ויכולה להתפתח לכיוונים חיוביים ואמיתיים".

אלי ישי, דצמבר 2015. ראובן קסטרו
"יחד שוברת מחיצות בין הציבור הציוני לציבור החרדי". ישי/ראובן קסטרו

כמו כן, הרב הביע את תמיכתו בנתניהו לראשות הממשלה והתייחס גם לבנט באופן חיובי בהמשך המכתב. "אני מאוד אוהב את נפתלי בנט, בבחירות הקודמות הצבעתי לו ופעלתי בשבילו", כתב. "חשוב מאוד שהוא יצליח בבחירות הבאות למען עם ישראל ולמען ארץ ישראל. חשוב מאוד גם שבנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה. למרות שיש לי כמה ויכוחים איתם הם מייצגים אותי בכבוד. למענם אני מצביע יחד וגם לכם אני קורא להצביע יחד".

בהודעה, שעליה מתנוסס שמו של הרב, הוא מביע חשש שמפלגתו של ישי לא תעבור את אחוז החסימה ולכן קורא לתלמידיו לפעול למען המפלגה. "מה נעשה אם יחסרו ל'יחד' חמישים קולות בספירה הסופית?", תהה, "כולנו יודעים שבימים האחרונים יש נדידת קולות, עלול להיווצר מצב שבגלל 50 קולות ילכו למעלה מ-120 אלף קולות לטמיון. אם זה יקרה – נתניהו לא יהיה ראש ממשלה ונפתלי בנט לא יהיה שר. למענם אני מצביע יחד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"למען נתניהו ובנט אני מצביע יחד"/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

נוסף על כך, הרב הסביר כי יש להעביר קולות מש"ס ליחד. "צריך להוציא את הספרדים משבי דרעי וש"ס". זאת, לדבריו, משום ש"כל הרבנים הספרדים היו ציוניים בענייני ארץ ישראל וחרדים בענייני מצוות. אוהבי ארץ ישראל והתיישבות. אוהבים את חיילי צה"ל. אוהבים כל יהודי וגם מדקדקים במצוות. הנהירה של הציבור הספרדי לש"ס באה על רקע הפשרנות שהייתה במפד"ל של פעם. דרעי ניצל אותה למשוך את הציבור הספרדי לכיוון אוסלו. צריך לעזור ל'יחד' לנצח את דרעי וש"ס".

למרות דברי השבח שהרעיף על בנט, במכתבו התייחס הרב גם ל"מגמת הפשרנות בבית היהודי". "כולנו נדהמנו כשראינו את הבית היהודי מביא זמרות שישירו את המנון הבית היהודי", כתב. "לטובתם, אנחנו צריך לאותת להם שזה לא הכיוון הנכון. אנחנו אוהבים את הבית היהודי, אבל הוא חייב להבין שצריך לעצור את הכיוון הזה. צריכים לחזק היום את הצד התורני של 'יחד'. אולי זה יאפס את מקבלי ההחלטות בבית היהודי".

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בכנס ראשי המפלגות באוניברסיטת תל אביב. פברואר 2015. יותם רונן
"כולנו נדהמנו כשראינו את הבית היהודי מביא זמרות שישירו את המנון הבית היהודי"/יותם רונן

בנוגע לשמאל ולמגזר הערבי כתב הרב: "מתחת לפני השטח פועלים גופי שמאל בעידוד מדינות חו"ל שמעודדים את הערבים לצאת להצביע בהמוניהם. מי שמכיר את הקלפיות של הערבים, יודע שהם מזייפים בכמויות בלי שום נקיפות מצפון. לא נתפלא אם נראה קלפיות עם 100% הצבעה. זה לא משנה, אם אנחנו מציעים ליכוד או בית יהודי או ליכוד (הטעות במקור - י"א). חייבים לצאת להצביע בהמונינו. חייבים לעשות כל מה שביכולתנו לעורר את השטח – להצביע להביא אחרים. לתלות שלטים. לפעול בכל הכח למען ה'. למען מדינת ישראל, למען ההתישבות. למען המדינה היהודית".

בלשכתו של הרב סירבו לאשר או להכחיש את ההודעה בשמו של הרב ולא מסרו תגובה.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully