וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בניו של מרן הביעו תמיכה בש"ס: "לחזק את המפעל הקדוש"

11.3.2015 / 10:47

הרב דוד יוסף ואחיו הצעיר הרב משה יוסף חתמו על מכתב הקורא להצביע לאריה דרעי. לוואלה חדשות נודע כי בתחילה הופעלו לחצים להוציא נוסח הכולל מסרים ברורים נגד ח"כ ישי

צילום: באדיבות חרדים 10, עריכה: גדי וינסטוק

שניים מבניו של הרב עובדיה יוסף המנוח חתמו על מכתב תמיכה בש"ס, שבוע ימים לפני הבחירות. הרב דוד יוסף ואחיו הצעיר הרב משה יוסף הביעו את תמיכתם הבלתי מסויגת במפלגה שהקים אביהם, וזאת בשל העובדה כי שני בניו הנוספים של מרן, הרב הראשי יצחק יוסף ורב העיר חולון אברהם יוסף, אינם יכולים לעשות כן בשל האיסור החל על עובדי מדינה מלהתערב בבחירות.

"ידוע ומפורסם לכל כי לפני יותר מ-30 שנה ייסד מרן מאור ישראל רבנו עובדיה יוסף את התנועה הקדושה, תנועת ש"ס, על מנת להחזיר עטרה ליושנה ולהרים את קרן התורה הקדושה", כתבו השניים. "במשך השנים הוא אף מסר נפשו עליה, בהיותה בבית עינו, לקרב את ישראל לצור מחצבתם, ולחנך את ילדי ישראל בדרך התורה".

לקריאה נוספת:
מפגן הכוח של דרעי עוד עלול לסמן את סוף דרכו הפוליטית
ש"ס מפעילה קו טלפוני עם הודעות נאצה נגד ישי
פעיל ש"ס נדקר בתום חוג בית בצפון; מצבו קל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גורמים בש"ס לחצו להוציא מכתב נגד ישי. הרב משה יוסף עם אביו הרב עובדיה יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

השניים שיבחו במכתב את היו"ר אריה דרעי וטענו כי אביהם היה רוצה בטובתו. "עתה, אחר הסתלקותו של מרן, כאשר בעוונות הרבים החושך יכסה ארץ, וגזירות קשות ורעות מרחפות על עולם התורה, ועל אחינו בית ישראל מהשכבות החלשות שבעם, מוטל על כולנו לחזק את מפעל הקדוש של מרן, הלא היא תנועת ש"ס, בראשותו של ידידינו הרב אריה דרעי, אשר היא בית היוצר לכלל מפעליו הכבירים, להרבות חיילים לתורה ולקדש שם שמיים. כמובן שברי לנו הדבר, בוודאות גמורה, שהוראתו הברורה של מרן, לתמוך ולחזק את תנועתו, תנועת ש"ס המעטירה, הייתה עד לאחרית ימיו ממש, באשר היא הייתה בבת עיניו ממש", כתבו.

בש"ס לחצו על הרב משה יוסף לצאת נגד ישי

חתימתו של הרב משה יוסף על המכתב מעניקה חיזוק משמעותי לדרעי מול יריבו הפוליטי חבר הכנסת אלי ישי, אך היא אינה מובנית מאליה לאור המתיחות הגדולה בין השניים. עם זאת, לוואלה חדשות נודע כי כדי להשיג את חתימתו, נאלצו גורמים בש"ס להפעיל לחצים על הרב משה יוסף ועל רעייתו הרבנית יהודית יוסף, בעיקר בשל קרבתם לישי. נוסף על כך, בתחילה ניסו להחתימו על מכתב עם מסרים ברורים יותר, שכולל גם התבטאויות נגד ישי, אך הוא סירב.

מאז מותו של מנהיג ש"ס המנוח, נאלץ דרעי להיאבק בהתנגדות מתוך משפחתו של הרב. כך, למשל, היחסים בינו ובין הרב משה יוסף – שהיה הצמוד ביותר לאביו ב-20 שנותיו האחרונות – מתוחים מאוד. מלבד זאת, הרב משה אינו משוחח אחיו הרב דוד יוסף, תומכו של דרעי שמונה לחבר מועצת חכמי ש"ס לאחר פטירת אביו וחתם על מכתב התמיכה. כמו כן, הרב הראשי לישראל יצחק יוסף מזוהה עם דרעי, אך לעומתו רב העיר חולון אברהם יוסף, לא נחשב לתומכו וספק אם היה חותם על מכתב כזה, גם אם לא היה בתפקיד ממלכתי.

מיד אחרי פרסומה של הקלטת שבה נשמע הרב עובדיה מדבר בגנותו של דרעי, פרסמה ש"ס מכתב של הח"כים במפלגה נגדישי. גורמים במפלגה ניסו לפרסם מכתב דומה מטעמה של משפחת יוסף, אך זה התעכב ומעולם לא התפרסם משום שלא קיבל את תמיכת האחים כולם. גם אז, רוב הלחצים הופעלו על הרב משה יוסף ורעייתו יהודית, ובין היתר הופנו אליהם איומים שלפיהם אם הם אל יתיישרו ויחתמו נגד ישי - מעמדם יפגע.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully