וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין למשטרה: מדוע האישום נגד מרזל הוגש בסמוך לבחירות?

היועץ המשפטי לממשלה דורש הבהרה מראש אגף החקירות באשר לשיקולים שהנחו את הגשת כתב האישום נגד פעיל הימין הקיצוני, המועמד לכנסת - פחות משבוע לפני הבחירות, על תקיפה מ-2013. עו"ד בן גביר, פרקליטו של מרזל: "נרדף על רקע פוליטי"

מערכת וואלה!

(תיעוד: ברוך מרזל תוקף את הפלסטיני)

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ביקש היום (חמישי) מראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, לקבל הבהרה מה היו השיקולים להגשת כתב האישום נגד ברוך מרזל בעת הזו, פחות משבוע לפני הבחירות. כמו כן, הוא ביקש לדעת מי הגורם שהחליט על כך.

כבר אתמול טענו במשטרה כי כתב האישום הוגש בעת הזו
בתום לב, אולם הדגישו כי עיתוי הגשתו ייבדק. בתום בדיקה קצרה התברר כי מדובר בהחלטה שהתקבלה בדרג הזוטר במשטרה, וככל הנראה אם היא הייתה נודעת לדרגים הבכירים היא לא הייתה מוגשת בעת הזו.

"אם הקצונה הבכירה הייתה יודעת שיוגש כתב אישום בסמוך לבחירות, ודאי שהחלטה כזו לא הייתה מתקבלת", אמר גורם במשטרה לוואלה חדשות. "מדובר בהחלטה שנפלה בין הכיסאות, אך כולה בתום לב".

עוד בנושא:
פרסום ראשון: 6 ימים לבחירות - אישום נגד ברוך מרזל בגין תקיפה
אישום נגד מרזל סמוך לבחירות: המשטרה תבחן את העיתוי

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
דורש הבהרה. וינשטיין/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

אתמול פורסם לראשונה בוואלה חדשות כי השבוע הוגש כתב אישום חמור נגד פעיל הימין הקיצוני, הממוקם במקום הרביעי ברשימת מפלגת יחד בראשות חבר הכנסת אלי ישי. לפני יומיים הגישה יחידת התביעות של משטרת מחוז ש"י את כתב האישום נגד מרזל לבית משפט השלום בירושלים, ובו נטען כי בשנת 2013 הוא תקף פלסטיני באלימות.

לפי כתב האישום, ב-8 בפברואר באותה שנה, בשעות הערב, ישב עיסא עמרו בביתו שבחברון ושתה תה יחד עם תושבים נוספים. בשלב מסוים עבר מרזל בסמוך לחצר ביתו יחד עם כמה אנשים נוספים, בדרכם לתפילה במערת המכפלה. מסיבה שאינה ידועה, נטען, נכנס מרזל לביתו של עיסא, אף שהאחרון אמר לפעיל הימין ולחבריו לעזוב את המקום.

בתגובה, כך לפי כתב האישום, החל מרזל להכות את עיסא במכות אגרוף בפניו. עיסא דחף אותו אל מחוץ לחצר הבית והחל לצעוק "חייל, חייל". למקום הגיע חייל צה"ל בשם אייל טיבי. בעוד טיבי חוצץ בין מרזל לבין עיסא ואחרים, בעט שוב מרזל ברגלו של עיסא. כשהתרחק החייל במעט ממרזל, בעט פעיל הימין בחוזקה שוב ברגלו של עיסא.

ברוך מרזל בחוג בית, רחובות מרץ 2015. ראובן קסטרו
נאשם שהכה את הפלסטיני במכות אגרוף. מרזל/ראובן קסטרו

כתב האישום נגד מרזל הוגש בעקבות ערר שהגיש ארגון זכויות האדם "יש דין", זאת לאחר שהתיק נסגר תחילה מחוסר ראיות ביולי 2013. עם זאת, במסגרת הערר טענו באות כוחו של עיסא כי ישנן ראיות מספקות - לרבות סרטון שמתעד את התקיפה, שנחשף גם הוא לראשונה בוואלה חדשות. נוסף על כך, שני עדים שהיו נוכחים באירוע העידו במשטרה, ועדויותיהם נמצאו עקביות ותואמות. לאור ראיות אלה, דרשו ב"יש דין" לחזור ולפתוח את תיק החקירה, מה שהוביל להגשת כתב האישום.

מרזל: רודפים אותי פוליטית

בתגובה לבקשת ההבהרה של וינשטיין מהמשטרה מסר ברוך מרזל: "כחבר כנסת לעתיד, אני אציב לי למטרה מרכזית את הטיפול בכל העשבים השוטים במשטרה ובפרקליטות שמכניסים פוליטיזציה בכל מסדרונות השלטון וחושבים שעליהם לנהל את מדינת ישראל. לצערי, במקרה זה מי שהחליט על עיתוי הגשת כתב אישום הפך לכלי שרת בידיהם של אנשי השמאל הקיצוני מ'יש דין', שמפעילים לחץ גדול על המשטרה והפרקליטות. הניסיון לפגוע במסע הבחירות שלי לא צלח, ואני מקבל מאות תגובות של אנשים שאמרו שרק בגלל הרדיפה וההתנכלות יצביעו לי".

פרקליטו, עו"ד איתמר בן גביר, מסר כי טוב עשה היועץ המשפטי לממשלה שהורה לבדוק את העניין. "מי שמעיין בנוהל רואה שנעשה עם מרזל עוול ואי-צדק. יחד עם זאת, את הנזק שנגרם כבר יהיה קשה להשיב, ואולי טוב יעשה היועץ המשפטי לממשלה אם יבדוק את התנהלות הפרקליטות והמשטרה כלפי מרזל לאורך כל השנים. לטעמנו מרזל נרדף שלא בצדק על רקע דעותיו הפוליטיות, והיחס אליו הוא יחס מפלה ובררני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully