וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפלגת 'יחד' תדרוש לבטל את חוק הגיוס בהסכם קואליציוני"

12.3.2015 / 22:23

הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של יו"ר המפלגה אלי ישי, השיב לתלמידו כי יעשה כל שביכולתו לבטל את חובת הגיוס על תלמידי ישיבות: "בעזרת השם החוק היה כלא היה". זאת, במטרה לקושש קולות מפלג קיצוני במגזר החרדי

אלי ישי ופטרונו הרב מאיר מאזוז. ראובן קסטרו
מכוונים לפלג קיצוני בציבור החרדי. ישי ומאזוז/ראובן קסטרו

מפלגת "יחד" בראשות חבר הכנסת אלי ישי תדרוש לבטל את חוק הגיוס בהסכם קואליציוני - כך עולה ממכתב ששלח פטרונו הרוחני של ישי, הרב מאיר מאזוז. זאת, במטרה לקרוץ לפלג קיצוני של עשרות אלפי חרדים.

תלמידו של הרב פנה אליו והסביר כי החוק עלול לפגוע בלימודי תורה. "אני מלמד תלמידים שרמת הלימודים שלהם נמוכה, אך הם לומדים בחשק כפי מה שחננם ה' יתברך. ואמנם גם אם ימשיכו לעסוק בתורה לא יהיו עילויים (כפי דרישת החוק החדש) ולא תלמידי חכמים. האם לעודדם ללמוד בישיבות קדושות או לא?", שאל.

בתגובה, השיב מאזוז כי מפלגת "יחד" תעשה כל שביכולתה על מנת שתלמידי ישיבות לא יצטרכו לשרת בצבא. "החוק הנ"ל (חוק הגיוס) יתבטל בעזרת השם והיה כלא היה", כתב, "בכוונתנו לדרוש זאת בהסכמים קואליציוניים". המכתב פורסם לראשונה ב"כל הזמן".

לקריאה נוספת:
הרב מאיר מאזוז: "ש"ס הולכת עם השמאל"
הרב מאזוז: "אלי ישי לא יודע לקרוא בלי ניקוד? נו באמת"
"אני אלי ישי": מפלגת יחד השיקה קמפיין חדש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בעזרת השם החוק היה כלא היה". תשובת מאזוז לתלמידו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמירה זו היא משמעותית מאחר שעד כה אף מפלגה חרדית לא הצהירה שתדרוש את ביטולו של חוק הגיוס במשא ומתן הקואליציוני. ייתכן כי זהו איתות לקבוצתו הקיצונית של הרב שמואל אוירבך מירושלים, שמנהיג זרם חרדי-ליטאי, שלראשונה אינו מתכוון להצביע בבחירות הקרובות למפלגת יהדות התורה.

הסיבה לכך נעוצה בעיקר בשל הקו הפשרני, לטענתם, שהובילה המפלגה במאבק נגד חוק הגיוס. כוחה האלקטורלי של הקבוצה של הרב אוירבך שווה כמנדט אחד, כך שתמיכתה במפלגתו של ישי עשויה להטות את הכף ולהקפיצה מעל אחוז החסימה. במקביל, גם מפלגת ש"ס מנהלת מגעים עם הקבוצה הקיצונית.

הפלג בראשותו של הרב אוירבך מתכנן לקיים ביום ראשון עצרת המונית, על מנת לגבש קבוצת כח ולהוביל אותה לתמיכה במפלגה חרדית או להחרמת הבחירות, במחאה על כך שלא זכו לייצוג ביהדות התורה.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully