וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן בחירות | ריבלין קרא לחברי הקהילה הגאה להצביע בבחירות

תשדיר "גזעני" של מפלגת יחד נפסל לשידור | גופי ימין הגיבו לעתירה נגד העצרת | שפיר פנתה לווינשטיין בחשד להתנהלות לא חוקית של ראשי הבית היהודי | הרצוג סייר בכותל | כמה שחקני כדורגל הביעו תמיכה בדרעי. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

21:30 הערכת המשטרה: 30 אלף איש בעצרת הימין

30 משתתפים בעצרת הימין בכיכר רבין שבתל אביב - כך על פי הערכת גורם בכיר המשטרה. בעצרת, שמתקיים תחת הכותרת "מאוחדים למען ארץ ישראל", משתתפים בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט.

19:50 ריבלין קרא לחברי הקהילה הגאה להצביע בבחירות

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קרא היום להומואים וללסביות לצאת ולהצביע. "החירות מפחד, ממעשים אלימים ומהתבאטויות בריוניות היא זכותם של כל גבר וכל אישה, ממגדר כזה או ממגדר אחר וגם של אלו הקוראים תיגר על הגבולות המגדריים עצמם. החופש לחיות את החיים כרצוננו והזכות לחיות חיים מלאים, על פי צו מצפוננו ולעצב אותם בהתאם להשקפת עולמנו, הוא שעומד ביסודה של כל חברה דמוקרטית". לדבריו, "מחובתה של החברה לאפשר לכל אדם לחיות לפי תפישת עולמו האידיאולוגית או נטיותיו המיניות".

יצחק (בוז'י) הרצוג בכותל, ירושלים. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
מה הוא ביקש? הרצוג בכותל/נועם מושקוביץ

19:00 שפיר פנתה לווינשטיין: חשד למנהל לא תקין בבית היהודי

חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) פנתה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה ולוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לבדוק חשד למנהל לא תקין והתנהלות בלתי חוקית של ראשי מפלגת הבית היהודי, בניסיון לגייס חברי גרעינים תורניים לפעילות פוליטית בניגוד לחוק.

פנייתה באה בעקבות מכתב פנימי שהגיע לידיה ובו פנייה מפורשת של גורמים בכירים במפלגת הבית היהודי לראשי ומנהלי גרעינים תורניים ולמנהלי ישיבות, מוסדות אשר רובם ממומנים באופן ישיר על ידי משרד הבינוי ומשרד החינוך בהתאמה ב"בקשה" לסיוע בקמפיין הבחירות של המפלגה.

18:30 אילו שחקני כדורגל הביעו תמיכה בדרעי?

שורה שחקני כדורגל מליגת העל הודיעו הערב על תמיכתם ביו"ר ש"ס אריה דרעי. במהלך פגישה עמם הביע דרעי את תודתו על התמיכה של השחקנים ודיבר על מחויבתו לעזרה בבקשתם להעביר את משחקי הכדורגל לימי חול. בין השחקנים שהגיעו לפגישה היו גיא דיין מהפועל פתח תקווה, אלירן דנין הפועל אשקלון, ישראל זגורי מהפועל תל אביב, עוזר מאמן מכבי פתח תקווה עומר גולן, צחי גיגי ממכבי פתח תקווה וגידי קניוק גם הוא ממכבי פתח תקווה.

תמיכה של כדורגלנים בש"ס, מרץ 2015. דוברות ש"ס,
תומכים בדרעי. שחקני הכדורגל בפגישה עם דרעי/דוברות ש"ס

18:00 מה הרצוג ביקש בכותל?

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג סייר היום בירושלים, ובין היתר הגיע גם לכותל המערבי. זאת, על רקע דבריו בעימות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלפיהם דווקא האחרון הוא זה שמעלה את סוגיית אחדות ירושלים. הרצוג הדף את הביקורת מימין ואמר כי ישמור על אחדות ירושלים אם יבחר לראשות הממשלה.

15:00 תשדיר "גזעני" של מפלגת יחד נפסל לשידור

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, פסל תשדיר רדיו של מפלגת יחד נגד מבקשי המקלט, בשל המשפט "קץ למסתננים". ג'ובראן ביקש מהמפלגה להסיר מתשדיר הבחירות את המשפט, בשל היותו גזעני. ג'ובראן אמר כי לדעתו קיימת "ודאות קרובה שהמשפט גזעני ומסית לאלימות".

התשדיר תוכנן להיות משודר היום ברשת ב' ובגלי צה"ל. מפלגת יחד מסרה בתגובה: "החלטת השופט ג'ובראן מצטרפת להחלטות השונות של שופטי בג"ץ כנגד תושבי דרום תל אביב ושאר הישובים בהם מתגוררים המסתננים. השופט ג'ובראן, כיושב ראש ועדת הבחירות, חייב היה לגלות רגישות כלפי תושבי דרום תל אביב ולא כלפי המסתננים הלא חוקיים שממררים את חייהם".

מפלגת יחד בסיור בדרום תל אביב. מרץ 2015. ניב אהרונסון
המועמדים לכנסת מטעם מפלגת יחד בסיור בדרום תל אביב, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

14:48 כחלון: "אנחנו המפלגה הלאומית-חברתית היחידה"

יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, ערך היום סיור בקניון עזריאלי בתל אביב. "אנחנו מרגישים במומנטום אדיר, נמשיך לעבוד קשה עד הרגע האחרון", אמר במהלך הסיור. לדבריו, "מפלגת כולנו היא המפלגה הלאומית-חברתית היחידה במדינת ישראל. אנחנו נחזיר את החמלה והתקווה לאזרחים. אנחנו נחזיר את הסיכוי לזוגות צעירים לרכוש דירה ולהתפרנס בכבוד. אנחנו נחזיר את הכבוד להורים שלנו ואת העתיד לילדים שלנו".

לטענתו של כחלון, "עוד לא ראיתי צעיר וצעירה אחת שעזבו את הארץ בגלל האיום האיראני או בגלל דעאש, אבל פגשתי בחו"ל הרבה צעירים שעזבו את המדינה כי איבדו את התקווה. אני אומר לצעירים הללו ומתחייב שאפשר לפתור את בעיית הדיור ואת בעיית יוקר המחייה. אנחנו נפתור אותן".

14:31 מארגני עצרת הימין: "לא נעשה שימוש בכספי ציבור"

מפלגות הליכוד והבית היהודי, וכן רשויות ביהודה ושומרון, הגיבו לעתירת מרצ נגד עצרת הימין הצפויה להיערך הערב בכיכר רבין שבתל אביב. בתגובתם, ציינו המשיבים כי לא נעשה שימוש בכספי ציבור לטובת הבחירות, אשר אסור על פי חוק הבחירות.

המשיבים כתבו כי מדובר ב"עצרת שלא מייצגת מפלגה אחת", אלא קוראת לאיחוד של כל מפלגות הימין להצלחתם בבחירות. כמו כן, ציינו חלק מהמשיבים כי לא נעשה שימוש בכספי ציבור לא במימון המודעות ולא במימון ההסעות לעצרת, שלדבריהם נגבה תשלום עליהם מהנוסעים. לאור טענות אלה ביקשו המשיבים לדחות את העתירה ולא לבטל את העצרת.

14:14 ליברמן במערת המכפלה: "הימין האמיתי זה כאן"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ביקר היום במערת המכפלה. במהלך ביקורו, אמר: "אנחנו באים למערת המכפלה כמיטב המסורת. הגעתי לכאן בבחירות 96' ברגע קריטי. פה התבשרנו על הניצחון. הייתי פה גם ב-2013 וזאת המסורת". לדבריו, "כדאי מאוד להדגיש כי המחנה הלאומי האמתי נמצא כאן ולא בשום מקום אחר. בכל מקום אחר יש הרבה דיבורים, הכול דיבורים, הכול כלאם פאדי, הכל פרולה פרולה".

"הימין האמיתי, שיש לו דרך ונחישות ויודע מה הוא רוצה, זה כאן", הוסיף ליברמן. "אנו לא מסרנו את חברון, תמיד הצבעתי נגד שחרור המחבלים, ותמיד דרשנו לחסל את חמאס, וכולנו הצבענו נגד התנתקות. המסר הזה חשוב". הוא הוסיף: "אנו נעמוד על האינטרסים שלנו, ולא יהיה לא התנתקות ב' ולא התנתקות ג'".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בביקור במערת המכפלה, מרץ 2015. דוברות ישראל ביתנו,
ליברמן במערת המכפלה, היום/דוברות ישראל ביתנו

בנוגע לתוצאות הבחירות, הבהיר ליברמן כי "אנו עדיין מדברים על מספר דו ספרתי. דיברתי עם כל המטות שלנו ואני בטוח שאנו מדברים על מספר דו ספרתי. מאז 96' היינו כאן בכל מערכות הבחירות. אני רואה את עצמי חלק אינטגרלי מהמחנה הלאומי". הוא סירב להודיע על מי ימליץ לראשות הממשלה, ואמר: "אני ממליץ לנשיא קודם כל על עצמי".

13:30 לפיד: "אני עולה בסקרים, ולכן כולם תוקפים אותי"

יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד אמר היום בביקור בשדרות: "תמיד כשאתה עולה בסקרים, ויש לך מומנטום כולם תוקפים אותך כי הם מפחדים על המנדטים שלהם". לדבריו, "המתקפה הזו בסדר. אותי מדאיג שיש מכירת חיסול שבה נחזור לאי-שוויון בנטל. תהיה עוד פעם ממשלה של 39 שרים וסגני שרים".

"את הכסף לא צריכים לדילים, אלא למעונות יום", הוסיף. "להוריד את יוקר המחיה ולעזור לאזרחים. את הכסף לא צריך לחלק בקומבינות". לפיד אמר כי הוא "מעוניין לחזור לכל מקום שאליו אזרחי ישראל ישלחו אותי. לא מעניין אותי מה אהיה, אלא מה אעשה, בהחלט כולל את האוצר. יש תקציב 2015. יכולנו לעלות 190 אלף קשישים מעל לקו העוני. צריך לחזור ולהעביר את התקציב".

יאיר לפיד קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
"מעוניין לחזור לכל מקום שאליו אזרחי ישראל ישלחו אותי". לפיד/ראובן קסטרו

12:12 בנט בפייסבוק: "השמאל עכשיו ממליץ לרצוח אותי?"

יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, הגיב לדברים שפרסם העיתונאי יגאל סרנה נגד עצרת הימין הצפויה להתקיים הערב בכיכר רבין. סרנה כתב בדף הפייסבוק שלו: "כשתהיה לכם כיכר בנט - תעשו שם הפגנת המונים נגד הסתה של השמאל. אבל בכיכר רבין? נבלות".

בתגובה לכך, פרסם בנט בדף הפייסבוק שלו צילום מסך של הודעתו של סרנה, והוסיף: "יגאל סרנה ממחנה בוז'י-ציפי: אז עכשיו אתה ממליץ לרצוח אותי?. עם ישראל יענה לך בקלפי, ביום שלישי".

בנט מגיב ליגאל סרנה בפייסבוק, מרץ 2015. פייסבוק, צילום מסך
בנט מגיב ליגאל סרנה בפייסבוק, מרץ 2015/צילום מסך, פייסבוק

11:30 פליטת הפה של איילת שקד: "קוראת להצביע לליכוד"

חברת הכנסת מטעם מפלגת הבית היהודי, איילת שקד, קראה הבוקר למאזינים בתכניתו של מוטי לביא ברדיו "קול ברמה", להצביע לליכוד. "אני קוראת לכל מי שימני, כל מי שמאמין בארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל להצביע לליכוד - אה... לבית היהודי", אמרה שקד.

10:51 על מארגני עצרת הימין להגיב לעתירה עד השעה 12:00

ראש ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, עדכן את מארגני עצרת הימין שצפויה להיערך הערב בכיכר רבין, כי עליהם להגיב לטענות העתירה נגדם עד השעה 12:00. העתירה הוגשה על ידי מרצ בטענה כי מימון העצרת על ידי הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות אסור על פי חוק הבחירות, ועל כן יש למנוע את מימונה בכספים ציבוריים.

10:00 נתניהו מתבלבל? "הבחירות ב-2006 הביאו להתנתקות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טען בראיון לעיתון "ג'רוזלם פוסט" בשפה האנגלית, שפורסם במהלך סוף השבוע, כי "ב-2006 לא זכינו לתמיכה, ואז 'קדימה' הקימה ממשלה, וביצעה את הנסיגה מעזה, עם השלכות כה נוראיות". אלא שההתנתקות מרצועת עזה ופינוי ההתנחלויות בה נעשו בקיץ 2005, והממשלה האחראית לכך, בראשותו של אריאל שרון, נבחרה הודות לרוב לליכוד – ולא לקדימה.

"כשמצביעי המחנה הלאומי לא הבינו שעליהם לתמוך בליכוד, הם סללו את הדרך לשמאל", ניסה לטעון נתניהו. "זה קרה בעבר, ב-92' כשהם יצאו נגד שמיר וקיבלו את אוסלו. זה קרה שוב ב-99' כשהם לא תמכו בי, והם קיבלו את אהוד ברק ואת שיחות קמפ דייויד. רק משום שערפאת סירב לכל מה שהוצע לו, ניצלנו באופן רגעי. לא נוכל לאפשר לזה לקרות שוב".

אישה פלסטינית מוכרת שמן זית ליד שלטי בחירות של הליכוד באזור גבעת זאב, מרץ 2015. AP
אישה פלסטינית על רקע שלטי בחירות של הליכוד, באזור גבעת זאב/AP

09:44 הקלפי הראשונה בבחירות תיפתח בבסיס הנח"ל ליד ערד

הקלפי הראשונה בישראל בבחירות לכנסת ה-20 תיפתח היום בשעה 14:00 בבסיס האימונים החטיבתי של הנח"ל, הנמצא בסמוך לערד. כמו כן, במהלך היממה הקרובה ייפתחו קלפיות נוספות ברחבי יהודה ושומרון, בדרום הארץ ובגבול הצפון, במטרה לאפשר לכל חיילי צה"ל להשתתף בתהליך הבחירות.

8:35 נאום נתניהו יפתח את עצרת הימין הערב בכיכר רבין

ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה הנואם הראשון בהפגנת הימין, שתתקיים היום בכיכר רבין בתל אביב. מאז צאת השבת, צוות של אבטחת אישים החל בעבודות להתאמת במת הנואמים לצורכי האבטחה. לאחר נתניהו, ינאמו יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, יו"ר מפלגת יחד אלי ישי, השר ישראל כץ וח"כ בני בגין. כמו כן, במהלך העצרת, צפוי להיות מוקרן "נאום הצ'חצ'חים" הידוע של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין.

במקביל, מרצ הודיעה כי תעתור נגד קיום ההפגנה בשל השימוש, לטענתה, בכספי ציבור לצורך הפקתה. לטובת הצלחת העצרת, שתתקיים תחת הכותרת "מאוחדים למען ארץ ישראל", התגייסו ארגוני ימין, רשויות ביהודה ושומרון ומפלגות הליכוד והבית היהודי. עד כניסת השבת, על פי המארגנים, התמלאו כבר יותר מ-700 אוטובוסים והם מקווים שמספר המשתתפים בהפגנה יהיה גדול יותר מזאת של השמאל שהתקיימה בשבוע שעבר.

יו"ר "כולנו" משה כחלון באולפן וואלה!. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"נתניהו כבר הבטיח בעבר ולא קיים"./ראובן קסטרו

2:42 כחלון: "נתניהו כבר הבטיח לי בעבר ולא קיים"

יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, הדף את הבטחתו של ראש הממשלה נתניהו למנותו לשר האוצר אם ירכיב את הממשלה הבאה - אותה השמיע בריאיון ל"קול ישראל". "נתניהו כבר הבטיח לי בעבר את ראשות מנהל מקרקעי ישראל ואת משרד האוצר ולא קיים. זו לא שאלה פרסונלית. זו שאלה של דרך. של דאגה לבני אדם. הציבור שבע מהבטחות", נכתב בהודעה שפרסם השר לשעבר. בריאיון שהעניק ליומן הבוקר של "קול ישראל" ושודר אתמול, אמר נתניהו: "באופן מעשי אין לי אפשרות להקים ממשלה בלעדיו. הוא יהיה בקואליציה בלי קשר למספר המנדטים ויקבל את תיק האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully