וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: "יש סחף מסוכן מהבית היהודי לליכוד"; נפסלה השתתפות אמנים

חברת הכנסת הביעה חשש מזליגת קולות בתוך גוש הימין: "מי שרוצה ששפיר תהיה שרה – שיצביע לליכוד". יו"ר ועדת הבחירות אסר על קיום הופעות במהלך העצרת בכיכר רבין בתל אביב. צפו במפת חסימות הכבישים

הפריימריז בבית היהודי: איילת שקד ראשונה; דיין ושובל נדחקו לתחתית הרשימה. עומר מירון
"הסחף המסוכן יכול להסתיים בממשלת אחדות". ח"כ שקד/עומר מירון

בבית היהודי משדרים דאגה לקראת עצרת הימין הערב (ראשון) ולקראת פתיחת הקלפיות: חברת הכנסת איילת שקד, יו"ר הסיעה בכנסת, אמרה לוואלה חדשות כי "אנחנו עובדים במלוא המרץ, יש מומנטום טוב לימין, אבל יש גם סחף מהבית היהודי לליכוד". לדבריה, "זה סחף מסוכן שיכול להוביל לממשלת אחדות".

עוד הוסיפה: "מצביעים מובהקים שלנו אומרים שהם שוקלים להצביע לליכוד בגלל התרחיש שראש הממשל בנימין נתניהו מדבר עליו, שלפיו הרכבת הממשלה תוטל על הרצוג אם יהיו לו יותר מנדטים, למרות שבשום תרחיש להרצוג אין קואליציה".

כשנשאלה על קמפיין הליכוד שקורא למצביעי הימין לחזק את הליכוד, ענתה שקד: "הקמפיין הזה מאוד אפקטיבי, ולצערי הוא מעביר מנדטים מאתנו לליכוד. זה יכול להוביל ממשלת שמאל. למצביעי הבית היהודי אני אומרת: מי שרוצה שסתיו שפיר תהיה שרה שיצביע לליכוד, כי זה יוביל לממשלת אחדות, ומי שרוצה שאנחנו נהיה שרים שיצביע לבית היהודי".

עוד בוואלה חדשות:
נאום נתניהו יפתח את עצרת הימין הערב בכיכר רבין
מאמץ אחרון: לאן יכוונו הרצוג ונתניהו את החצים בימים שנותרו?
רבבות בכיכר רבין; דגן: "משבר המנהיגות החמור מקום המדינה"

רוה"מ בנימן נתניהו בראיון לוואלה, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"החשש אינו מוצדק כי להרצוג אין יכולת להרכיב קואליציה. ראש הממשלה נתניהו/ראובן קסטרו
"בפעם הקודמת שזה קרה, הליכוד לקח את המנדטים של אוהבי ארץ ישראל ופינה את גוש קטיף"

נתניהו חזר שוב ושוב על ההבטחה שלו שלא תהיה ממשלת אחדות. למה את יוצאת מתוך נקודת הנחה שהוא ילך למהלך כזה?

"ב-2009 הוא הבטיח לאורי אריאל ויעקב כץ (כצל'ה) שהם יהיו בממשלתו. הם המליצו עליו לנשיא, ואחר כך הוא שאיר אותם בחוץ והכניס את אהוד ברק. אין צורך להיכנס לבהלה. הליכוד צמצם את הפער, הגוש הוא זה שקובע ולא המפלגה. אני קוראת למצביעי הבית היהודי לתמוך בנו ולהביא לממשלה לאומית, ימנית וחזקה".

את לא מסכימה עם נתניהו כשהוא אומר שאם יהיה פער בין שתי המפלגות הגדולות, כפי שראינו בסקרים האחרונים, מלאכת ההרכבה תוטל על יצחק הרצוג?

"הפער מזמן לא עומד על ארבעה מנדטים. החשש אינו מוצדק כי להרצוג אין שום יכולת להרכיב קואליציה. נתניהו יודע שהחרדים לא ישבו עם יאיר לפיד, ולכן אין לו בסיס לקואליציה. אם הוא חושב כך, שיפנה למצביעי משה כחלון ויחזיר אותם הביתה. הרשימה שלו הם אנשי שמאל, אבל המצביעים שלו הם ימניים".

הכנות בכיכר רבין בתל אביב לקראת עצרת הימין 14 מרץ 2015. דרור עינב
ההכנות לעצרת בכיכר רבין, אתמול/דרור עינב

הצעתם אתמול "בלוק טכני" יחד עם הליכוד, אולם נתניהו הדף את הרעיון הזה ואמר כי אין למהלך הזה משמעות.

"בוודאי שיש משמעות. אפשר ללכת יחד לנשיא, זאב אלקין ואני, ולהבהיר שיש כוונה לאחד את הסיעות במקרה שיהיה צורך מיד אחרי הבחירות. בכל מקרה אפשר ללכת יחד לנשיא. אם ביום אחרי הבחירות יהיו לליכוד 23 מנדטים ולנו 12, נקבל 35 חברי כנסת נאמנים לארץ ישראל, אבל אם יהיו 26 מנדטים לליכוד ותשעה לבית היהודי, חלילה, זה אומר שאנחנו באופוזיציה, שיש ממשלת אחדות, ושארץ ישראל נתונה לחסדי אבי דיכטר. בפעם הקודמת שזה קרה, הליכוד לקח את המנדטים של אוהבי ארץ ישראל ופינה את גוש קטיף".

גורמים בליכוד מסרו בתגובה לוואלה חדשות כי "מדובר בספין של בנט". לטענתם, "לפי כל הבדיקות המקצועיות שלנו אין שום סימן לירידה של הבית היהודי. הדבר החשוב ביותר הוא שהפער בין הליכוד למחנה הציוני עדיין משמעותי וקיימת סכנה אמיתית להחלפת ממשלת הימין ולהקמת ממשלת שמאל".

עוד הוסיפו: "מנדט אחד או שניים יותר או פחות לבית היהודי לא ישפיעו על מיקומה כשותפה בכירה בממשלה, אבל אם הפער בין הליכוד למחנה הציוני לא ייסגר, לבני והרצוג ירכיבו את הממשלה הבאה".

בני בגין על כחלון: "מפעיל תכנית בעלת אופי ציני ומסחרי, יאפשר הקמת ממשלת שמאל"

בני בגין, מספר 11 ברשימה הליכוד לכנסת, הביע אופטימיות לקראת העצרת. "אנחנו עומדים היום לקראת סיום המערכה", אמר, "על פי הסקרים קיים פער בין הליכוד לבין המחנה הציוני ואנחנו חייבים לסגור את הפער וגם יכולים לסגור את הפער עד יום הבחירות".

בגין הוסיף בדבריו ביקורת על כחלון. "אני חושב שבוחרי הליכוד צריכים לשים לב לתרגיל שמנסה כחלון להפעיל עליהם, שהוא כביכול מייצג את הליכוד. תכניתו היא בעלת אופי ציני מסחרי, וכוונתו היא לקחת קולות מהימין ולהעביר אותם לזרועותיה של לבני והרצוג ולאפשר להם להקים ממשלת שמאל. זה נובע מדבריו לאחרונה והוא לא מסתיר זאת", אמר. לדבריו, "כחלון יאפשר הקמת ממשלה לכל המרבה במחיר, וצריך להזהיר את בוחרי הליכוד שלא ילכו שולל אחרי מהלך זה ויחזרו להצביע לליכוד".

ועדת הבחירות פסלה הופעת אמנים בעצרת הימין

בתוך כך, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, קבע היום בתשובת לעתירת מפלגות מרצ והמחנה הציוני כי עצרת הימין המתוכננת לא תכלול הופעות של אמנים, ואף אסר על שימוש בכספי ציבור לשם הפקתה. משמעות הדבר היא כי הופעתו של הזמר עמיר בניון, שתוכננה להתקיים הערב האירוע, מבוטלת.

העצרת הערב תתקיים תחת הכותרת "מאוחדים למען ארץ ישראל". בין הדוברים, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט, יו"ר מפלגת יחד אלי ישי, השר ישראל כ"ץ, חברי הכנסת איילת שקד ומאיר פרוש, מועמד הליכוד בני בגין, פעילת הימין דניאלה וייס והרב חיים דרוקמן.

במהלך העצרת יוקרן "נאום הצ'חצ'חים" הידוע של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין. לדברי וייס, ממארגני האירוע, "ישנה היענות מאוד גדולה ואנחנו נערכים למאות אוטובוסים". וייס הוסיפה כי "אנחנו מצפים להרבה יותר מ-30 אלף משתתפים. המטרה היא שהכיכר והרחובות שמסביבו יהיו מלאים באנשים".

"במוצאי שבת החולפת התקיימה בכיכר רבין עצרת של ארגוני שמאל, בקריאה להחליף את השלטון בישראל ולהקים מדינה ערבית בלב ארץ ישראל", נכתב בהודעה מטעם המארגנים. "כך למעשה תהיה זו התמודדות בין שתי השקפות עולם – זו המבטאת נאמנות מוחלטת לארץ ישראל וזו הדוגלת בחלוקת הארץ". עוד נכתב כי "יחד נגיע בהמוננו לכיכר רבין ונעלה את דגלה של ארץ ישראל לראש התורן, במסגרת עצרת אחדות מרשימה של כל ארגוני הימין שתוסיף עוצמה להתיישבות ותחזק את הממשלה מול לחצי העולם".

המשטרה לא מתירה הכנסת כלי נשק למתחם העצרת. בנוסף, הרחובות הבאים נסגרו לתנועת כלי רכב החל מהשעה 18:00: אבן גבירול נחסם לתנועה לשני הכיוונים בין שאול המלך לפנקס, רחוב פרישמן נחסם לתנועה מכיכר מסריק עד אבן גבירול, שדרות דוד המלך נחסמו לתנועה מוויצמן עד אבן גבירול, רחוב גורדון נחסם לתנועה משלמה המלך ועד מלכי ישראל, רחוב מלכי ישראל (צד מזרחי) נחסם לתנועה משדרות ח"ן עד בן גוריון, שדרות בן גוריון ורחוב הדסה נחסמו לתנועה משלמה המלך ועד אבן גבירול ורחוב בלוך נחסם לתנועה מארלוזורוב עד אבן גבירול.

עוד באותו נושא

"וואלה הבנתי"- כמה אנשים באמת נכנסים בכיכר רבין?

לכתבה המלאה

מפת הרחובות החסומים

כמו כן, החל משעה 13:00 לא מותרת חניית כלי רכב ברחובות הבאים: רחוב אבן גבירול מצייטלין עד בלוך משני הכיוונים, רחוב מלכי ישראל (צד מזרחי) בין שדרות ח"ן לבן גוריון לשני הכיוונים ורחוב מלכי ישראל (צד צפוני) בין אבן גבירול לפרישמן לכיוון מערב.

ציבור הנהגים המגיעים לאירוע בכלי רכב מתבקשים להשתמש בחניונים הבאים: חניון בזל - בזל/אשתורי פרחי, חניון מגדל המאה - אבן גבירול 124, חניון בן סרוק - בן סרוק/ארלוזורוב, חניון מרכז ויצמן - ויצמן 18, חניון גולדה - ברקוביץ' 7, חניון מגדל המוזיאון - ברקוביץ' 4, חניון כנרית - קפלן/דה וינצ'י, חניון רכבת מרכז - ארלוזורוב/נמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully