וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן בחירות | על הליכוד נאסר להפיץ הקלטת כחלון תומך בנתניהו

נתניהו: "אם אבחר לא תקום מדינה פלסטינית" | ישי במסר מפויס לדרעי: "לא העת למלחמות" | המחנה הציוני: רוצים שלפיד יהיה שר? תצביעו לנו | תומכי הרב אוירבך יחלקו את תמיכתם בין ש"ס למפלגת יחד | ידלין: הבחירות - בין מדינה חשוכה לנאורה. עדכונים שוטפים

עריכה: אביתר חלימי, גרפיקה: אביחי ברוך, בימוי: גיא גורן

(ההקלטה כפי שהגיעה לטלפונים סלולריים של מצביעים)

22:26 צו נגד קלטת שמפיץ הליכוד ובה כחלון קורא לתמוך בנתניהו

ועדת הבחירות המרכזית הורתה בצו זמני למפלגת הליכוד לחדול מהפצת הקלטה בה נשמע יו"ר כולנו, משה כחלון, כשהוא קורא לתמוך בליכוד ובנתניהו בהקלטה מלפני שלוש שנים. במפלגת כולנו עתרו אתמול (שני) אחר הצהריים לוועדת הבחירות כנגד מה שהם הגדירו "הקלטה מבושלת" המופצת למכשירים ניידים ממספרים חסויים של הליכוד, ובה נשמע כחלון קורא להצביע לנתניהו. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, הורה לליכוד לחדול מהפצת ההקלטה, והורה לליכוד להגיב לעתירת "כולנו" עד מחר בשעה 9 בבוקר. ממפלגת כולנו נמסר: "אנו שמחים שהשופט ג'ובראן עצר את הליכוד מלהמשיך ולהפיץ את ההקלטה השיקרית. למרות הלחץ הרב שבו הם נמצאים אנו קוראים למפלגת הליכוד להוציא הודעת הבהרה באופן מיידי".

20:16 הרצוג על הרוטציה: "תגובת נתניהו מעידה על פאניקה גדולה מאוד"

ראש המחנה הציוני, יצחק הרצוג, התראיין בחדשות ערוץ 2 בנוגע להחלטה שלו ושל שותפתו, ציפי לבני, ואמר: "הסברתי שוב ושוב עד כמה השותפות היא מהלך מנצח ועד כמה הברית ביננו חזקה. היום היא חזקה מתמיד, היא נהדרת והיא תביא את השינוי המיוחל". עוד הבהיר הרצוג: "זה ממש לא לחץ של הרגע האחרון. הסיפור הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לכם. לבני אמרה לי היום בעדינות – 'אם באיזושהי צורה הרוטציה תהווה מכשול בכינונה של ממשלה אני לא אעמוד בדרך'. תגובת נתניהו מעידה על פאניקה גדולה מאוד. אצל שנינו טובת המדינה היא מעל הכול. ממשלת אחדות זה קשקוש. לכל אורך מערכת הבחירות לא אמרתי דבר שסטיתי ממנו בהקשר הזה. אנחנו מדברים המון. ציפי ואני עובדים נהדר ביחד, אנחנו הפכנו את המערכת הפוליטית על פניה במהלך דרמטי".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

19:26 לבני תוותר על הרוטציה אם תהווה מכשול

לבני זזה הצדה: ראש המחנה הציוני, יצחק הרצוג, ניהל בימים האחרונים שיחות עם שותפתו, יו"ר התנועה ציפי לבני, על היום שאחרי הבחירות. השניים, שהסכימו על רוטציה בראשות הממשלה, דנו במשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה, והרצוג שמע מלבני כי אם הדבר יהווה מכשול – היא תוותר על הרוטציה. "החלפת נתניהו היא הדבר החשוב ביותר למדינת ישראל", אמרה לבני.

17:15 נתניהו: "אם אבחר לא תקום מדינה פלסטינית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול ל-nrg כי הוא מתנגד להקמת מדינה פלסטינית. בראיון שנערך עמו, נשאל יו"ר הליכוד: "אם אתה ראש ממשלה, לא תקום מדינה פלסטינית?" והוא השיב: "אכן". עוד אמר נתניהו בראיון כי ההחלטה על הבחירות נכפתה עליו בשל התנהלותם של ציפי לבני ויאיר לפיד, וכן חזר על אמירתו כי אם ייבחר ימנה את משה כחלון לתפקיד שר האוצר, כדי לפעול להורדת מחירי הדיור.

16:55 ליברמן: "צוק איתן" הותיר על חמאס רושם של הנהגה חלשה

שר החוץ אביגדור ליברמן סייר אתמול (שני) במושב נתיב העשרה שבעוטף עזה, והתייחס לפעילות חמאס באזור. "אנשי החמאס החמושים שעושים זאת שתי אצבעות מנתיב העשרה, עושים זאת משום שהם קיבלו מ'צוק איתן' את הרושם שעומדת מולם הנהגה חלשה שלא יודעת להכריע", אמר. "לכן הם מרשים לעצמם לבנות את הביצורים, לשקם את המנהרות ולחדש את מלאי הטילים". הוא הוסיף כי אם יהיה שר הביטחון, "אנשי חמאס לא יוכלו לשקם את המנהרות אלא לזחול במחילות. זו מחויבותה של המדינה לדאוג לתושבי עוטף עזה והדרום ולוודא שסיבוב הלחימה הרביעי מול חמאס יהיה גם הסיבוב האחרון".

16:52 כחלון ומועמדי כולנו בסבב טלפונים למתלבטים

יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, הגיע אתמול (שני) בצהריים למטה המרכזי של המפלגה בלוד וערך יחד עם חברי הרשימה סבב טלפונים אחרון לשכנוע מתלבטים. במהלך . כחלון אמר: "כל קול קובע. אסור להתייאש. רק כולנו חזקה תוכל להוביל את השינויים שאנחנו מבקשים לעשות – לנצח את יוקר המחייה, לפתור את משבר הדיור ולצמצם את הפערים החברתיים. אנחנו נדאג לכך שהממשלה הבאה שתקום תהיה ממשלה חברתית".

משה כחלון ומועמדי כולנו בסבב טלפונים למתלבטים בלוד. מרץ 2015. דוברות מפלגת "כולנו",
כחלון במטה המפלגה/דוברות מפלגת "כולנו"

15:20 הפלג הירושלמי יבחר בש"ס ובמפלגת יחד

הפלג החרדי-ליטאי הקיצוני המונהג על ידי הרב שמואל אוירבך החליט שלא לתמוך באופן רשמי בשום מפלגה, והרב עצמו לא ייצא להצביע מחר. עם זאת, רבים מתומכי הרב יצביעו, ויחלקו את בחירתם בין ש"ס בראשות אריה דרעי למפלגת יחד בראשות אלי ישי. זאת, לאחר שהפלג הודיע כי לראשונה לא יתמוך במפלגת יהדות התורה בשל מאבקו הפשרני, לדעת חברי הפלג הקיצוני, בחוק הגיוס.

הרב אוירבך באולם ארנה, ירושלים. מרץ 2015. ראובן קסטרו
לא יבחרו בש"ס או במפלגת יחד. מפגן הכוח של תומכי הרב אוירבך בירושלים, אתמול/ראובן קסטרו

15:00 נתניהו שוב שגה: "הקמתי את שכונת הר חומה ב-1977"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר אתמול עם ראש העיר ירושלים ניר ברקת בשכונת הר חומה בירושלים, ואמר כי "זו הרוח האמיתית של מנחם בגין – מנחם בגין שיקם שכונות, אנחנו בונים שכונות". בשלב זה שגה נתניהו בלשונו: "אנחנו נמצאים כאן בשכונת הר חומה בירושלים, שכונה שאני יזמתי את הקמתה ב-1977... סליחה, 1997, בקדנציה הראשונה שלי כראש ממשלה".

14:00 ידלין: "ישי מעודד לא להתגייס ומרזל גזען"

עמוס ידלין, מועמד המחנה הציוני לתפקיד שר הביטחון, אמר לתכנית הבוקר של רדיו דרום כי הבחירות הקרובות הן "בחירה ערכית בין המדינה שראינו אתמול בכיכר רבין – חשוכה, חרדית, מתנחלת ומבודדת מהעולם – למדינה נאורה". בדבריו הוא התייחס ל"אלי ישי, שמעודד לא לשרת בצה"ל, ולברוך מרזל הגזען", וטען כי יש הבדל עקרוני בין הצדדים.

13:00 ישי במסר מפויס לדרעי: הפסק את המלחמות

יו"ר מפלגת יחד, חבר הכנסת אלי ישי, פנה ליו"ר ש"ס אריה דרעי וביקש ממנו לחדול ממאבקים נגדו. "אני קורא לך כעמית עבודה לשעבר, כמי שלזכותו עשרות חוקים המיטיבים עם המשפחות החלשות, אלפי תלמודי תורה, ישיבות ומקוואות ואין סוף זכויות, הבה ונאחד כוחות לקראת יום הבחירות. לא עת מלחמה היא", כתב. "הגיעה השעה לשלב ידיים ולסיים את המחלוקות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגיעה העת לשלב ידיים". ישי ודרעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

12:55 הרצוג: "הדרך היחידה להבטיח שלפיד יהיה שר היא להצביע לנו"

גורמים במחנה הציוני מסרו לוואלה חדשות כי אם מצביעי יש עתיד לא יתעוררו, נתניהו יצליח לצמצם את הפער ולמנוע את המהפך. יו"ר המחנה הציוני הוסיף על כך כי הדרך היחידה להבטיח שלפיד יהיה שר בממשלתו היא להצביע עבור מפלגתו.

במטה יש עתיד דחו את טענות אלו ואמרו כי מבדיקות שנערכו במפלגה ניכר כי יש פער בטוח בין המחנה הציוני לליכוד. זאת ועוד, במפלגה בטוחים כי יכולות הארגון שלה, לרבות יכולת השינוע מצביעים אל הקלפי ביום הבחירות, יאפשרו לה להפתיע גם במערכת בחירות זו.

הליכוד על תמיכת ברק בהרצוג: "עושים מה שעשו ב-1999"

הליכוד הגיב לתמיכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ביו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, ומסר בתגובה כי "כמו שעשו בשנת 1999, הרצוג וברק שוב חוברים כדי להביא לממשלת שמאל של נסיגות, ויתורים וחלוקת ירושלים. גם הפעם הם נעזרים בעמותות שמאל ובמיליוני דולרים שזורמים מחו"ל כדי להעלות את שיעור ההצבעה במגזר הערבי ובמקרב מצביעי שמאל, אלא שהפעם הם כבר לא שותקים". עוד נמסר מהמפלגה כי "הדרך היחידה להבטיח שתקום ממשלת ליכוד היא לצמצם את הפער בסקרים".

11:00 כחלון: "צריכים לבחור בין קטסטרופה כפי שהיה - או תקווה"

יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון נפגש הבוקר עם פעילים בהרצליה ואמר כי "רק אנחנו יכולים להבטיח שממשלה שתקום תוסיף לצד הרגל הביטחונית רגל חברתית אמתית, שתטפל קודם כל בישראלים ולא בדעאש, קודם כל בזוגות הצעירים ולא באיראן, קודם כל בהורים שלנו ולא רק בחמאס". לדבריו, "הבחירות זה עלינו, כיצד נגמור את החודש, כיצד נקנה דירה, כיצד נחזור לחיות בכבוד בארץ ישראל. הציבור צריך לבחור: להמשיך את הקטסטרופה ומה שהיה, או תקווה חדשה ושינוי".

יצחק הרצוג, אהוד ברק. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"מכיר את יצחק עשרות שנים". ברק והרצוג/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

10:00 ברק הביע תמיכה בהרצוג: "אזרחי ישראל יכולים לסמוך עליו"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שכיהן בעבר גם כרמטכ"ל ושר הביטחון, הביע תמיכה במועמד המחנה הציוני לראשות הממשלה, היו"ר יצחק הרצוג. "אני מכיר את יצחק עשרות שנים, הוא אדם שקול, מנוסה ואחראי. אזרחי ישראל יכולים לסמוך עליו בנושא הביטחוני", אמר.

ברק הוסיף: "הרצוג כיהן כמזכיר הממשלה בראשותי וכשר לצדי בממשלות שבהן הייתי חבר כמנהיג העבודה. ראיתי אותו מקרוב בדיונים ביטחוניים ומדיניים רגישים ביותר, ובסופם הכרעות. אני מודע גם להערכה הרבה שרוחשים להרצוג מנהיגים בעולם שפגשו בו ושוחחו עמו. אני סומך על יצחק הרצוג. אזרחי ישראל יכולים לסמוך עליו בכל נושא ביטחוני העומד על הפרק".

ראשי מפלגות בכנס שדולת נשים, בית ציוני אמריקה, 24.2.15. ראובן קסטרו
עומד בראש משרד "מיותר ובזבזני". שטייניץ/ראובן קסטרו

10:00 כיצד יפעלו המפלגות לחיזוק הדיפלומטיה הישראלית?

האגודה הישראלית לדיפלומטיה פנתה למפלגות שמתמודדות לכנסת כדי לבדוק את עמדתן בנושא יחסי החוץ של ישראל ושאלה מה הן מתכוונות לעשות כדי לחזק את מערך החוץ בכנסת הבאה. מפלגת "יש עתיד" הדגישה כי תפעל לסגירת המשרד לעניינים אסטרטגיים בראשו עומד השר יובל שטייניץ, ומגדירה אותו "בזבזני ומיותר". במפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון מבטיחים שיפור בתנאים לדיפלומטים הישראלים, במחנה הציוני מצהירים כי יחסי החוץ הם חלק מהביטחון והחוסן הלאומי ואילו מרצ מציעים למנות דיפלומטים מקצועיים במקום המינויים הפוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully