וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתקפה ארסית נגדנו": בנט ולפיד חוששים מבריחת קולות

16.3.2015 / 18:28

ראשי המפלגות הבינוניות מוטרדים מהמתקפה בתוך הגושים, שאותה מובילות המחנה הציוני והליכוד. לפיד: "מה ההיגיון לתקוף מפלגה שלוקחת קולות מהימין?". בנט: "מתעלמים מאסונות שהיו כשהליכוד היה גדול"

עריכה: אביתר חלימי, גרפיקה: אביחי ברוך, בימוי: גיא גורן

בניסיון לסיים את הבחירות בתור הסיעה הגדולות ביותר, ויתרו המחנה הציוני והליכוד על הנסיונות להעביר קולות מצד לצד – ועברו למתקפות בתוך הגושים: בזמן שבנימין נתניהו מנהל קמפיין אינטנסיבי הקורא למצביעי ימין לבחור בליכוד ולא בבית היהודי, מתמקדים יצחק הרצוג וציפי לבני במצביעיו של יאיר לפיד. במהלך כל היום הופצו מטעם גורמים במפלגות השונות סקרים פנימיים שונים שנערכו לכאורה ביממה האחרונה ואשר הציגו מגמות סותרות – כל סקר בהתאם לאינטרס של אותה המפלגה.

בחירות 2015 || כותרות אחרונות בוואלה:
חקיין יגלם את מרן: תכנית ש"ס לסכל הקלטות סודיות של ישי
נתניהו: אם אהיה ראש ממשלה – לא תקום מדינה פלסטינית
אפקט הפרפר: האירועים שהפכו תוצאות בחירות על קו הסיום

לוחות הזמנים הקבועים למחר להרצוג ולבני מראים כי השניים מתכננים להסתובב אך ורק באזור המרכז, בין הרצליה למודיעין וראשון לציון – ערים בהן זכה לפיד לאחוזי תמיכה משמעותיים בבחירות הקודמות. בנוסף, במטה המפלגה חזרו ואמרו היום כי "אם מצביעי לפיד לא יתעוררו, נתניהו יצמצם את הפער וירכיב את הממשלה". במחנה הציוני אף כינסו מסיבת עיתונאים שתיערך הערב בהשתתפות מתלבטים שהחליטו לעבור מ"יש עתיד" ולתמוך במפלגתם.

יצחק הרצוג קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
יסתובבו ביום הבחירות בין הרצליה למודיעין וראשון לציון. ראשי המחנה הציוני/ראובן קסטרו

בשיחה עם וואלה חדשות, דחה לפיד את טענות המחנה הציוני ואמר: "הם בהתחלה אמרו 'קול ליאיר הוא קול לביבי', אבל זה לא עבד כי אנשים הבינו שמדובר בשטויות. אתגרתי את הרצוג, שיגיד שהוא לא נכנס לממשלת אחדות בראשות נתניהו, וכמובן שהוא לא הסכים". לדברי לפיד, "אי אפשר לומר שאני בעד ביבי, אין לוגיקה כזו. הם עברו לסוגייה המספרית, בטענה שאם יסיימו כמפלגה הגדולה מלאכת ההרכבה תוטל עליהם, אבל יש גבול לתמימות. הנשיא אמר שהוא לא ייתן למפלגה הגדולה ביותר להרכיב קואליציה, אלא לבעל הסיכויים הטובים ביותר".

"לא ציפיתי שהם יקראו להצביע יש עתיד", הוסיף לפיד, "אבל מה ההיגיון לתקוף את המפלגה שלוקחת קולות מהימין?". לטענת לפיד, הרצוג ולבני כבר הגיעו לסיכום עם הסיעות החרדיות: "כבר יומיים אני אומר שהם סגרו דיל עם החרדים, ואין הכחשה מצידם.למה? כי זה נכון".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יצחק הרצוג לצד יעקב ליצמן, בחתונת נכדתו של ליצמן, פברואר 2015. בחדרי חרדים
סגר דיל? הרצוג בחתונת נכדתו של ליצמן לפי כשלושה שבועות/בחדרי חרדים

בינתיים, גם בצד הימני של המפה הפוליטית מתחמם הקרב בין שתי המפלגות הגדולות בגוש. בכירים בבית היהודי מזהירים ביממה האחרונה ממעבר מאסיבי של קולות לעבר נתניהו. החשש נובע מהקמפיין של ראש הממשלה הקורא למצביעי הימין לעזור בצמצום הפער מהמחנה הציוני, בטענה שכך יובטח כי הרכבת הממשלה תוטל עליו. ראשי מועצות ביהודה ושומרון, וחברי מרכז מפלגת הבית היהודי סיפרו כי גורמים בליכוד מנסים לשכנעם לתמוך בליכוד. מקור במפלגה אמר כי "הליכוד השיג את ספר הטלפונים של המתפקדים שלנו – והם משגרים אליהם הודעות. יש לזה אפקט. כל המסרים שלהם מכוונים אלינו".

"הליכוד חוזר על ההתקפה הארסית שהם עשו נגדנו ב-2013"

יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, אמר הערב לוואלה חדשות: "הליכוד חוזר על ההתקפה הארסית שהם עשו נגדנו ב-2013 –להתקיף אותנו חזיתית. הם מסתירים את העובדה שליכוד גדול ובית יהודי קטן הוביל לאסונות כמו ההתנתקות ובר אילן. אנחנו כרגע בעבודה מאוד קשה עם הפעילים, אבל אם לא נצמח במנדטים אנחנו באופוזיציה, ותהיה ממשלת אחדות של ביבי, ציפי ובוז'י. אני מאמין שהעצרת אתמול עזרה ומובילה להחזרת קולות אלינו. ביממה שנותרה נמשיך בכל הכוח לנסות להחזיר מצביעי בית יהודי הביתה".

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מתארח באולפן וואלה, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"אבל אם לא נצמח במנדטים אנחנו באופוזיציה, ותהיה ממשלת אחדות של ביבי, ציפי ובוז'י". בנט/ראובן קסטרו

לפניות לכתב עמרי נחמיאס – omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully