וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם הראשונה שלי: למי יצביעו בסוף בקבוצת המיקוד של וואלה?

בשבועות האחרונים ליווינו קבוצת מיקוד מיוחדת הכוללת 19 צעירים מכל רחבי הארץ שיצביעו בפעם הראשונה. רגע לפני, תפסנו אותם לשיחה ובדקנו למי הם יצביעו ואיך יעבירו את יום הבחירות. "אני אלך לקלפי עם חבר אחד, ואחרי זה בטח אשב עם חברים ואראה את המדגמים"

עריכה: אביתר חלימי, גרפיקה: אביחי ברוך, בימוי: גיא גורן

ערב הבחירות פנינו לקבוצת המיקוד של וואלה חדשות המורכבת מ-19 צעירים בני 18-20 מרחבי הארץ המצביעים לראשונה, ובדקנו כיצד ארבעת השבועות האחרונים השפיעו על הפתק שישימו היום (שלישי) בקלפי. רובם, כך נראה, גיבשו את דעתם כבר לפני חודש וחודשיים, ולא נתנו לקמפיינים של המפלגות להסיח את דעתם. ויש כאלה שעדיין מתלבטים.

איילון שוקר, בוגר הישיבה התיכונית "שדה הקטיף" שבשדרות, אמר כי הדעה שלו לא השתנתה מאז המשדר שהוקלט באולפן וואלה חדשות ב-27 בינואר. "אני מצביע לבנט. הוא המועמד שהשפיע עליי ביותר". לצד החלטתו, שוקר לא חסך מחמאות מיו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. "גם יאיר לפיד השפיע עליי, אני חושב שהוא עושה את זה מהלב, הוא אמיתי, לא מושחת, אבל הדרך שלו מוטעית ואני בדרך של בנט".

לכל הפרקים של "הפעם הראשונה שלי"

שוקר הסביר את הבחירה שלו וטען שהתחבר למסרים של בנט. "מבחינה אידיאולוגית אנחנו לא צריכים למסור שטחים, זה לא ייתן לנו כלום, הוא נלחם במערכת המשפט שמוטית לכיוון השמאל. מערכת המשפט מחליטה על כל כך הרבה דברים. יש פה בעיה במשילות ואת זה צריך לשנות. זאת הדרך שלו ובגלל זה אני מאמין בו", הוא אמר.

כשנשאל אם הוא מתרגש לקראת ההצבעה היום השיב בחיוב. "זאת הפעם הראשונה שלי. אני אקום בבוקר, אלך לקלפי עם חבר אחד, ואחרי זה בטח אשב עם חברים ואראה את המדגמים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי קבוצת המיקוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בר נחמיאס, לעומת זאת, תלמיד בתיכון "אהל שם" ברמת גן, עדיין לא החליט במי הוא יבחר, ונראה שההתלבטות קשה. "אני עדיין מתלבט בין המחנה הציוני לביבי או כחלון. ביבי זה המשפחה, אנחנו ליכודניקים, הרצוג שמעתי שהקטע החברתי שלו מאד חשוב, וכחלון קראתי את המצע שלו וזה מאד תפס לי את העין", הוא אמר. "המועמד שהכי השפיע עליי זה הרצוג, אבל זה עדיין לא פותר לי את ההתלבטות. אני לא מתרגש, אלא מבואס כי אין לי החלטה עדיין, מבואס שאין לי מועמד שאני בטוח אבחר בו. הקלפי קרוב לבית שלי אז אני אשן בבוקר, ואחר הצהריים אלך לבחור". על המדגמים בערב הוא יוותר, פשוט כי הם "לא מעניינים" אותו.

מאור גז, בוגרת תיכון "בר אילן" בנתניה, הייתה בטוחה שתבחר בליכוד, אבל לאחרונה החליטה שתצביע דווקא לבית היהודי. "אני מתכוונת לבחור בבנט. בהתחלה רציתי ביבי בקבוצת מיקוד, אבל עכשיו שיניתי בגלל תחושת בטן. הוא מייצג אותי, אני משתייכת לציונות הדתית והוא מעביר את המסרים שאני מאמינה בהם", היא אמרה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מצביע מרצ ויעבוד בדוכן של המחנה הציוני: "צריך כסף"

דעתו של שי שרעבי, תלמיד כיתה י"ב בתיכון "דה שליט" ברחובות, לא השתנתה מאז קבוצת המיקוד ובכוונתו לבחור במרצ. "הדעה שלי לא השתנתה מאז קבוצת המיקוד, אני אבחר במרצ כי זה הדבר שהכי קרוב לדעות שלי. מהגישה החברתית של שוויוניות ועד לגישה המדינית ביחס לפלסטינים, וגם האופן שבו אנחנו מתכוונים להתקדם עם המצב הנוכחי". לדבריו, הוא היה מצביע לחד"ש אם היא לא הייתה משתלבת ברשימה המשותפת.

למרות שלא יבחר במפלגתו, הפוליטיקאי שהשפיע עליו יותר מכל בשבועות האחרונים הוא יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, שלדעתו הולך להרכיב את הממשלה. "דווקא בוז'י השפיע עליי הכי הרבה, כי אני יותר ויותר חושב שיש לו סיכוי להיות אלטרנטיבה לנתניהו. הוא עדיין רחוק ממה שאני מאמין בו, אבל הוא יהיה אלטרנטיבה טובה ואני מאמין שהוא זה שיקים את הממשלה".

מחוץ לקלפי הוא יעבוד דווקא בדוכן של המחנה הציוני. "אני אעבוד שם למרות שהם יודעים שאני מצביע מרצ, אבל אני בכל זאת בן 18 וצריך כסף, ומרץ לוקחים רק מתנדבים, אז לא הייתה לי ברירה".

שותים קפה, קבוצת מיקוד. המהדורה, מערכת וואלה!
אחת מהשאלות שעליהן ענתה קבוצת המיקוד/מערכת וואלה!, המהדורה

גיא ארדיטי, חייל ובוגר תיכון "מטרו ווסט" ברעננה, התרשם מאוד מיו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, אבל החליט ללכת עם הבחירה המקורית שלו – יש עתיד. "הדעה שלי לא השתנתה מאז קבוצת המיקוד, יאיר לפיד הכי השפיע עליי. התרשמתי נורא מאיימן עודה אבל הוא לא השפיע על הדעה שלי בשום דרך", הוא אמר. "אני אבחר בהם כי אני מאמין בדרך שלהם ובמפלגה, אני מאמין בשוויון שהוא מייצג, במלחמה שלו למען הקהילה הגאה. הם עשו הרבה דברים טובים בשנתיים האחרונות, אבל ביבי החליט להפסיק אותם באמצע וחבל". את הפתק שלו בקלפי הוא יניח לפי המשמרת שלו בצבא, וובערב יצפה במדגמים. "אני מאד מקווה לראות את המדגמים, תלוי במשמרת שלי בצבא", אמר.

יעקב דיין, בוגר תיכון "אמית-בר אילן" שבגבעת שמואל, מאמין שהמפלגה הכי חברתית היא דווקא הבית היהודי, שלה ייתן את קולו. "אני בוחר בבית היהודי כי זה הדבר הכי טוב לישראל בארבע השנים הקרובות. מבחינה ביטחונית אין ספק שהם מובילים, הם המפלגה הכי חברתית, הם הורידו מחירי דירות בראש העין למחיר מטרה, סל הקניות ירד ב 5.5% והמחירים יורדים ב-30%. בנט הוריד את האבטלה, נתן את תוספות שכר לעובדי הקבלן והשומרים ובמישור הביטחוני הוא זיהה את כל האיומים שעומדים מולנו". לדבריו, "אפילו זהבה גלאון אמרה שמרצ והבית היהודי הן היחידות שהולכות עם האמת שלהן. מרץ אמנם לא ברורה, אבל בבית היהודי יש המון אמת והם הולכים איתה עד הסוף".

קבוצת מיקוד ממוחשבת היא כלי מחקר איכותני יעיל לזיהוי עמדות ותפישות בחברה, המאפשר לתרגם תחושות ומחשבות של חבריה לגרפים מתמטיים. בניגוד לסקר, שהינו כלי סטטיסטי-כמותי שנועד לנבא תוצאות ומגמות בכלל האוכלוסייה, מטרתה העיקרית של קבוצת המיקוד היא לבחון רגשות ועמדות. חברי קבוצת המיקוד הם 19 צעירים בני 20-18, שמצביעים לראשונה בבחירות לכנסת ה-20, וכן אישה בשנות ה-40 לחייה שהצהירה כי תלך לראשונה אל הקלפי בבחירות 2015.

מדובר בקבוצה הטרוגנית מכל רחבי הארץ: מחציתה מגדירה
את עצמה כמצביעי שמאל ומחציתה מצביעי ימין, והיא נחלקת כמעט שווה בשווה בין נשים וגברים. בין היתר היא כוללת דתיים, חילוניים, ערבים ונציגי דור שני לעולים. חברי הקבוצה נשאלו שאלות הנוגעות לבחירות והביעו את דעתם על סרטוני וידאו של המועמדים. ההצבעה באולפן נעשתה ביום שלישי, 27 בינואר, כחודש וחצי לפני הבחירות.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully