וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "פתאום נתניהו מתראיין? מגיע לאזרחי ישראל תשובות אמיתיות"

דב גיל-הר והילה קובו

17.3.2015 / 11:02

בריאיון מיוחד באולפן וואלה לא שלל ראש המחנה הציוני ממשלת אחדות ברשותו: "אין מניעה שהליכוד יהיה שותף בממשלתי". לבני על ביטול הסכם הרוטציה: "עשיתי את הדבר הנכון". לפיד לוואלה: "הם נבהלו מהמומנטום שלנו"

מערכת וואלה!

ראשי המחנה הציוני, יצחק הרצוג וציפי לבני, הגיעו היום (שלישי) לריאיון מיוחד באולפן וואלה והתייחסו בהרחבה לביטול הסכם הרוטציה ביניהם.

לבני: אחרי שהנשיא יקרא, אם ירצה השם, להרצוג להרכיב את הממשלה, וזה (הרוטציה) יהיה הדבר שיהיה מכשול בפני החלפתו של נתניהו, אני מודיעה שזה לא יהיה המכשול.

הרצוג: זה רק מראה את הגדולה של ציפי לבני, שהיא אישה אמיצה וחזקה. גם השותפות בינינו היא חזקה, טובה והיא מביאה את השינוי המיוחל לישראל.

הבוקר בקלפי, אחרי שהצבעת, אמרת "תצביעו למחנה הציוני בראשותי", ולא הזכרת את ציפי לבני.

הרצוג: אתה שם לב לדקויות.

האם המחנה הציוני בראשותך, האם הוא בראשותכם, האם זה חצי שלך או חצי שלך? איך זה עובד?

הרצוג: אנחנו שותפים מלאים להנהיג את המדינה ואנחנו ננהיג אותה ביחד. אני אמרתי "בראשותי" מכיוון שאני עומד בראש הרשימה, כיוון שאני ארכיב את הממשלה וציפי ואני עובדים הדוק וטוב כדי לממש את המשימה הזאת.

אחרי שנתיים תהיה רוטציה?

הרצוג: אתם כל הזמן מפנטזים על משהו. תנו לנו לנצח.

אנחנו לא מפנטזים, אתם מפנטזים.

הרצוג: אנחנו עובדים ומנצחים.

בחירות 2015 || כל העדכונים החמים בוואלה חדשות:
יומן בחירות | "כולנו": בליכוד הודו שהפיצו הקלטה מזויפת של כחלון
5,883,365 הולכים להצביע: הקלפיות נפתחו ברחבי הארץ
הפעם הראשונה שלי: למי יצביעו בסוף בקבוצת המיקוד של וואלה?

יצחק הרצוג יו"ר המחנה הציוני יחד עם ציפי לבני מתראיין לוואלה חדשות באולפן השקוף של וואלה. תל אביב 17 במרץ, 2015. ראובן קסטרו
הרצוג ולבני באולפן וואלה, הבוקר/ראובן קסטרו

הייתה התחמקות מהשאלה - האם אחרי שנתיים, אם תנצח, האם תהיה רוטציה בכלל עם ציפי לבני?

הרצוג: אני אעשה הכול, באמת הכול. אמרה ציפי לבני בצדק ובחוכמה רבה, נעשה הכול כדי לאפשר זאת. אבל היא גם אמרה - "אני לא אעמוד מנגד כדי למנוע הרכבת ממשלה בראשותך".

אתם אומרים "אנחנו עושים מה שנכון" או "עשיתי מה שנכון" כדי להחליף את נתניהו - אז מה הסאבטקסט במשפט הזה? האם הסאבטקסט במשפט הזה שב"רגע שרואים אותי בפרונט, לצד הרצוג, זה פוגע במחנה הציוני"?

הרצוג: ממש לא.

לבני: קודם כל, כל הלשונות הרעות שדיברו על זה שאם אנחנו ביחד זה גורע, הרי העובדות הוכיחו את ההפך. למי ששואל האם זה נטל - זה נטל כבד לדעתי של עוד 14-12 מנדטים שנפלו על כתפיו של הרצוג אחרי שנכנסנו לשותפות הזאת.

למעט צמצום הפער בסקרים בימים האחרונים.

לבני: קודם כל, צמצום הפער בסקרים היה כי נתניהו התחזק, לא כי אנחנו נחלשנו, אז בוא נאמר גם את האמת הזאת. ועכשיו, היו כאלה, לצערי, שעסקו בשאלה וטענו שאולי הרוטציה היא זאת שתפריע להחלפתו של נתניהו. אני חושבת שלשאלות האלה לא היה שום בסיס מוצק, ובהתחלה אפילו כעסתי, ובמקום להגיד את התשובה הזאת אז אמרתי - "אני כל חיי עשיתי את מה שנכון", ואז עדיין אנשים שאלו, אז עניתי: "אם זה מה שיהיה, אני לא אהיה מכשול, זה הכול".

הרצוג: ויש לי דווקא תשובה שלא עוסקת בזה. אנחנו מהיום הראשון הצגנו תכניות, הצגנו מצעים, ענינו על כל שאלה ושאלה, לא התחמקנו מאף נושא. מה זה, עכשיו פתאום נתניהו ממציא את עצמו מחדש ביומיים האחרונים? הוא לפתע עונה? מדבר על משהו? סליחה, שימו את זה על השולחן - מגיע לאזרחי ישראל תשובות אמיתיות על נושאים שמעניינים את החיים שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לוואלה חדשות ביום הבחירות, 17 במרץ 2015. בני בן סימון, צילום מסך
נתניהו בריאיון לוואלה, היום/צילום מסך, בני בן סימון

התייחסות לממשלת אחדות עם נתניהו אם אפשר.

הרצוג: שמרנו על מרחבי גמישות מכמה סיבות. ראשית מכיוון שהמציאות הפוליטית הישראלית היא מבוזרת ומגוונת. אנחנו מופיעים המון ביחד, ותמיד מישהו קם ואומר - "אל תלכו עם הליכוד", מישהו קם ואומר "אל תלכו עם הערבים", מישהו קם ואומר "אל תלכו עם החרדים". אנחנו אומרים לכולם - אתם רוצים שינוי? תנו לנו את הכוח, תנו לי את המנדט לבוא לנשיא עם כל הכוח.

נתניהו חזר כרגע באולפן וואלה על כך שלא תהיה ממשלת אחדות. האם אתה אומר משהו מהסוג הזה או שמא הודעת לבני בעצם פותחת פתח לממשלת רוטציה?

הרצוג: אני חייב להבהיר - אנחנו מנצחים את נתניהו ומחליפים אותו. אנחנו נעשה הכול כדי להקים ממשלה טובה לישראל, במקום נתניהו. זה המאמץ.

הוא לא יישב בממשלה שלך? חד-משמעית אתה אומר? לא יישב בממשלה שלך?

הרצוג: אמרתי כל העת שאני אשמח להזמין את כל המפלגות הרלוונטיות למשא ומתן קואליציוני. אין מניעה שהליכוד יהיה שותף בממשלתי.

אך לא ברוטציה איתך.

הרצוג: אני לא מנהל שום משא ומתן ליום שאחרי. תן לנו לעבור את היום הזה ולנצח.

לבני: מאחר שהדבר תלוי גם בי, אני הדגשתי בכוונה את צמד המילים אתמול שאומר "לא אהיה מכשול להחלפת נתניהו".

נתניהו הבהיר בימים האחרונים למי הוא עושה את הטלפון הראשון אחרי שייבחר: קודם כל מרים פרץ ואחר משה כחלון. למי אתם מתקשרים קודם כל?

לבני: הטלפון הראשון שלי יהיה לילדים שלי, לומר להם "עשיתי את הכול למענכם".

הרצוג: ואני לאימא, שתהיה בריאה, בת 90, להגיד לה את אותו הדבר.

יאיר לפיד יו"ר יש עתיד מצביע בבחירות 2015, קלפיות נפתחו. תל אביב 17 במרץ, 2015. יותם רונן
לפיד מצביע ברמת אביב, היום/יותם רונן

יו"ר יש עתיד התייחס הבוקר בשיחה עם אולפן וואלה לביטול הסכם הרוטציה במחנה הציוני ואמר: "הם מכינים ממשלת אחדות אחת של ביבי בוז'י והחרדים". לדבריו, "הם עושים צעדים נואשים כי הם יודעים שאנחנו במומנטום חזק והם נבהלו. אבל זה לא מצדיק שישאירו את נתניהו עוד שנתיים להיות ראש ממשלה".

מוקדם יותר, התייחס לסוגיה בריאיון לאולפן וואלה גם יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר: "ברור שזו הונאה, הרי ציפי מחזיקה את המפלגה בגרון".

בנוגע להקמת ממשלת אחדות עם המחנה הציוני הבהיר נתניהו: "אני לא אקים ממשלת אחדות. אפנה לבנט ונקים ממשלה לאומית. מה שחשוב זה לא כמה מנדטים לבית היהודי - יותר או פחות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully