וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הרקטות והייאוש מהשלטון: בשדרות לא מתלהבים להצביע

17.3.2015 / 11:18

בעיר שרוב תושביה מצביעים באופן מסורתי לליכוד לא ששים להגיע לקלפיות, אך החשש מממשלת שמאל צפוי להגדיל מעט את אחוז ההצבעה, שבבחירות הקודמות עמד על שפל של 55%. "התושבים לא יצאו מדעתם להשתתף בבחירות"

צילום: גדעון צנטנר, אבי כהן, ניב אהרונסון, שלומי גבאי, ערן גילווארג, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

במערכת הבחירות הקודמת נותר חלק ניכר מתושבי שדרות בביתו לנוכח חוסר האמון שחש כלפי השלטון, שלא הצליח לעצור את מטחי הרקטות שורו לעבר העיר מרצועת עזה. רק 55% מהתושבים – המספר הנמוך ביותר אי-פעם – טרוח להגיע לקלפי. הנפגעות העיקריות היו המפלגות הגדולות, בעיקר הליכוד. רבים מתומכיה המסורתיים של מפלגת השלטון לא ששים להצביע לה גם הפעם, אולם הם חוששים יותר מממשלת שמאל. לכן, הם צפויים בכל זאת לשלשל היום (שלישי) "מחל" לתיבת ההצבעה ובכך להגדיל מעט את אחוז ההצבעה.

ראש העיר, אלון דוידי, סבור דווקא שהמפלגה התחזקה בעיר וניסה לעודד את תושביו להצביע בליכוד, שבה הוא חבר. "מבין כלל נבחרי הציבור הרצים לכנסת, יש המדברים ויש העושים", טען דוידי. "המציאות מוכיחה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שייך לאלו העושים. נתניהו שותף לדרכי וחזוני, להפוך את שדרות לבירת הנגב המערבי ולהעבירה מהישרדות להתפתחות. לאורך שנת כהונתי, הוא שמר עמי על קשר הדוק וביקר בעיר כבר חמש פעמים. עמו ביקרו גם כל שרי ממשלתו ובכירי משרדי הממשלה.

לדברי דוידי, "הוא בקיא בכל פרטי תכניות העבודה לפיתוח העיר שדרות, הוא נתן עדיפות לעיר והוביל את החלטת הממשלה להזרים אלינו מאות מיליוני שקלים לטובת פיתוח העיר בכל התחומים. בזכותו, תושבי שדרות חווים היום שינוי גדול בכל פינה בעיר. לכן, על מנת להמשיך את התנופה האדירה, נתניהו חייב להיבחר".

תמונות מהשקת כפר המכולות בשדרות בהשתתפות שר האוצר והשר לפיתוח הנגב והגליל, אוקטובר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא הפסיק להגיע לעיר", יאיר לפיד וסילבן שלום בשדרות/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

פרט לתמיכה ההיסטורית במפלגת הליכוד בעיר, חלק לא מבוטל ממנה יצביע גם למחנה הציוני, לא מעט בזכותו של ח"כ עמיר פרץ, תושב שדרות המוצב במקום ה-8 ברשימה. "יש פה הרבה אנשים שיצאו להצביע רק בגללו. חלקם אנשי מפלגת העבודה הוותיקים, וחלקם מהצד הימני של המפה שבשבילו יצביעו להרצוג", סיפר שלומי, תושב העיר.

"יהיו ליאיר הרבה קולות יחסית בזכות העבודה הטובה שהוא עשה כאן, גם במלחמה וגם לאחר מכן. הוא לא הפסיק להגיע לעיר ואנשים זוכרים את זה". תושב אחר אמר כי "הרבה אנשים כאן מאמינים גם לכחלון. לדבריו, "תלו גם שלטים שלו, אבל ברגע האמת ירעדו להם האצבעות והם יצביעו לליכוד".

אלברט גבאי, עיתונאי ותיק המתגורר בעיר, סיפר כי "תושבי שדרות נכנסו לאדישות ובבחירות האחרונות לפני שנתיים רק 55% הצביעו". הוא הוסיף כי "על אף שח"כ פרץ גר בעיר, עדיין הימין שולט שם. בעבר, התמיכה בימין הגיעה ל-70% בשנים האחרונות, אך זה הצטמצם משמעותית. מי שמחפש אקשן בחירות לא ימצא אותו בשדרות. התושבים לא יצאו מדעתם כדי להצביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully