וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשימה המשותפת אופטימיים מאחוז ההצבעה: "נדבר עם הרצוג"

היו"ר איימן עודה הצביע בחיפה והצהיר כי "גם נתניהו, גם בנט וגם ליברמן יהיו באופוזיציה כבר ממחר בבוקר. זו בשורה לדמוקרטיה של כולנו". זועבי: "הזדמנות היסטורית להכפיל את הכוח האלקטורלי שלנו"

צילום: גדעון צנטנר, אבי כהן, ניב אהרונסון, שלומי גבאי, ערן גילווארג, אדריאן הרבשטיין, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, הצביע הבוקר (שלישי) בקלפי בחיפה ואמר כי "מדובר ביום היסטורי, שיהווה בשורה לכל האזרחים במדינה". לדבריו, הרשימה תסייע בהחלפת השלטון. "אני מבטיח לכם שגם נתניהו, גם בנט וגם ליברמן יהיו באופוזיציה כבר ממחר בבוקר", הצהיר. במקביל, הרשימה המשותפת מסרה כי נכון לשעה 10:00 בבוקר הצביעו 10% מבעלי זכות ההצבעה במגזר הערבי. זאת, לעומת 3% באותה שעה בבחירות 2013.

עודה התייחס להעלאת אחוז החסימה בבחירות הקרובות וטען כי "רצו להדיר את האוכלוסייה הערבית. העלו את אחוז החסימה - אנחנו התאחדנו. אנחנו נייצג את כולם. כשאני מבקר במשולש, אני לא שואל את האנשים שליברמן רוצה לגרש אותם על העמדות הפוליטיות שלהם. אנחנו נייצג את כולם". עוד אמר כי "כשאני ניגש עכשיו לבית הספר בצורה הקלה ביותר, אני חושב עכשיו על הכפרים הבלתי-מוכרים בנגב, איך הם יצטרכו ללכת 40 קילומטרים בשביל להצביע ואיך הילדים עוברים מדי בוקר עשרה קילומטרים בשביל להגיע לבית ספר יסודי".

עו"ד איימן עודה יו"ר המפלגה המשותפת מצביע בבחירות 2015, חיפה. 17 במרץ 2015. אדריאן הרבשטיין
יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

עודה הוסיף כי "אנחנו עוטפים את הגזענות בדמוקרטיה, את
הניתוק בחיבור ואת ההדרה בשותפות. זו בשורה לדמוקרטיה של כולנו. אנחנו - ויחד אתנו הרבה מאוד יהודים דמוקרטים - נתרום לכך שהימין לא ירכיב את הממשלה הבאה. ממשלת הימין הובילה את כולנו, יהודים וערבים, למבוי סתום". על האפשרות שימליצו על יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג לראשות הממשלה אמר: "יש לנו ניסיון. אנחנו כבר בשנת 99' הצבענו עבור מועמד מפלגת העבודה, אהוד ברק, וכולכם יודעים מה אנחנו קיבלנו בחזרה. אנחנו אכן נשב עם הרצוג ונשמע הצהרות ועמדות. כשנגיע לגשר, אנחנו נחליט".

דב חנין, שמוצב במקום ה-8 ברשימה המשותפת, קרא לאזרחים לצאת ולהצביע עם צאתו מהקלפי בצפון תל אביב. "כדי להפיל את שלטון הימין, כדי לקדם דרך של שלום, שוויון וצדק וכדי לתת תשובה מוחצת לפוליטיקת ההסתה, השנאה והגזענות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אחמד טיבי, שמוצב במקום ה-4 ברשימה המשותפת, התייחס לדאגה שהביע ראש הממשלה בנימין נתניהו מאחוזי ההצבעה במגזר הערבי. "נתניהו והליכוד מפחדים ולכן אני קורא לציבור הערבי לצאת לקלפי עוד ועוד, כדי שביבי ימשיך להיות בפאניקה. השינוי בפתח".

חנין זועבי מצביעה בנצרת, 17 במרץ 2015. ערן גילווארג
זועבי מצביעה, הבוקר/ערן גילווארג

חנין זועבי, מקום 7 ברשימה, שהצביעה בנצרת, הצהירה כי "זאת הזדמנות היסטורית להכפיל את הכוח האלקטורלי שלנו בתוך הכנסת, ולהכפיל את ההשפעה". לדבריה, "אני לא מדברת רק על השפעה כמותית, אלא איכותית. אנחנו מדברים על איחוד שיכול לשנות את כללי המשחק, לא רק בתוך הכנסת, אלא גם מחוץ לה. אנחנו מפגינים אחדות מול גזענות ואנחנו מפגינים אחדות מול ישראליזציה. כשאני אומרת 'אנחנו', אני מדברת על הפלסטינים הילידים בארץ. כאשר ישראל, עם כל המפלגות שלה, רוצה לדחוק אותנו לפינה, אנחנו נאבקים בעד שוויון. אין ויתור על שוויון מלא - גם שוויון אזרחי וגם שוויון לאומי".

(עדכון ראשון: 12:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully