וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים, שופינג ועל האש: כך ניצלו הישראלים את יום הבחירות

17.3.2015 / 19:30

רבים מאזרחי ישראל בחרו להעביר את יום השבתון בחופים, במרכזי הקניות ובמסעדות. חלקם עשו זאת אחרי או לפני שמימשו את זכות הצבעתם והודו שאין צורך ביום חופשי כדי לעשות זאת. "זה כמו יום שישי וזה מעולה לעסקים"

צילום: גדעון צנטנר, אבי כהן, ניב אהרונסון, שלומי גבאי, ערן גילווארג, אדריאן הרבשטיין, יענקי אריה, בחדרי חרדים, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

חגיגה לדמוקרטיה – ולשופינג: הצבעה ממוצעת בקלפי נמשכת דקות אחדות, אלא שעל פי חוק יסוד: הכנסת, יום הבחירות הוא יום שבתון. רבים מאזרחי ישראל, שלא הלכו לעבודה, ניצלו את היום ובחרו לעשות סיבוב במרכזי הקניות, לרבוץ בחוף הים או לשבת במסעדה – לפני או אחרי שמימשו את זכות הצבעתם.

כבר בשעות הבוקר פקדו רבים את חופי הים בתל אביב. משפחות, חברים ובני זוג ניצלו את השמש ואת מזג האוויר הנעים כדי לשחות או להשתזף. "צריך עוד ימי שבתון כאלו כדי שנוכל ליהנות יותר", אמרה ניצן שהגיעה עם חברתה ליאור ועם יובל, הילד שעליו עושה ליאור בייביסיטר, לחוף פרישמן. ליאור ציינה כי גם יובל, "שאוהב ללכת לבית ספר, מבסוט ואמר בבוקר 'איזה כיף, לא הולכים ללימודים'".

יום הבחירות - כותרות נוספות:
נוהרים לקלפי? כך נראה יום הבחירות ברחוב הערבי
נתניהו הפיץ סרטון: "הערבים מגיעים בכמויות אדירות אל הקלפי"
סלפי בקלפי, כלה מצביעה: התמונות שלכם מיום הבחירות

אזרחים מבלים ביום הבחירות בים, 17 במרץ 2015. ראובן קסטרו
משתפזים ונהנים בחוף פרישמן, היום/ראובן קסטרו

השתיים, שהבהירו כי זו רק התחנה הראשונה שלהן להיום, אמרו שהבחירות מעניינות אותן, אך התקשו להעריך אם יגיע שינוי בעקבותיהן. "אני לא בטוחה שזה יצליח, אבל לפחות אני מנסה", הסבירה ניצן את החלטתה לתת את קולה למחנה הציוני. בהמשך, מתכננים השלושה ללכת לנגב חומוס אצל אבו חסן ביפו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אזרחים מבלים ביום הבחירות בים, 17 במרץ 2015. דרור עינב
יום כיף. ליאור, יובל וניצן/דרור עינב

לא רחוק מהם, ישבו טליה מפתח תקווה ואריאל מעץ אפרים, שהעדיפו להשתזף על פני להיכנס למים הקרים. כשדיברנו איתם, אריאל עדיין לא הצביע. הוא סיפר כי הוא נוטה להצביע לליכוד, אך מתלבט עדיין אם לא לחזק את הבית היהודי. בהמשך היום הוא הספיק לחזור להתנחלות שבה הוא מתגורר ועובד בקלפי המקומית. לעומתו, טליה, שטרם מלאו לה 18, סיפרה כי היא מתכננת לעשות על האש בביתה. "אנחנו נהנים כרגע ומבסוטים בסך הכול", סיכמו השניים, "מקווים לטוב".

אזרחים מבלים ביום הבחירות בים, 17 במרץ 2015. דרור עינב
"מבסוטים בסך הכול". טליה ואריאל/דרור עינב

במקום אחר על החוף ישבו חמישה צעירים: עומר, תום, מורן, הילה וליטל, קיבוצניקים במקור שגרים במקומות שונים ברחבי הארץ. החמישה, שהודו על יום החופש שניתן להם, אמרו כי הם מתכוונים להצביע למחנה הציוני או למרצ, מלבד עומר שאמר כי ייתן את קולו ליש עתיד. על דבר אחד הם מסכימים: צריך שינוי. הם הביעו תקווה שיום השבתון יצדיק את עצמו וממשלה שונה תקום לאחר הבחירות. גם הם סיפרו כי הם מתכננים על האש בהמשך היום ולדבריהם זו כבר מסורת כמו ביום העצמאות.

אזרחים מבלים ביום הבחירות בים, 17 במרץ 2015. דרור עינב
כולם מסכימים שצריך שינוי. עומר, מורן, תום, הילה וליטל/דרור עינב

מרינה, שעובדת ב"קפה לונדון" על החוף, הודתה כי יום הבחירות טוב לעסקים. "יש יותר תנועה", סיפרה. "המסעדות מלאות יותר וגם גייסו יותר מלצרים לעבודה היום". לדבריה ולדברי אבו סוכרי, גם הוא עובד במקום, "יש לא מעט אנשים וזה כמו יום שישי וזה מעולה עבור העסקים".

איקאה "מפוצץ באלפים", צפוף בעזריאלי

אך לא כל הישראלים בחרו "לבזבז" את היום בים. אחרים, החליטו לנצל אותו כדי לערוך סידורים. בסניף איקאה בראשון לציון, אליו הגענו אחרי עמידה ממושכת בפקקים וחיפושים ארוכים אחר חניה, התורים היו ארוכים מהרגיל. "המקום מפוצץ באלפים", טענו אייל וצח, עובדי החנות. "כבר בחצי השעה הראשונה נכנסו אלף איש. גם בבחירות הקודמות היו מלא אנשים פה ולאיקאה הבחירות טובות".

אזרחים מבלים ביום הבחירות באיקאה, 17 במרץ 2015. דרור עינב
תורים ארוכים באיקאה, היום/דרור עינב

אורנה ומוטי הגיעו לסניף מחולון. "באנו לקנות כמה דברים באיקאה, אחר כך נלך למסעדה ואחרי הצהריים נלך להצביע", אמרו והוסיפו: "ביום-יום אנחנו עובדים קשה וטוב שיש יום חופש להספיק סידורים". השניים, שנוטים לצידה הימני של המפה הפוליטית, העריכו שראש הממשלה בנימין נתניהו "כנראה למד את הלקח והוא ישנה את העור שלו". הם הסבירו: "קשה לנו לבחור שמאל. אנחנו רוצים שלום, אבל שיהיה שלום אמיתי. הימין עשו את השלום: בגין ושרון החזירו שטחים. חשוב לנו גם ביטחון, ביבי נותן לנו ביטחון".

אזרחים מבלים ביום הבחירות באיקאה, בתמונה – אורנה ומוטי\  17 במרץ 2015. דרור עינב
"טוב שיש יום חופש להספיק סידורים". אורנה ומוטי/דרור עינב

גם את קניון עזריאלי בתל אביב פקדו אלפי אזרחים. "צפוף, אבל בסך הכול נחמד להתחכך בעם ישראל", הודו בת שבע ובתה לירון, תושבות תל אביב. "בסך הכול יום השבתון שווה ואנחנו נהנות". בת שבע, שטרם הגעתה לקניון הצביעה לליכוד, הביעה תקווה שנתניהו יצליח לנווט את הממשלה כפי שהוא רוצה. "יאיר לפיד עשה לו בעיות והיו לחצים ואני מקווה שכולם יצביעו ועכשיו הוא יצליח להקים ממשלה ולפעול כפי שהוא מבין".

אזרחים מבלים ביום הבחירות בעזריאלי תל אביב , 17 במרץ 2015. דרור עינב
"נחמד להתחכך בעם ישראל". קניון עזריאלי, היום/דרור עינב

בניגוד אליה, קליפר ופנינה שהגיעו לקניון יחד עם נכדתם נגה מכפר סבא, הביעו תסכול מהצפיפות. "הצבענו כבר", סיפרו. "נסענו ברכבת והגענו לפה ויש המון אנשים ואנחנו כבר בורחים חזרה הביתה". לדברי קליפר, בעל עסק, "יום החופש מיותר. אפשר להצביע ולהמשיך רגיל לעבודה. זה עולה הון תועפות למשק ואני עצמאי וצריך לשלם 200% לעובדים שלי וזה מאוד יקר". הוא הצביע למחנה הציוני בתקווה למהפך: "יום החופש מיותר, אבל אם יהיה מהפך אז אולי זה שווה את זה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

פארק וולפסון ביום הבוחר, 17 במרץ 2015. ניב אהרונסון
עושים על האש בפארק וולפסון בתל אביב, היום/ניב אהרונסון
פארק וולפסון ביום הבוחר, 17 במרץ 2015. ניב אהרונסון
ילדים משחקים בפארק/ניב אהרונסון
תושבים מבלים בנמל תל אביב, 17 במרץ 2015. דרור עינב
נמל תל אביב הומה/דרור עינב
  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully