וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמונה עיוורת? עובדי כיל כבר לא בטוחים שיצביעו לליכוד

עובדים רבים במפעלי ים המלח ובתרכובות ברום נהגו להצביע מחל במשך שנים רבות, אולם בעקבות המשבר האחרון, חלקם אינו הולך בעיניים עצומות אחרי מפלגת השלטון. "לפיד הוא היחידי שממש הרגשתי אותו בשטח, לטובתנו"

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

(צפו: הפגנת עובדי כיל מול מעון ראש הממשלה בתחילת החודש)

המאבק של עובדי מפעלי כיל בדרום הארץ בתקופה האחרונה הביא למשבר חסר תקדים בין ועדי העובדים למפלגת הליכוד. למרות המשבר החריף, החליט היום (שלישי) ארמונד לנקרי, יו"ר ועד מפעלי ים המלח, חבר מרכז הליכוד ויו"ר סניף המפלגה בדימונה, להצביע עבור הליכוד. "עברתי יום עם הרגשה מעורבת", סיפר.

"בחרתי בליכוד למרות המשבר, אבל יש עובדים במפעל שלא היו מוכנים לבחור בהם", הוסיף לנקרי. עובד נוסף במפעלי ים המלח הסביר: "הפגנו נגד עידן עופר - ולא נגד נתניהו. הצבעתי מחל למרות המשבר, ואני מקווה שלאחר הבחירות, נתניהו ינהל את המשבר וימנע את פיטורי העובדים בתאגיד כיל".

עוד בוואלה חדשות:
"ניצחנו, אבל לא בנוק-אאוט": גיבורי המאבק של עובדי כיל
יום לפני השביתה: עובדי כיל הפגינו מול משרד ראש הממשלה
אלף עובדי כיל מפגינים בתל אביב: "נשבש את יום הבחירות"

הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
הפגנת עובדי כיל מול מעון ראש הממשלה בירושלים, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

בניגוד אליהם, ג'רום זרוביב, עובד במפעל תרכובות ברום שהצביע בבחירות האחרונות למפלגת הבית היהודי, הבהיר כי הוא שם את האידאולוגיה מאחור, ומצביע למי שסייע במאבק העובדים. "הפעם התייחסתי בבחירתי בקלפי אך ורק לשביתה בכיל", אמר. "הצבעתי ליאיר לפיד, כי הוא היחידי שממש הרגשתי אותו בשטח, לטובתנו. הוא וחבריו הגיעו לאוהל המחאה שלנו, והוא השאיר חותם חיובי ואמיתי. לכן, אני ומשפחתי הצבענו עבורו".

בתחילת השבוע שעבר, נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר ועד העובדים של תרכובות ברום, אבנר בן סניור, ועם לנקרי. בפגישה סיפרו השניים לראש הממשלה על מצב החברות ועל מצוקת העובדים הצפויים להיוותר ללא עבודה, וטענו כי הוא הבטיח להתערב בסכסוך.

"אנחנו שמחים שראש הממשלה ישב אתנו. אנו מקווים כי התערבותו תשים סוף למצב הבלתי-נסבל בקבוצת כיל", אמר לנקרי לוואלה חדשות אחרי הפגישה. "נתניהו שמע את טענותינו במשך שעה וחצי ואמר לנו בפירוש כי אם לא יהיה שינוי בקרב ההנהלה בנוגע לפיטורים הוא יתערב בנושא".

עוד באותו נושא

מאות עובדי כיל בבירה: "מי ראש הממשלה, ביבי או עידן עופר?"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפיד בהפגנת עובדי כיל מול משרדי הנהלת החברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש, באחד מרגעי השיא של הפגנת העובדים במאהל המחאה בבאר שבע, שרפו חברי מרכז הליכוד העובדים במפעל את תעודות החבר שלהם. מאות מעובדי תרכובות ברום הם חברי ליכוד, ו-17 מהם חברי מרכז הליכוד. "אנחנו נמצא את עצמנו מצביעים למפלגות אחרות וחלקנו אף נלך רחוק עד כדי מפלגת העבודה", אמרו אז חלק מהעובדים.

"הם נטשו אותנו", אמר בן סניור, שנחשב עד לאחרונה לאחר מהאנשים החזקים של הליכוד בדרום. "מאז שהתחלתי לבחור אני בליכוד. יש לנו 17 חברי מרכז במפעלי הברום. כל חברי הכנסת באים לפה אבל רק הליכוד לא. ביבי שכח אותנו, טלפון אחד שלו לעידן עופר והכל מסתדר. אני מרגיש מושפל. זאת הפעם הראשונה שלא אצביע לליכוד. זה קשה לי מאוד, אבל זה המצב".

לפניות לכתב: yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully