וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב צמוד במדגמים - נתניהו: "ניצחנו"; הרצוג: "הכול פתוח"

עם פרסום המדגמים, זכה דרעי לשיחות מהשניים וקבע להיפגש עמם בנפרד. בנט התרסק והרשימה המשותפת הפכה לשלישית בגודלה. נתניהו: "עם ישראל ניצח". הרצוג: "תוצאה שמאפשרת לנו לחזור לשלטון". התקווה של ריבלין - אחדות. הצטרפו למשדר וואלה חדשות בהגשת דב גיל-הר והילה קובו

עריכה: שניר דבוש

הליכוד ומחנה הציוני בקרב צמוד – כך עולה מתוצאות המדגמים שפורסמו הערב (שלישי) בערוצי הטלוויזיה. כל שלושת המדגמים מצביעים על עלייה בכוחן של שתי המפלגות הגדולות לעומת הסקרים האחרונים. הבית היהודי מאוכזבת עם שמונה או תשעה מנדטים, ומפלגת יחד של אלי ישי לא עוברת את אחוז החסימה. שיעור ההצבעה עמד על 71.8% – הגבוה ביותר מאז בחירות 1999, אז הצביעו 78.7% מבעלי זכות ההצבעה.

לצפייה בתוצאות מדגמי שלושת הערוצים - לחצו כאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע שביעות רצון מהתוצאות המסתמנות. "כנגד כל הסיכויים, השגנו ניצחון גדול למחנה הלאומי בראשות הליכוד", הצהיר נתניהו בנאום בגני התערוכה בתל אביב. "השגנו ניצחון גדול לעמנו. אני גאה בעם ישראל, שברגע האמת ידע להפריד בין עיקר לתפל ולעמוד על העיקר - ביטחון אמיתי, כלכלה אחראית, וכן – רווחה חברתית שאנחנו מחוייבים לה".

נתניהו הוסיף כי "עלינו להקים ממשלה חזקה ויציבה, שתדאג לביטחונם ורווחתם של כל אזרחי ישראל. אתגרים גדולים מאוד לפנינו. אינני יכול לפרט את כולם, אך אני יכול לומר לכם בבטחה שאנו עומדים בפני אתגרים מדיניים וביטחוניים, וגם אתגרים חברתיים וכלכליים. הבטחנו לטפל במחירי הדיור ובהפחתת יוקר המחייה – ואנחנו נעשה זאת".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רוה"מ בנימין נתניהו נואם במטה מפלגת הליכוד, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"עלינו להקים ממשלה חזקה ויציבה". נתניהו, הלילה/ראובן קסטרו

גם יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, דיבר בשבח תוצאות המדגמים ואמר כי "התוצאה הזאת מאפשרת לנו לחזור לשלטון". בדברים שנשא במטה המפלגה, הוא הוסיף כי המפלגה תחכה לתוצאות האמת – "הכל פתוח". הרצוג גם הזכיר כי "מאז בחירות 92' ובחירתו של רבין ז"ל לא הגענו לתוצאה כזאת, ואני מאוד גאה להיות כאן אתכם. חשוב לי לומר שזה לא היה לרגע הזה בלי השותפות הנהדרת והאמיצה ביני לבין לבני".

יצחק הרצוג וציפי לבני במטה המפלגה בתל אביב, מרץ 2015. דרור עינב
"התוצאה הזאת מאפשרת לנו לחזור לשלטון". הרצוג, הלילה/דרור עינב

לדברי גורמים פוליטיים, הנשיא ראובן ריבלין לא מתכוון ליזום מממשלת אחדות כרגע, אבל יברך על כך אם נתניהו והרצוג ירצו בכך. על פי הערכות נוספות במערכת הפוליטית, אם כחלון יחליט שהוא הולך עם נתניהו, קואליציית ימין צרה היא עובדה מוגמרת.

הנשיא רובי ריבלין. AP
הנשיא ראובן ריבלין/AP

במטה הליכוד בגני התערוכה בתל אביב נרשמה הערב אווירת ניצחון. פעילי המטה מניפים את דגלי המפלגה, שרים "היידה ביבי" ו"עם ישראל חי" ורוקדים. ניר חפץ, מנהל מטה ההסברה של נתניהו, אמר: "לנתניהו תהיה ממשלה מהר מאוד. אני משוכנע מתוצאות המדגמים שנתניהו הוא ראש הממשלה הבא של ישראל, והוא יקים ממשלה לאומית".

אחרי פרסום המדגמים, שווח יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון עם ראש הממשלה נתניהו ויו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג והודיע לשניהם שיחליט על מי משניהם להמליץ לנשיא עם תוצאות האמת.

חגיגות בחירות בוואלה חדשות:
כחלון: שוחחתי עם נתניהו והרצוג, אודיע על החלטתי עם תוצאות האמת
בנט: "לא אהיה עלה תאנה בממשלת אחדות - אלך לאופוזיציה"
הנקמה של ש"ס: אלי ישי לא עובר את אחוז החסימה

מטה הליכוד לאחר תוצאות המדגם , תל אביב, מרץ 2015. ראובן קסטרו
חגיגות במטה הליכוד/ראובן קסטרו

במקביל, התקשר נתניהו ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, והשניים סיכמו להתחיל משא ומתן מואץ להקמת ממשלה לאומית ולפעול בשיתוף פעולה למען מדינת ישראל. בנט, מצדו, בירך את נתניהו על ניצחונו. כמו כן, נתניהו שוחח עם יו"ר ש"ס אריה דרעי וביקש ממנו להיפגש עוד הלילה. בעקבות בקשתו של דרעי, השניים צפויים להיפגש מחר.

גם יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג שוחח עם דרעי, אך בינתיים לא נקבעה פגישה בין השניים. המחנה הציוני הקימה צוות משא ומתן קואליציוני בראשות אלון גלרט וישראל מימון בניסיון להקים קואליציה בראשות הרצוג. הצוות החל לקיים מגעים עם המפלגות השונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במדגם של ערוץ 2 הליכוד קיבלה 28 מנדטים – יתרון של מנדט אחד על פני המחנה הציוני עם 27 מנדטים. במדגמים של ערוץ 1 ושל ערוץ 10 שתי המפלגות קיבלו 27 מנדטים.

הרשימה המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה על פי המדגמים עם בין 12 ל-13 מנדטים. יש עתיד מקבלת בין 11 ל-12 מנדטים, וכולנו של משה כחלון עם 10 מנדטים.

מטה המחנה הציוני אחרי תוצאות המדגם, מרץ 2015. דרור עינב
חגיגות גם במטה המחנה הציוני/דרור עינב

על פי המדגם של ערוץ 2, יהדות התורה קיבלה שמונה מנדטים ואילו בערוץ 10 היא קיבלה שבעה מנדטים. בערוץ 1 המפלגה של הציבור החרדי-ליטאי קיבלה שישה מנדטים בלבד. בכל שלושת המדגמים ש"ס זכתה לשבעה מנדטים ומרצ וישראל ביתנו מקבלות חמישה מנדטים כל אחת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במחנה הציוני התעקשו לשמור על אופטימיות גם לאחר פרסום המדגמים. "הליכוד ממשיך להטעות", נמסר בהודעה מהמפלגה. "גוש הימין הצטמצם. הכול פתוח עד תוצאות האמת והנתונים הסופיים בהם נוכל לדעת אילו מפלגות עברו את אחוז החסימה ואיזו ממשלה נוכל להקים. כל הספינים והאמירות מוקדמים מדי. צוות המשא ומתן הוקם במטרה להרכיב ממשלה בראשותו של הרצוג".

מנגד, היו במפלגה גם מי שקיבלו ברגשות מעורבים את התוצאות המסתמנות. "יש פה שני צדדים", אמרה חברת הכנסת מיכל בירן. "מצד אחד, בכנות, ציפינו לפער הרבה יותר גדול. מצד שני, התוצאה היא מדהימה. לפני שלושה חודשים היינו במקום אחר, היה סקר שקיבלנו עשרה מנדטים". היא הביעה תקווה "שהרצוג ירכיב את הממשלה הבאה. לולא היה מדובר בנתניהו שגם שיקר שוב ושוב לאזרחי ישראל כמעט בכל נושא והיה אפשר לדמיין שביל משותף שאפשר לצעוד בו יחד, היה אפשר לחשוב על ממשלת אחדות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) דווקא הביעה שביעות רצון מהתוצאות. "יש פה תוצאה מרשימה ביותר", אמרה. "מצד אחד, הבעת אי אמון בשלטון נתניהו, ומצד שני הישג למחנה הציוני. מי שישיג את מירב המנדטים כנראה ירכיב את הממשלה הבאה. התקף הפאניקה של נתניהו גרם לו לדבר עם הציבור בפעם הראשונה בשנים אחרונות - הישג אדיר למערכת הבחירות הזו. אנחנו התחלנו מסקרים שדיברו על 10-11 מנדטים ועשינו עלייה אדירה. אנחנו צריכים לחכות לתוצאות האמת. כרגע, ממה שאני רואה, אין לנתניהו גוש חוסם ברור. יש פה תלות גדולה בכחלון ובמה שהוא יחליט לעשות. הבעת אי האמון בנתניהו היא ברורה, כמעט מוחלטת.

גם יו"ר המפלגה לשעבר, מספר 3 ברשימתה, ח"כ שלי יחימוביץ', לא הרימה ידיים. "אני מזהירה את נתניהו מיהירות יתר", אמרה לערוץ 2. "אני משוכנעת שכחלון לא מונח בכיס שלו. אני משוכנעת שהוא לא מעוניין לתת לנתניהו עוד ארבע שנים לאחר שהוא התעמר בעמו. אל יתהלל חוגר כמפתח".

יו"ר מרצ זהבה גלאון עם בעלה, פסח, במטה מרצ, מרץ 2015. מגד גוזני
יו"ר מרצ זהבה גלאון עם בעלה, פסח, לאחר פרסום המדגמים/מגד גוזני

מנגד, בליכוד, שהסקרים האחרונים צפו לה כמה מנדטים פחות מלמחנה הציוני, הביעו שביעות רצון. ח"כ אופיר אקוניס אמר כי התחושה במפלגה היא "שמחה אדירה, פרץ של אושר שאני לא זוכר מאז נבחרתי לכנסת ב-2009, אולי רק בבחירות 96' שהיה ניצחון גדול". לדבריו, "זה היה קרב מאוד צמוד והמדגמים עדיין מדברים על קרב מאוד צמוד. כדאי לחכות לתוצאות האמת ואחר כך לתוצאות החיילים שלדעתי יגדילו את הפער. קרה פה היום נס ענק שאף אחד לא צפה אותו".

"לא היה לי ספק", אמרה בתגובה נאווה בוקר, מועמדת הליכוד ואלמנתו של ליאור בוקר שנספה באסון הכרמל. "הציבור מבין שמי שצריך לעמוד בראש המדינה הוא רק נתניהו. אני מאמינה שתהיה ממשלת ימין ואני קצת נרגשת. היום זהו יום הולדתו של בעלי ז"ל ואבא שלי אמר שהיום אני הולכת לקבל מתנת יומולדת ולהיות ח"כית".

עדכון ראשון: 20:30

חוגגים במטה מפלגת כולנו של משה כחלון, ת"א מרץ 2015. יוסי ציפקיס
פותחים שמפניה במטה מפלגת כולנו/יוסי ציפקיס
מטה ש"ס, ירושלים, מרץ 2015. מור שאולי
פתקים באוויר במטה ש"ס/מור שאולי
מטה הבית היהודי, ת"א מרץ 2015. קובי אליהו
למרות האכזבה, חגיגות במטה הבית היהודי/קובי אליהו
מטה יש עתיד לאחר תוצאות המדגם, תל אביב מרץ 2015. ברני ארדוב
רוקדים במטה יש עתיד/ברני ארדוב
מטה מפלגת יחד לאחר תוצאות המדגם, מרץ 2015. טלי מאייר
צופים בתוצאות המדגמים במטה מפלגת יחד/טלי מאייר
מטה ישראל ביתנו בירושלים, מרץ 2015. טלי מאייר
שרון גל מתחבק במטה ישראל ביתנו/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully