וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקמה של ש"ס? אלי ישי על סף אחוז החסימה

נתניהו כבר הספיק לשוחח עם דרעי וביקש ממנו להיפגש עוד הלילה אך הם סיכמו להיפגש מחר. אלי ישי, שמפלגתו עוברת את אחוז החסימה רק במדגם של ערוץ 1: "עדים לעלייה של ממשלת ימין. אחרי שנשמע תוצאות אמת נלך לכותל, כעת נעבור לריקודים"

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, דיבר במטה ש"ס לפני זמן קצר (שלישי) ואמר כי "זו הייתה מערכת הבחירות הקשה ביותר שעברנו". הוא הוסיף כי "כל תנועה אחרת שהייתה עוברת חצי מהמשברים שעברנו בחצי השנה האחרונה – הייתה מתפרקת". הוא גם ביקש להודות "למרנן ורבנן ובראשם מרן ראש הישיבה, נשיא מועצת חכמי התורה".

עוד הוסיף דרעי כי הוא קורא לפעילים שנטשו לחזור הביתה: "היום נעשה כל מאמץ להחזיר את כולם בחזרה. מכבדים את כל התלמידי חכמים, מכבדים את כולם, קוראים לכל הפעילים שפרשו חזרו הביתה, ש"ס היא הבית של כולם, אבל כל מי שיהיה בש"ס ידע שיש הנהגה אחידה".

המפלגות החרדיות המתינו בדריכות לתוצאות המדגמים שהגיעו הערב עם סגירת הקלפיות. במטה ש"ס בבנייני האומה בירושלים אמרו מוקדם יותר כי אם המפלגה תזכה ל-8 מנדטים ומעלה זה ייחשב להישג עבור היו"ר אריה דרעי, אך לפי תוצאות כל המדגמים המפלגה זוכה ל-7 מנדטים.

לכל תוצאות המדגמים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנימין נתניהו כבר הספיק לשוחח עם דרעי וביקש ממנו להיפגש עוד הלילה. בעקבות בקשתו של דרעי השניים צפויים להיפגש מחר. גם יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג שוחח עם דרעי, אך בינתיים לא נקבעה פגישה בין השניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מטה ש"ס, ירושלים, מרץ 2015. מור שאולי
מטה ש"ס הערב/מור שאולי

במטה ש"ס עוקבים בדאגה לא רק אחר התוצאות של המפלגה עצמה, אלא גם אחרי תוצאות מפלגתו של ישי, יחד, שעל פי המדגמים של ערוץ 2 ו-10 לא עוברת את אחוז החסימה. "שמחתו של דרעי לא תהיה מושלמת גם אם הוא יקבל 11 מנדטים, אם אלי ישי יעבור את אחוז החסימה או יביא חמישה מנדטים או יותר", הסביר מוקדם יותר אחד הפעילים. רק במדגם של ערוץ 1 נכנסת המפלגה לכנסת עם 4 מנדטים.

חגיגת בחירות בישראל – כותרות נוספות:
אופטימיות במטות כולנו ויש עתיד לקראת סגירת הקלפיות
נוהרים לקלפי? כך נראה יום הבחירות ברחוב הערבי
ים, שופינג ועל האש: כך ניצלו הישראלים את יום הבחירות

אלי ישי אמר בתגובה לתוצאות: "אני חוזר ואומר לכם לראות את השמחה הגדולה שלי בבשורה של אחדות ובשמחה של עם ישראל של אחדות. אני קורא למשקיפים – כל קול חשוב, כולנו נשמע את העלייה המשמעותית. אנחנו עדים לעלייה של ממשלת ימין. אחרי שנשמע תוצאות אמת נלך לכותל כעת נעבור לריקודים".

מספר 2 ברשימת יחד, ח"כ יוני שטבון, התעלם מכך שהמפלגה לא עברה את אחוז החסימה על פי שניים ממדגמי ערוצי הטלוויזיה, ואמר: "אנחנו ניצחנו". לדבריו, "ברגעים אלו ממש יש אלפי פעילים משקיפים, שעובדים בסגירת הקלפיות. מהנתונים שאנחנו מקבלים, אנחנו בעזרת השם נהיה בכנסת הבאה בממשלה הבאה. אנחנו עוד היום בלילה הולכים לכותל המערבי ואומרים תודה".

מטה ש"ס, ירושלים, מרץ 2015. מור שאולי
תמונתו של הרב עובדיה יוסף מוקרנת במטה ש"ס בירושלים, הערב/מור שאולי

ההתכתשויות בין המפלגות החרדיות נמשכו לאורך כל היום. במהלך שעות הבוקר עתרה מפלגת הבית היהודי נגד ש"ס, בטענה כי פעיליה מקיימים בעיר חולון תעמולה לא חוקית. זאת, מאחר שחילקו שני פריטים: דף לרישום לתיקון פדיון נפש למצביעי ש"ס, ותמונה מהודרת, שעליה נכתב "דברי המרן: מי שבוחר בש"ס ישר לגן עדן". ועדת הבחירות המרכזית קבעה כי מדובר בברכה, דבר שאסור על פי חוק, ועל כן אסרה על המפלגה להמשיך לעשות כן.

אריה דרעי יו"ר ש"ס מצביע בבחירות 2015, בירושלים. 17 במרץ 2015. דוברות המפלגה / יעקב כהן,
אריה דרעי מצביע בירושלים, היום/דוברות המפלגה / יעקב כהן

במקביל, הגישה מפלגת יחד עתירה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, בטענה כי ש"ס מנצלת את תפקידו של הרב הראשי הספרדי לישראל, יצחק יוסף, ומפיצה תמונה שלו, ובה הוא נראה מצביע למפלגה. מפלגתו של ישי טענה כי מדובר בפעולה לא חוקית שאף מבזה את מוסד הרבנות, ודרשה להפסיק זאת לאלתר. ג'ובראן דחה את העתירה מאחר שניכר כי הרב יוסף צולם "ללא ידיעתו". עוד הוסיף יו"ר ועדת הבחירות כי יצחק יוסף לא תכנן לבצע שום תעמולה עבור המפלגה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלי ישי מציג את פתק מפלגתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

וזה לא הסוף: במטה יחד דווח על זיופים, גניבות פתקים ומניעת כניסה של משקיפים מטעמם לקלפיות שונות ברחבי הארץ. לטענת אנשי המפלגה, שאף הגישה עתירה ראשונה לוועדת הבחירות להוצאת צו ביניים נגד תנועת ש"ס בשל הפצת מודעות ובהן איומים של רבנים נגד מצביעי המפלגה, האירועים האלימים והניסיונות לגנוב ולחבל בפתקי הצבעה אירעו בחיפה, בירושלים, בכפר הרא"ה, בתל ציון וביישובים נוספים.

יעקב ליצמן קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
"בטוח שהציבור יתגייס ויתמוך בנו". ליצמן/ראובן קסטרו

הנציגה המרכזית של הזרם החרדי-ליטאי, יהדות התורה, הקפידה שלא להיכנס לעימותים עם יריבותיה. ח"כ יעקב ליצמן בחר להתייחס לאחר הצבעתו לממשלה האחרונה, שלדבריו פגעה במגזר החרדי. "אני בטוח שהציבור יתגייס ויתמוך בנו, ונוכל להחזיר את כל מה שעוללו לנו בשנתיים האחרונות", אמר. "אני בטוח שנוכל להחזיר את כל הגזירות".

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully