וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית: "נגביר המאמצים נגד ישראל בהאג"

בכיר הרשות סאיב עריקאת הבהיר לאחר פרסום המדגמים כי "ברור שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. שמענו כבר את ההצהרות שלו נגד מדינה פלסטינית". גם ארגון חמאס הגיב: "על הרשות לחדול ממאמצי המשא ומתן"

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים בקהיר, 11 באוגוסט 2014. AP
"נצטרף לארגונים בינלאומיים נוספים". עריקאת/AP

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת מסר הערב (שלישי) לאחר פרסום תוצאות המדגמים בבחירות בישראל כי הפלסטינים יחריפו את מאמציהם הדיפלומטיים במטרה להעמיד את ישראל לדין בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו, "ברור שראש הממשלה בנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, ולכן, אנו אומרים בבירור כי נלך לבית הדין בהאג, ונאיץ ונגביר את מאמצינו".

"שמענו כבר את כל ההצהרות של נתניהו נגד מדינה פלסטינית ובעד המשך מפעל ההתנחלויות", אמר. עריקאת קרא לקהילה הבינלאומית "לאמץ את היוזמה הפלסטינית – מדינה ללא כיבוש – בבית הדין הפלילי הבינלאומי, והצטרפות לארגונים בינלאומיים נוספים".

גם ארגון חמאס הגיב להתרחשויות הפוליטיות בישראל ואמר כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, צריך לנטוש את המאמצים לנהל משא ומתן עם ישראל בצל תוצאות הבחירות המסתמנות – כך לפי סוכנות הידיעות הגרמנית.

עוד בוואלה חדשות:
מדגמי הבחירות: קרב צמוד בין הליכוד למחנה הציוני
דיווח: אבו מאזן יקבע את גורל התיאום הביטחוני לפי הבחירות
גם לאחר הקריאות להפסקת תיאום: גל מעצרים של הרשות בקרב פעילי חמאס

בנימין נתניהו. ראובן קסטרו
"אלה בקהילה הבינלאומית שמגנים על נתניהו שותפים לפשע". נתניהו/ראובן קסטרו

בדברים שאמר אתמול נתניהו לכלי התקשורת, הוא הבהיר כי "לא תוקם ממשלה פלסטינית" תחת ממשלתו. לדברי עריקאת, "אלה בקהילה הבינלאומית שמגנים על נתניהו שותפים לפשע".

בתחילת החודש, טענו גורמים בכירים ברשות הפלסטינית כי היו"ר אבו מאזן ימתין לתוצאות הבחירות על מנת ליישם את החלטות אש"ף, שלפיהן יש להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל. זאת, על פי הדיווח בעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון.

אחד הבכירים הוסיף כי "אם מפלגות השמאל והמרכז ינצחו בבחירות, אבו מאזן יביע נכונות לקיום משא ומתן, שבמסגרתו תוקפא הבנייה בהתנחלויות וישוחררו אסירי הפעימה הרביעית, שעליהם הוסכם בדיונים הקודמים". עם זאת, הוא הדגיש כי אם ממשלת הימין בראשות נתניהו תמשיך להיות בשלטון, אבו מאזן יחזור על דרישתו לבטל את הקפאת העברת הכספים לרשות הפלסטינית, ואם הדבר לא ייעשה, אבו מאזן יודיע על הפסקת התיאום הביטחוני.

עדכון ראשון: 23:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully