וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לא ידע: הנאום האופטימי שלא חזה את תוצאות האמת

יו"ר המחנה הציוני קיווה לתוצאות טובות יותר מאלה שהראו המדגמים, אך ודאי לא שיער בדעתו את הפער המוחץ בסופו של דבר לטובת הליכוד. במטה המפלגה חגגו וקיוו, על סמך המדגמים, כי"יש אפשרות לחזור לשלטון"

עריכה: שניר דבוש

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, לא יכול היה לחזות את תוצאות האמת שבישרו על פער מוחץ לטובת הליכוד."התוצאה הזאת מאפשרת לנו לחזור לשלטון", הוא עוד אמר לפעיליו בהיכל הספורט דרייב-אין בתל אביב, לאחר פרסום המדגמים שהראו על השוויון. "הכול פתוח", הוסיף, ואמר כי המפלגה תמתין לתוצאות האמת. הרצוג גם הזכיר כי "מאז בחירות 92', וניצחונו של יצחק רבין זכרונו לברכה, לא הגענו לתוצאה כזאת. אני מאוד גאה להיות כאן אתכם, וחשוב לי לומר שזה לא היה קורה בלי השותפות הנהדרת והאמיצה ביני לבין ציפי לבני".

מיד עם סגירת הקלפיות - עם שיעור הצבעה של 71.8% - המחנה הציוני הקים צוות משא ומתן קואליציוני בראשות אלון גלרט וישראל מימון, בניסיון להקים קואליציה בראשות הרצוג. הרצוג שוחח אמש עם דרעי וקבע להיפגש עמו, זאת במקביל לפגישה שצפוייה לדרעי גם עם נתניהו.

יצחק הרצוג וציפי לבני במטה המפלגה בתל אביב, מרץ 2015. דרור עינב
יו"ר המחנה הציוני הרצוג, הלילה/דרור עינב

כמו יושב הראש, גם במטה המפלגה התעקשו לשמור על אופטימיות. "הליכוד ממשיך להטעות", נמסר בהודעה מהמפלגה. "גוש הימין הצטמצם. הכול פתוח עד תוצאות האמת והנתונים הסופיים שיאפשרו לדעת אילו מפלגות עברו את אחוז החסימה ואיזו ממשלה נוכל להקים. כל הספינים והאמירות מוקדמים מדי. צוות המשא ומתן הוקם במטרה להרכיב ממשלה בראשותו של הרצוג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת הכנסת סתיו שפיר הביעה שביעות רצון מתוצאות המדגמים, שאותן הגדירה "מרשימות ביותר". "מצד אחד, הבעת אי אמון בשלטון נתניהו, ומצד שני הישג למחנה הציוני. התחלנו מסקרים שדיברו על 10-11 מנדטים ועשינו עלייה אדירה", אמרה. לדבריה, "יש פה תלות גדולה בכחלון ובמה שהוא יחליט לעשות. הבעת אי אמון בנתניהו היא ברורה, כמעט מוחלטת".

חרף השוויון עם הליכוד במדגמים, במטה המחנה הציוני נרשמה אווירה חגיגית במיוחד, כולל בלונים רבים, מוזיקה קופצנית ודגל ישראל שנפרס על כיסאות האולם, החל משעות הערב המוקדמות. כחצי שעה לפני פתיחת הקלפיות התאספו הפעילים לקריאות העלאת המורל וזמן קצר אחר כך הגיעו גם חברי הכנסת והמתמודדים ברשימת המפלגה לכנסת לאחר שקיבלו הוראה לחרוש את הקלפיות ממש עד הרגע האחרון. עם פרסום התוצאות נשמעו קולות שמחה כאשר החשש הוסר ומרצ עברה את אחוז החסימה, אולם נראה היה שיש אכזבה מסוימת בשל התוצאה המרשימה שהשיג הליכוד.

סתיו שפיר במטה המחנה הציוני, מרץ 2015. דרור עינב
"הבעת אי-האמון בנתניהו היא ברורה". ח"כ שפיר, הלילה/דרור עינב

חברי הכנסת סירבו להתייחס לתוצאות שיקשו על המפלגה להקים קואליציה, והתנחמו בעובדה שניצחו את הסקרים. גם הפעילים נראו נלהבים עוד דקות ארוכות לאחר פרסום המדגמים. "הכל השתנה בבחירות האלה", אמר חבר הכנסת חיליק בר על הבמה. "תראו מה קרה למחנה הציוני, תראו מה קרה למפלגת העבודה. היא תהיה מחר המפלגה הכי גדולה בישראל. וכן, ביבי היקר, אתה תראה שיצחק הרצוג יאחד את כל מי שמבין דבר אחד פשוט – שאתה נכשלת".

הפעילים המשיכו לקרוא "ביבי הביתה", ולטעון שמדובר בתוצאה מצוינת למפלגה. עם זאת, מספרם הלך ופחת ועד לנאומו של יו"ר המפלגה נותר האולם חצי ריק. למרות זאת, הפעילים שנשארו, סירבו להתאכזב. "אנחנו לא מאוכזבים. חד-משמעית. לפני שלושה חודשים היינו 12 מנדטים ותראי לאן הגענו". נועה גולני, פעילה במפלגה, אמרה: "הייתי שלושה חודשים בשטח. אנשים רוצים שינוי. השוויון איתנו. המחשבה החברתית היא לא נתניהו. העם אמר את דברו, ועכשיו צריך שכל ראשי המפלגות יעמדו במילה שלהם. אם לא, נתראה עוד שנה וחצי שוב". בן סטשבסקי, פעיל נוסף במפלגה, טען כי המדגמים הראו כי "מדיניות ההפחדה של נתניהו" לא עבדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully