וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג ולבני על ההפסד: "בוקר לא פשוט עבורנו"

18.3.2015 / 8:45

עם היוודע תוצאות האמת אחרי ספירת יותר מ-99% מהקלפיות, שהראו כי מפלגתם קיבלה 24 מנדטים בלבד לעומת 29 של הליכוד, בירך הרצוג את נתניהו על ניצחונו. הוא סירב לשלול שייכנס לממשלת אחדות תחת ראש הממשלה נתניהו

צילום: באדיבות ערוץ 1, עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, בירך הבוקר (רביעי) את יו"ר הליכוד וראש הממשלה, בנימין נתניהו, על ניצחונו בבחירות. זאת, אחרי שמספירת 99.7% מהקלפיות עלה כי הליכוד זכה ב-29 מנדטים לעומת 24 בלבד של המחנה הציוני. "אני מברך ומכבד כל תוצאה. שוחחתי עם נתניהו, בירכתי אותו על הישגו ואיחלתי לו הצלחה", אמר הרצוג לעיתונאים שחיכו לו מחוץ לביתו בצפון תל אביב.

"אני וציפי נמשיך להוביל את המחנה הציוני בכוח ובגאון. נמשיך להיאבק למען הדמוקרטיה הישראלית, נמשיך להיאבק למען מדינה יהודית ודמוקרטית בכל דרך ונשתף פעולה עם כל הגורמים הפוליטיים שיכולים ורוצים לשתף איתנו פעולה. נעבוד בכנסת ונמשיך לשרת את העם בכל דרך". כמו כן, הוא סירב להתחייב כי לא ייכנס לממשלת אחדות תחת ראש הממשלה נתניהו.

מוקדם יותר, מסר הרצוג יחד עם מספר 2 ברשימתו, ציפי לבני, הודעה מיוחדת לתקשורת. "זהו בוקר לא פשוט עבורנו ועבור המאמינים בדרכנו", מסרו. "אנו נוביל ונילחם יחד עם שותפינו לדרך בכנסת על הערכים שבהם אנו מאמינים. ניאבק למען אזרחי ישראל על צדק חברתי, אופק מדיני, שוויון ודמוקרטיה בתקווה ואמונה, זאת כדי לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית, בטוחה וצודקת. אנו מוסרים תודה מעומק הלב לכל המאמינים בנו ובדרכנו".

בחירות 2015 || כל הסיפורים החמים:
נספרו יותר מ-99% מהקלפיות: ניצחון גדול לליכוד על המחנה הציוני
נתניהו, האיש שרצה יותר | דעה
שועלים ותיקים לצד 39 פנים חדשות: כך תיראה הכנסת החדשה

יצחק הרצוג וציפי לבני במטה המפלגה בתל אביב, מרץ 2015. דרור עינב
הרצוג ולבני, אמש, לפני היוודע תוצאות האמת/דרור עינב

אמש אחרי המדגמים בערוצי הטלוויזיה, שהצביעו על שוויון בין המחנה הציוני לבין הליכוד, הגיע הרצוג להיכל הספורט דרייב-אין בתל אביב ונשא נאום אופטימי במיוחד. זאת, למרות שגם תוצאות המדגמים הראו שיהיה לו קשה להרכיב קואליציה.

"התוצאה הזאת מאפשרת לנו לחזור לשלטון", הוא עוד אמר לפעיליו. "הכול פתוח", הוסיף, ואמר כי המפלגה תמתין לתוצאות האמת. הרצוג גם הזכיר כי "מאז בחירות 92', וניצחונו של יצחק רבין זכרונו לברכה, לא הגענו לתוצאה כזאת. אני מאוד גאה להיות כאן אתכם, וחשוב לי לומר שזה לא היה קורה בלי השותפות הנהדרת והאמיצה ביני לבין ציפי לבני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מטה המחנה הציוני אחרי תוצאות המדגם, מרץ 2015. דרור עינב
התעקשו להישאר אופטימיים. פעילי המחנה הציוני אחרי פרסום תוצאות המדגם/דרור עינב

כמו הרצוג, גם חברי הכנסת של המפלגה סירבו להתייחס לתוצאות שיקשו על המפלגה להקים קואליציה, והתנחמו בעובדה שניצחו את הסקרים. גם הפעילים נראו נלהבים עוד דקות ארוכות לאחר פרסום המדגמים. "הכול השתנה בבחירות האלה", אמר ח"כ חיליק בר על הבמה. "תראו מה קרה למחנה הציוני, תראו מה קרה למפלגת העבודה. היא תהיה מחר המפלגה הכי גדולה בישראל. וכן, ביבי היקר, אתה תראה שיצחק הרצוג יאחד את כל מי שמבין דבר אחד פשוט – שאתה נכשלת".

גם הפעילים שהיו באולם סירבו להתאכזב. "אנחנו לא מאוכזבים. חד-משמעית. לפני שלושה חודשים היינו 12 מנדטים ותראי לאן הגענו", אמר אחד הפעילים.

נועה גולני, פעילה במפלגה, אמרה: "הייתי שלושה חודשים בשטח. אנשים רוצים שינוי. השוויון איתנו. המחשבה החברתית היא לא נתניהו. העם אמר את דברו, ועכשיו צריך שכל ראשי המפלגות יעמדו במילה שלהם. אם לא, נתראה עוד שנה וחצי שוב". בן סטשבסקי, פעיל נוסף במפלגה, טען כי המדגמים הראו כי "מדיניות ההפחדה של נתניהו" לא עבדה.

(עדכון ראשון: 7:45)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully