וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוקר של דיכאון": מדינת תל אביב מגיבה לתוצאות הבחירות

18.3.2015 / 12:22

בעיר שבה העניקו 34% מהתושבים את קולם להרצוג ו-13% למרצ, הביעו אכזבה מרה מחלוקת המנדטים הסופית. "אני חיה בבועה. בכל מה שאני יכולה להתנתק – אעשה זאת. במה שלא – אסבול בשקט"

תושבים מבלים בנמל תל אביב, 17 במרץ 2015. דרור עינב
תושבי תל אביב מנצלים את יום השבתון בנמל תל אביב, אתמול/דרור עינב

"בוקר של דיכאון", כך הגדירה מיכל, תושבת תל אביב בת 32, את היום שאחרי היוודע תוצאות הבחירות לכנסת ה-19. "אני לא מרגישה חלק מהעם הזה", אמרה. אם אכן הייתה קיימת מדינת תל אביב, יצחק הרצוג בפרט ומחנה השמאל בכלל, היו מכריזים על ניצחון מוחץ. המחנה הציוני זכה מתושבי העיר ל-34% מהקולות ומרצ עם 13%. הליכוד, לעומת זאת, קיבל 18% מהקולות בלבד. "אין לי דרך נעימה לומר זאת, אבל מבחינתי אני חיה במדינת תל אביב", אמרה מיכל. "בכל מה שאני יכולה להתנתק - אעשה זאת. במה שלא - אסבול בשקט".

עם זאת, לא כך הדבר על פי תוצאות האמת מכלל הקלפיות במדינת ישראל, שהעלו את הימין לניצחון מוחץ על מחנה השמאל. התל-אביבים אמנם גדשו הבוקר את הרחובות ואת בתי הקפה, אך סיפרו על תחושות קשות ועל אכזבה מרה. "לא רוצה לשמוע יותר מאף אחד על המסכנים פה. הם עושים את זה לעצמם", אמרה בזעם מיכל. "כנראה שרוב העם אוהב לסבול", הוסיפה דקלה, דווקא תושבת ירושלים, שבאה לבלות את היום בעיר, אך בהחלט שותפה לדעתן של חברותיה.

יצחק הרצוג וציפי לבני עם נבחרת המחנה הציוני במטה המחנה לאחר תוצאות הבחירות, מרץ 2015. רויטרס
מטה המחנה הציוני בתל אביב, אתמול/רויטרס

על אף ששיטת הבחירות דורשת מהאזרחים לבחור במפלגה לכנסת ולא באדם אחד לתפקיד ראש הממשלה, תושבות תל אביב טוענות כי דווקא בבחירות האלה, יצחק הרצוג ובנימין נתניהו היו אלה שהתחרו על הקולות, ולא המפלגות שבראשן עמדו. "זה האדם. בוז'י מייצג בשביל חלקים מהעם משהו שנוא. אין קשר לאידיאולוגיה", אמרה הדס, בת 33. "בסוף, הכול כאן מתכנס לדמוגרפיה, לעדות ולשחור ולבן", הוסיפה יעל, חברתה. "אבל גם לשמאלנים לא טוב כאן", ענתה לה הדס. "לא טוב פה לכולם. גם בבועה התל אביבית וגם מחוצה לה".

גם יפעת, בת 31, הביעה אכזבה, וזאת על אף שהיא ימנית בדעותיה, לדבריה. "הצבעתי ללפיד, אבל הממשלה הבאה תהיה הרבה יותר ימנית", סיפרה. "לא אהבתי את ההתבטאות של ביבי נגד הרשימה המשותפת וערביי ישראל. עם כל המתיחות ביננו, גם הם חלק מאזרחי המדינה". טלי, תושבת העיר בת 27, חיזקה את עמדת שאר הדוברות ואמרה כי על אף הייאוש, "בקרוב אחזור לבועה שלי ולחוסר האכפתיות והאדישות".

יצחק, פנסיונר המתגורר בצפון העיר, סיפר כי הימים שקדמו לבחירות דווקא נמלאו אצלו בתקווה. "השכמתי הבוקר אל שחר של יום חדש, לאחר ימים של תפילה ותקווה, ובום - הביבי קם מהקרשים והכה בנו שוב, והתקווה הייתה כלא הייתה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

צפו בנתוני ההצבעה בתל אביב

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully