וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצביעים הערבים של ש"ס והמתנחלים של מרצ: התוצאות המפתיעות

20.3.2015 / 0:04

עם קבלת תוצאות הבחירות ופילוח הנתונים לפי ערים, אפשר לזהות כמה מגמות מפתיעות במיוחד. כך, למשל, בעיר מגוריו של נתניהו, הרוב העדיפו לתת את קולם ליריב, ובטייבה 52 תושבים הצביעו לש"ס. וכמה הצביעו ליכוד בעוטף עזה?

מפת נתוני ההצבעה לפי ערים:

תוצאות הבחירות לכנסת ה-20 והניצחון המוחץ של בנימין נתניהו אולי לא הפתיע רבים מאזרחי ישראל, אך מפת התפלגות הקולות לפי ערים ואזורים בארץ, בהחלט סיפקה כמה הפתעות. כיצד הצביעו תושבי עוטף עזה? מי קיבל קולות מפתיעים בהתנחלויות? כמה תמיכה קיבלו המועמדים בערי מגוריהם? ומה קרה ביישובים הערבים?

דווקא בקיסריה, עיר מגוריו של ראש הממשלה, העדיפו התושבים באופן מובהק את יריבו של שכנם. המחנה הציוני גרף 37% מהקולות, לעומת 23% בלבד לליכוד. גם בחיפה, עירו של משה כחלון, לא הביעו תמיכה במועמד מעירם. הליכוד והמחנה הציוני קרובים מאוד עם 21% ו-25% בהתאמה, בעוד שמפלגת כולנו קיבלה 9% בלבד.

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
אחרי הניצחון הגדול, החלה המלחמה על חלוקת השלל בליכוד
מפלגת יחד טוענת לזיופים: "הועלמו פתקים שלנו מהקלפיות"
כך, זה לא יקרה: ברוך מרזל שוב נשאר מחוץ לכנסת

משה כחלון נואם לאחר תוצאות המדגם במטה כולנו בתל אביב, מרץ 2015. יוסי ציפקיס
בחיפה, עיר מגוריו, הוא קיבל רק 9% מהקולות. משה כחלון/יוסי ציפקיס

לעומת זאת, יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, יכול להרגיש בבית בעירו, תל אביב. מפלגתו קיבלה 27% מהקולות, לעומת 21% לליכוד. יאיר לפיד, אף הוא תושב העיר, גרם עם מפלגתו 11% מהקולות התל אביבים.

ביהודה ושומרון: 1,117 קולות למרצ

ברוב היישובים הערביים זכתה הרשימה המשותפת לרוב מכריע של הקולות. כך, למשל, בנצרת היא קיבלה 92% אחוז מהקולות, לעומת מפלגת הליכוד שגרפה רק 1.1% וישראל ביתנו עם 0.4%. אולם גם בקרב הערים הערביות נרשמו כמה הפתעות. בעיר טייבה שבשרון, למשל, הרשימה זכתה לרוב גורף של 95% מהקולות, ואילו 52 מתושבי העיר הצביעו למפלגת ש"ס. הבית היהודי זכה ל-14 מצביעים בעיר, ומספר דומה קיבלה מפלגת עלה ירוק.

מתושבי יהודה ושומרון היינו מצפים שמפלגות הליכוד והבית היהודי יזכו לרוב הקולות. ואכן, הליכוד קיבלו 23% מהקולות והבית היהודי עם 24%. ההפתעה היא, שמרצ קיבלה לא פחות מ-1,117 קולות. גם עלה ירוק קיבלה תמיכה, אמנם קטנה של 0.9%, עם 1,535 קולות. אפילו הרשימה המשותפת זכתה ל-75 קולות שמהווים פחות מ-0.01%.

נאווה בוקר ותומכי הליכוד בגני התערוכה בהכרזה על התוצאות, 17 במרץ 2015. ראובן קסטרו
רק שני בני אדם הצביעו לליכוד בקיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול/ראובן קסטרו

ומה קורה ביישובי עוטף עזה? שם סבלו מאד מאיום הטילים מעזה, ושם הפערים בין המפלגות הגדולות עמוקים. בקיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול, 52.14% הצביעו עבור המחנה הציוני ו-35.36% עבור מרצ, לעומת שני בני אדם בלבד שהצביעו לליכוד. בקיבוץ נחל עוז שבמועצה האזורית שער הנגב, 56.76% מבעלי זכות הבחירה העניקו את קולם להרצוג, 16.22% העניקו אותו ללפיד ו-4.95% הצביעו לנתניהו.

בקיבוץ בארי, הממוקם גם כן באשכול, מקום מגוריו של חיים ילין, ראש המועצה שממוקם במקום השביעי ביש עתיד, הצביעו רק 7.5% למפלגה בראשות לפיד. 66.42% מחברי הקיבוץ הצביעו להרצוג, ורק 2.70% מהקולות, שהם 18 בני אדם, הצביעו לנתניהו.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 22:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully