וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לממשלת נתניהו: נציגי הסיעות יגיעו היום לבית הנשיא

22.3.2015 / 0:26

בזה אחר זה ייפגשו עם ריבלין נציגי הסיעות, שצפויות להעניק לנתניהו יותר מ-61 ממליצים. הרשימה המשותפת לא תמליץ על מועמד, אך תגנה בפניו את "ההסתה של נתניהו נגד הציבור הערבי". בהמשך השבוע צפוי נתניהו לקבל מנדט בדמות 28 יום להרכבת קואליציה

צילום: מתוך עמוד היוטיוב של הליכוד, רויטרס, עריכה: ניב פוקס

אחרי הבחירות, הגיע תור הממליצים בבית הנשיא: היום (ראשון) יחל בירושלים סבב התייעצויות בין נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ובין נציגי עשר הסיעות שנבחרו לכנסת ה-20. במספר הזדמנויות בעבר היה לנשיא תפקיד מפתח בהחלטה על מי להטיל את המנדט להרכיב את הקואליציה, אך לאור תוצאות הבחירות לכנסת, שהעניקו ניצחון ברור לליכוד, נראה כי שלב ההתייעצויות יהיה פורמלי בלבד, בדרך להטלת מלאכת ההרכבה בידי בנימין נתניהו.

בזה אחר זה יבואו לבית הנשיא נציגי שש סיעות - מהגדולה לקטנה. ב-10:00 ייפתחו ההתייעצויות, כאשר נציגי סיעת הליכוד, זאב אלקין, אופיר אקוניס, ישראל כץ, יריב לוין וגלעד ארדן, יגיעו לפגוש את ריבלין. הם צפויים כמובן להמליץ על בנימין נתניהו. שעה לאחר מכן יגיעו נציגי סיעת המחנה הציוני, בראשות יו"ר הסיעה, חבר הכנסת איתן כבל, ואלו צפויים להמליץ על יצחק הרצוג, למרות שבאופן מעשי - אין לכך משמעות.

בחירות 2015 - עוד כותרות:
למה נתניהו עשוי לחלק את הביטחון או החוץ לליברמן או לבנט?
כך הצליח ליברמן לחזור לשרוד פוליטית – ממוסקבה
כך עובד הקסם: המנהיג שפיצח את הגנום הישראלי

נשיא המדינה ארח היום במשכנו את וועידת הנשיאים של כלל הארגונים היהודיים בארצות הברית בראשות רוברט שוגרמן. פברואר 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
לא צפויות הפתעות מרעישות בסבב ההמלצות. ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אחריהם יגיעו למשכן הנשיא נציגי הרשימה השלישית בגודלה, הרשימה המשותפת, שלא ימליצו על הרצוג או על נתניהו. נציגי הסיעה צפויים לגנות בפני הנשיא ובנוכחות התקשורת את "ההסתה של נתניהו נגד הציבור הערבי", כך נמסר מהמפלגה. בשעות הצהריים יגיעו לבית הנשיא נציגי הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה, אשר צפויים כולם להמליץ על נתניהו. בכך, יסתיים החלק הראשון של סבב ההמלצות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

המאבק על התיקים כבר יהיה מסובך הרבה יותר

ביום שני יגיעו לבית הנשיא נציגי יש עתיד, שטרם החליטו על מי להמליץ, ואחריהם חברי סיעת כולנו, שצפויים לאור תוצאות הבחירות להמליץ על בנימין נתניהו. עם עזיבתם של נציגי כולנו, יגיעו למשכן חברי סיעת ישראל ביתנו, אשר צפויים להמליץ על נתניהו למרות שהחלטה רשמית בנושא צפוייה לצאת רק מחר. במהלך קמפיין הבחירות אמר ליברמן כי ימליץ על עצמו, אולם לאור תוצאות הבחירות נראה כי האפשרות הזו קלושה למדי. את סבב ההתייעצויות ינעלו חברי סיעת מרצ, שצפויים להמליץ על יצחק הרצוג.

כיוון שמאחורי נתניהו צפוים להתייצב בתום סבב ההתייעצויות למעלה מ-61 ממליצים, נראה כי דרכו לקבל את המנדט מהנשיא סלולה, ובהמשך השבוע, עם קבלת תוצאות הבחירות הרשמיות מוועדת הבחירות המרכזית, יקרא אליו ריבלין את נתניהו ויעניק לו 28 ימים לנסות ולגבש קואליציה. אם כעבור 28 ימים נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, יוכל הנשיא להעניק לו ארכה של 14 ימים נוספים.

אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, בנימין נתניהו , משה כחלון, אריה דרעי. ראובן קסטרו, טלי מאייר, עיבוד תמונה
ימליצו על נתניהו - אך לא יוותרו על דרישותיהם. מימין למעלה, בכיוון השעון: ליברמן, כחלון, דרעי ובנט/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, טלי מאייר

אמנם ההרכב של ממשלת נתניהו הרביעית הוא ברור לכאורה, וצפוי לכלול את הליכוד, הבית היהודי, ישראל ביתנו, כולנו, ש"ס ויהדות התורה - אין זה אומר שגיבוש הקואליציה צפוי להיות פשוט. בין הסיעות החרדיות ובין סיעת כולנו ישנו קרב על ראשות ועדת הכספים, ובמקביל נאבקים השרים בנט וליברמן על תיקי החוץ והביטחון, בהתאמה, מול נציגי הליכוד משה יעלון, גלעד ארדן ושרים נוספים שרואים עצמם מועמדים לתפקיד שר החוץ.

נוסף על כך, צפויה לעלות לדיון במהלך קווי היסוד סוגיית ההתנגדות למדינה פלסטינית, ביטול הסנקציות הפליליות לבחורי ישיבות, ועניינים רבים נוספים שעלולים לגרום לכל צד להתבצר בעמדתו, מה שעלול להביא לבזבוז זמן ולניצול של מלוא התקופה העומדת לרשותו של ראש הממשלה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 19:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully