וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ להרכבת הממשלה: 51 ממליצים לנתניהו, רק 24 להרצוג

נציגי הליכוד, הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה המליצו לנשיא על נתניהו בתור המועמד המועדף להרכבת הממשלה הבאה. המחנה הציוני תמך בהרצוג, אולם הרשימה הערבית נמנעה. מחר ימשיך מצעד הסיעות. ריבלין: "לתת מענה לכל האזרחים - יהודים וערבים". דיווח מאולפן וואלה

מערכת וואלה!

נציגי שש מהסיעות שנבחרו לכנסת ה-20 הגיעו הבוקר (ראשון) למעונו של הנשיא, ראובן ריבלין, לצורך סבב התייעצויות שיקיים במטרה לקבוע מיהו המועמד המתאים ביותר להרכבת הממשלה הבאה. לאור תוצאות הבחירות לכנסת, שהעניקו ניצחון ברור לליכוד, נראה כי שלב ההתייעצויות יהיה פורמלי בלבד, בדרך להטלת מלאכת ההרכבה על בנימין נתניהו.

עד כה הגיעו נציגי הליכוד, המחנה הציוני, הרשימה המשותפת, הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה. לבד מהמחנה הציוני - שהמליצו על הרצוג, והרשימה המשותפת - שלא המליצו על אף מועמד, כל הסיעות המליצו על נתניהו. בסך הכל יש לנתניהו 51 ממליצים נכון להיום.

השיחות עם הנשיא יימשכו גם מחר, אז יגיעו הנציגים מארבעת המפלגות שנותרו, מהגדולה לקטנה ביותר. ראשונים יגיעו נציגי יש עתיד, שטרם החליטו על מי להמליץ, ואחריהם חברי סיעת כולנו, שם אמרו: "נמליץ על נתניהו - ונתקדם משם". לאחר מכן יגיעו חברי סיעת ישראל ביתנו, אשר צפויים להמליץ על נתניהו. את סבב ההתייעצויות ינעלו חברי סיעת מרצ, שצפויים להמליץ על יצחק הרצוג.

בחירות 2015 - עוד כותרות:
לפיד קרא לנתניהו שלא למנות את דרעי לשר - בש"ס זעמו
כשבישראל מרכיבים ממשלת ימין, ברשות מחכים בפינה עם נבוט
למה נתניהו עשוי לחלק את הביטחון או החוץ לליברמן או לבנט?

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם סיעת הליכוד בבית הנשיא, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
ריבלין בבית הנשיא, היום/נועם מושקוביץ

16:30 - גם יהדות התורה וש"ס בעד נתניהו

חברי סיעת ש"ס נפגשו עם הנשיא ריבלין, והמליצו בפניו על נתניהו להרכבת הממשלה. "לאורך כל המערכה הכרזנו שנמליץ על נתניהו כמועמד לנשיא, ואנחנו ממליצים על נתניהו. אנו מצטרפים לדאגה שלך לאתגרים בכל החזיתות. גם ראש הממשלה נתניהו יודע שהתנאים שלנו להצטרפות הם הסכמה לתכנית הכלכלית-חברתית שלנו. גם המובן מאליו מוטב שייאמר", אמר ח"כ יצחק כהן.

מש"ס נמסר כי היו"ר אריה דרעי הקים צוות משא ומתן מטעם תנועת ש"ס, אשר ינהל את המגעים מול הליכוד. בצוות חברים אריאל אטיאס, יהודה אבידן, עו"ד נדב עשאל ועו"ד שלמה דרעי. צוות המו"מ יעסוק בקווי היסוד, וההסכם הקואליציוני, ולא בחלוקת תפקידים ותיקים.

ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה הסביר מדוע סיעתו תמכה בנתניהו אף היא. "לא סוד שעברנו שנתיים קשות מאוד בממשלה הקודמת. לצד לפגיעה בנושאים דתיים הייתה גם פגיעה בחלשים ובקצבאות ילדים. מקווים שהממשלה שתוקם תהיה יותר חברתית". הנשיא השיב לו כי "צריך לראות שהממשלה תהיה כמה שיותר רחבה", ותהה בפניו אם עדיין יתמכו בנתניהו אם הקואליציה תהיה רחבה יותר מזו המסתמנת. ח"כ ליצמן הבהיר כי הדבר תלוי בזהות המצטרפים. עמיתו, ח"כ משה גפני, הוסיף: "יש כאלה שלא נהיה מוכנים לשבת איתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נציגי ש"ס בהתייעצויות עם ראובן ריבלין, בית הנשיא. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
חברי סיעת ש"ס בפגישתם על הנשיא ריבלין, היום/נועם מושקוביץ

14:30 - ריבלין: "ייתכן שיש צורך לתקן את חוק יסוד: הממשלה"

נציגי סיעת הבית היהודי הגיעו לפגישה עם הנשיא ריבלין. במהלך הפגישה אמרה חברת הכנסת איילת שקד, יו"ר הסיעה: "לאחר ישיבת סיעה החלטנו להמליץ על בנימין נתניהו, כפי שאמרנו במשך כל מערכת הבחירות מתחילתה ועד סופה".

"אני אטיל את מלאכת ההרכבה על חבר הכנסת שיהיו לו הסיכוי הטוב ביותר להרכיב את הממשלה, ומכיוון ש'חוק יסוד: הממשלה' לא מפורט ולא ברור דיו, ייתכן שיהיה צורך לתקן את החוק", אמר ריבלין. "כל הדיבורים שנשמעו במהלך מערכת הבחירות על כך שראש הסיעה הגדולה ביותר הוא שמרכיב את הממשלה היו ללא בסיס".

ח"כ איילת שקד וח"כ ינון מגל וח"כ אורי אריאל מהבית היהודי בבית הנשיא, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
נציגי הבית היהודי בפגישה עם הנשיא ריבלין/נועם מושקוביץ

13:20 - איימן עודה: "הדפנו הגזענות. בנימין נתניהו הוא אדם מסוכן"

איימן עודה אמר בתום פגישת ההתייעצות עם הנשיא: "אנחנו הגענו לנשיא המדינה בתחושה של גאווה גדולה. בפעם הראשונה אנחנו הסיעה השלישית בגודלה. הדפנו את הגזענות בגישה דמוקרטית למהדרין. הדפנו את את הניתוק בתפיסה של חיבור".

"בנימין נתניהו הוא אדם מסוכן", הוסיף עודה. "הוא מסוכן לדמוקרטיה, הוא מוביל להסלמה אזורית ומקדם חוקים גזעניים. ביקשנו מהנשיא שיוקיע את האמירה שלו, והוא הוקיע אמירה של 'אחד בכיר'. רצינו שהוא ינקוב בו שמית אבל הוא לא עשה כן". בהתייחס להמלצה על מועמד להרכבת הממשלה, אמר עודה: "לא המלצנו על אף אחד".

נציגי סיעת הרשימה המשותפת מחוץ לבית הנשיא, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
נציגי הרשימה המשותפת ביציאה מבית הנשיא/נועם מושקוביץ

13:00 - ריבלין: "מבית הנשיא יצאה קריאה לכל אזרחי ישראל לבוא ולהצביע"

במהלך פגישתו של ריבלין עם נציגי הרשימה המשותפת, התייחס הנשיא לאזהרת ראש הממשלה ביום הבחירות מ"ערבים שנוהרים בהמוניהם אל הקלפי". "מבית הנשיא יצאה קריאה לכל אזרחי ישראל לבוא ולהצביע. כולם צריכים להיזהר בדבריהם, בעיקר אלה שאותם שומעים בעולם כולו", אמר.

בפגישתם אמר עודה כי הם לא ממליצים על נתניהו. כשריבלין הקשה, הוא וזחאלקה אמרו שאם הנשיא יטיל על הרצוג את הרכבת הממשלה הם ישקלו אם לתמוך בו.

נציגי סיעת הרשימה המשותפת מחוץ לבית הנשיא, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
"אם הנשיא יטיל על הרצוג את הרכבת הממשלה, נשקול לתמוך בו"/נועם מושקוביץ

12:20 - ריבלין לנציגי הרשימה המשותפת: "מברך אתכם על ההישג"

נציגי סיעת הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה הגיעו לבית הנשיא לפגיעת ההתייעצות, בה הם צפויים לא להמליץ על אף מועמד להרכיב את הממשלה.

"אני מברך אתכם, חברי הרשימה המשותפת, על ההישג המרשים והתקדימי שלכם בבחירות האחרונות", אמר ריבלין. "כל מפלגות הציבור הערבי התכנסו לרשימה אחת, ולכן לראשונה, נוצר מצב שבו אתה, איימן עודה, מנהיג של כלל גווני הציבור הערבי בישראל. כל אזרחי ישראל לוקחים חלק שווה בחוויה הדמוקרטית ובעיצוב פני החברה הישראלית. תוצאות הבחירות משקפות זאת".

"עברנו מערכת סוערת ורוויית יצרים", הוסיף. "שמענו אמירות קשות ופוצעות מהצד היהודי אבל גם מהצד הערבי. אין מקום לאמירות כאלה, לא בתוך מערכת בחירות ובוודאי אחריה. אני קורא לכולם, יהודים וערבים כאחד - להימנע מהסתה ומהתרסה הדדית".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם סיעת הרשימה המשותפת, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
נציגי הרשימה המשותפת בפגישה עם ריבלין/נועם מושקוביץ

12:00 - איתן כבל: "המלצנו להטיל את הרכבת הממשלה על הרצוג"

נציגי המחנה הציוני סיימו את פגישתם עם הנשיא, בה המליצו על יצחק הרצוג כמועמד להרכבת הממשלה. "ההמלצה של המחנה הציוני לנשיא המדינה היא להטיל את הרכבת הממשלה בעת הזו על חברנו יצחק הרצוג", אמר ח"כ איתן כבל. "כמובן שהנשיא ישקול זאת במכלול העניינים העומדים לפתחו על פי חוק. תודה רבה לכם ורק בשמחות".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם סיעת העבודה בבית הנשיא, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
ח"כ כבל וחברי סיעת המחנה הציוני בבית הנשיא/נועם מושקוביץ

11:30 - נציגי המחנה הציוני בבית הנשיא: נוביל את האופוזיציה"

נציגי סיעת המחנה הציוני הגיעו בית הנשיא, שם הם ימליצו על יצחק הרצוג להרכבת הממשלה. "רבותי, כפי שכולנו כדמוקרטים יודעים הבוחר אמר את דברו בצורה די ברורה בבחירות אלה", אמר להם הנשיא ראובן ריבלין. "אנו מקבלים את התוצאה בהרכנת ראש ובכבוד מלא. אני מברך אתכם, אנשי סיעת המחנה הציוני, על הישגכם הגדול. זכיתם לאמונה של ציבור גדול ותצטרכו להיות לו לפה בכנסת ישראל. ברוכים הבאים לבית הנשיא. שאלתי היא במי אתם מבקשים להמליץ על מנת שאשקול את האפשרות לאשר לו הרכבת הממשלה".

"אנחנו מודים לך על הכנסת האורחים", השיב לו יו"ר הסיעה, ח"כ איתן כבל. "אתחיל ואומר כמובן שנמליץ על היו"ר הרצוג להיות מועמד. אנחנו מכירים את התמונה הפוליטית ורואים בהרצוג כאיש המתאים ביותר בעת הזאת. אין בכוונתנו להיות חלק מהקואליציה כשזו תקום. נוביל את האופוזיציה בראשות הרצוג. אין ספק שהמחנה הציוני עשתה הישג מאוד מרשים. לצערנו ראש הממשלה הגיע להישג יותר גדול".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם סיעת העבודה בבית הנשיא, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
נציגי סיעת המחנה הציוני בפגישה עם ריבלין/נועם מושקוביץ

"מערכת הבחירות הזאת הראתה עומק מאוד גדול של שסעים בחברה הישראלית", הוסיף כבל ופנה לריבלין. "אני פונה אליך בכל לשון של בקשה לעשות הכול ידיך כדי לשנות את המציאות הזאת שלנו. עם אחד אנחנו. אנחנו חברה ישראלית שיש בה מיעוטים, גוונים וצבעים".

הנשיא ביקש מאחת מחברות הכנסת של המחנה הציוני לומר את דברה. "אנחנו יודעות שיש לתת לכולן ייצוג הולם", אמר לחברת הכנסת מרב מיכאלי.

11:00 - ישראל כץ: "יש חלקים שמנסים להטיל דופי בבוחרי הליכוד"

חבר הכנסת זאב אלקין אמר היום בסיום הפגישה עם נשיא המדינה: "המלצנו על נתניהו. כפי שהנשיא אמר, העם אמר את דברו בצורה ברורה. אנחנו קוראים ליתר המפלגות להמליץ על נתניהו כדי שתוקם כאן ממשלה יציבה ומתפקדת. אנחנו נעשה הכל כדי שזה יקרה כמה שיותר מהר".

השר ישראל כץ הוסיף: "אנחנו מעריכים את זה שהנשיא הקדים את ההתייעצויות כדי להתחיל בהרכבת הממשלה. אני קורא לנציגי המפלגות להבין את כובד האחריות, לפעול בגמישות ובאחריות כדי שנוכל לעמוד יחד מול האתגרים. ביקשתי מהנשיא לפעול לאחדות העם. אני חש דאגה שיש חלקים שלא מקבלים את הכרעת העם ומנסים להטיל דופי בבוחרי הליכוד. הגיע הזמן שיכבדו את תוצאות הבחירות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני קורא לנציגי המפלגות להבין את כובד האחריות". כץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הקדמת ההתייעצויות מבטאת צורך להזדרז, וזה מסר גם כלפי השותפים שלנו והאופוזיציה", אמר השר גלעד ארדן. "נתניהו קיבל גיבוי וצריך לקחת את זה בחשבון בזמן הרכבת הממשלה. אנחנו מביעים צער רב לפירוש הלא נכון שניתן לאמירה של ראש הממשלה כדי לעודד את מצביעי המחנה הלאומי. ישראל היא מדינה דמוקרטית ואנחנו גאים בכך שיו"ר ועדת הבחירות הוא שופט עליון ממוצא ערבי. וכשמדינת ישראל מותקפת אנחנו מבקשים גם מהאופוזיציה לגלות אחריות".

"אני מביע צער שהציבור הערבי במדינת ישראל בחר ברובו הגדול לתמוך ברשימה שהודיעה מראש שלא תהיה חלק באף ממשלה. הממשלה תפעל למען כלל האוכלוסייה", אמר ח"כ יריב לוין. "הליכוד כמפלגת שלטון גדולה בת 30 מנדטים מחוייבת הפעם להחזיק בידיה לא רק עמדות מפתח בתחומי החוץ והביטחון, אלא גם תיקי מפתח חברתיים על מנת לטפל במכלול הנושאים להם התחייבנו במערכת הבחירות".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם סיעת הליכוד בבית הנשיא, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
סיעת הליכוד בבית הנשיא/נועם מושקוביץ

10:00 - נציגי הליכוד הגיעו לבית הנשיא; ריבלין: "להקים ממשלה בהקדם"

נציגי סיעת הליכוד, הגדולה ביותר בכנסת הנכנסת, הגיעו ראשונים לבית הנשיא. ריבלין אמר עם פתיחת ההתייעצויות: "על רקע האתגרים הביטחוניים והחברתיים שלפנינו, והצורך החיוני בתקציב - יש לפעול להשבעתה של ממשלה חדשה בהקדם האפשרי. אני קורא לנבחרי הציבור לעשות כל שביכולתם לזרז את ההליך ואת המשא ומתן הקואליציוני, כדי לאפשר למערכת לשוב ולתפקד כנדרש".

"זו העת להתחלת תהליך האיחוי והריפוי של החברה הישראלית", הוסיף. "הממשלה שתתגבש אמנם נבחרה על ידי רוב אזרחי ישראל - אך היא תצטרך לתת מענה לכלל האזרחים: יהודים, ערבים, ימין ושמאל, צפון ודרום, מרכז ופריפריה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם סיעת העבודה בבית הנשיא, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
ח"כ איציק שמולי/נועם מושקוביץ
נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם סיעת הליכוד בבית הנשיא, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
נציגי סיעת הליכוד עם ריבלין/נועם מושקוביץ
יריב לוין מהליכוד מגיע לבית הנשיא, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
ח"כ יריב לוין/נועם מושקוביץ
נציגי ש"ס בהתייעצויות עם ראובן ריבלין, בית הנשיא. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
חברי סיעת ש"ס אצל ריבלין/נועם מושקוביץ
אופי אקוניס מהליכוד מגיע לבית הנשיא, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
ח"כ אופיר אקוניס/נועם מושקוביץ
נציגי סיעת הרשימה המשותפת מחוץ לבית הנשיא, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
ח"כ עודה/נועם מושקוביץ
זאב אלקין מהליכוד מגיע לבית הנשיא, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
ח"כ זאב אלקין/נועם מושקוביץ
ח"כ איילת שקד וח"כ ינון מגל וח"כ אורי אריאל מהבית היהודי בבית הנשיא, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
ח"כ שקד וריבלין/נועם מושקוביץ

לפניות לכתבים:
עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il
אמיר תיבון - amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully