וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר 4 בישראל ביתנו פרש: "לחצו עליי להישאר ראש עיר"

גורמים במפלגה טענו כי ההחלטה מגיעה עקב קריאת תושבי צפת, שביקשו מהמועמד אילן שוחט להישאר בתפקידו כראש העירייה. כתב תביעה הכולל טענות בגין קניית קולות בבחירות ומתן הטבות למקורבים הוגש נגדו. ח"כ אילטוב ייכנס במקומו לכנסת

צילום: חמד אלמקת, עריכה: טל רזניק
ליברמן: "מבין את דאגתו הכנה לעיר צפת ולתושביה, שהתקשו לקבל את עזיבתו"

אילן שוחט, ראש עיריית צפת ומספר 4 ברשימת ישראל ביתנו, הודיע היום (שלישי) על פרישתו מרשימת המפלגה לכנסת. גורמים במפלגה טענו כי החלטתו של שוחט מגיעה בעקבות מחאת תושבים בעיר צפת, שקראו לו שלא לפרוש מתפקידו כראש העירייה.

במסיבת עיתונאים שכינס, אמר שוחט: "לא צפיתי את הלחץ שהופעל עליי מצד התושבים להישאר בעיר". הוא הוסיף כי אתמול נפגש עם יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן והסביר לו את "הסיטואציה הלא פשוטה שהוא נקלע אליה". לדבריו, ליברמן קיבל את ההחלטה בהבנה.

היום מסר ליברמן כי הוא מצטער על החלטתו של שוחט, אך "מבין את דאגתו הכנה לעיר צפת ולתושביה, שהתקשו לקבל את עזיבתו". לדברי ליברמן, הוא משוכנע כי שוחט "ימשיך לתרום רבות לפיתוחם ולשיגשוגם של העיר ושל האזור. ישראל ביתנו תעזור לו בכך ככל שתוכל".

עוד בוואלה חדשות:
"יש שטרות של מאה": ההקלטה שעשויה לסבך את מועמד ליברמן
התביעה שמסבכת את המועמד החדש של ליברמן, אילן שוחט
ישראל ביתנו: המעצרים בפרשה - הסחת דעת מפרישות הניצבים

לאחר פרישתו של שוחט, חבר הכנסת רוברט אילטוב ימלא את המקום השישי ברשימת המפלגה לכנסת ה-20. אילטוב נחשב למקורבו של ליברמן, וכיהן כיו"ר סיעת ישראל ביתנו בשתי הכנסות האחרונות.

ראש העיר צפת, אילן שוחט, בביקור בבית החולים זיו בצפת עם השרים גרמן ולפיד, דצמבר 2013. אדריאן הרבשטיין
התלונן על סחיטה באיומים. שוחט/אדריאן הרבשטיין
למרות "גלי האהדה", ישראל ביתנו זכתה ב-8% מקולות המצביעים בצפת, ו-5.6% מהקולות באזור כולו

"ההתמודדות לכנסת נעשתה בצורה מושכלת, מתוך עניין להשפיע ולהיות מבין מקבלי ההחלטות לטובת המדינה בכלל והגליל בפרט", טען שוחט. "הבחירות הסתיימו, ולתדהמתי, הופתעתי מדבר אחד שלא ציפיתי לו. השותפים שלי לדרך ותושבי צפת לחצו עליי להישאר בעיר. גיליתי עיר אוהבת ותומכת".

הוא התייחס ל"עצומות בפייסבוק, פרסומים במקומונים ושלטי חוצות, שכולם קראו לי להישאר בעיר". לדבריו, "בסופו של דבר מה שהשפיע עלי זה גלי ההערצה שקיבלתי מהתושבים". עם זאת, לחלק מהפרסומים אחראים אנשיו של שוחט, ורבים בצפת מתייחסים בספקנות לדבריו, ותוהים אם זו אכן הסיבה האמיתית להחלטתו של שוחט, שכבר לפני יותר משלושה חודשים נענה לקריאתו של ליברמן והצטרף לרשימת ישראל ביתנו.

שוחט נשאל בנוגע לפער בין גלי האהדה שסיפר עליהם לתוצאות הבחירות בצפת, שהעניקו לישראל ביתנו רק 8% תמיכה. לטענתו, "אנשים קרובים אלי מהמעגל הקרוב לא הצביעו ליברמן כדי שלא אכנס לכנסת ואשאר בעיר. האזור כולו נתן בי אמון כנציג אזורי ואפשר לראות את זה בתוצאות הבחירות". עם זאת, אחוזי התמיכה במפלגתו בחצור הגלילית, ראש פינה ויסוד המעלה הסמוכות נמוכים עוד יותר, ובנפת צפת כולה ישראל ביתנו קיבלה אך 5.6% מקולות המצביעים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושבי צפת "לא קונים את הפרסומים". שוחט מצביע בבחירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושב צפת הגיב על החלטתו של שוחט, ואמר: "אני לא קונה את הפרסומים של ש"ס ויהדות התורה שקראו לשוחט להישאר בעיר. שתי הסיעות האלה יושבות בקואליציה של שוחט במועצת העיר, ונציג של ש"ס במועצה משמש כסגן ראש העיר בשכר. גם את המודעה של תושבי צפת אני לא קונה, כי היא אנונימית. אף אחד לא חתום עליה בשמו".

"מסכת בעייתית ביותר של ליקויים"

בחודש אוקטובר האחרון הוגש לבית המשפט האזורי לעבודה בנצרת כתב תביעה נגד שוחט. את התביעה הגיש נהגו לשעבר יוסי לוי, בטענה כי הוא פוטר שלא כדין ביולי 2014 ולכן מגיעים לו פיצויים על סך כחצי מיליון שקל. מנגד, בסוף חודש ינואר מסר דובר העירייה כי שוחט התלונן במשטרה על סחיטה באיומים.

מהטענות בכתב התביעה עולה מסכת בעייתית ביותר של ליקויים לכאורה בהתנהלותו של ראש העיר. בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד תמיר סבאן, מתאר נהגו לשעבר של ראש העיר בין היתר כיצד שימש כשליח של מעטפות כסף מזומן. הוא מספר שהיה עד להעברת שוברי תשלום מעמותות אל מקורבי ראש העיר, וכן להקלות והטבות שניתנו לכאורה לתושבים בתמורה לתמיכתם בשוחט במערכת הבחירות המוניציפליות.

בין הטענות הנוספות נגד שוחט, היו העברות של מעטפות מזומנים, קניית קולות בבחירות המוניציפליות ומתן הטבות למקורבים. לפני כחודשיים, נחשפו בוואלה חדשות הקלטות השופכות אור על הפרשה. בשיחה שהתקיימה בין מזכירתו של שוחט לנהג של ראש העירייה, אחרי שיצא מירושלים, הורתה המזכירה לנהג להעביר מעטפות עם כסף לעוזרו הבכיר של שוחט.

הנשיא ראובן ריבלין עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וחברי סיעתו בבית הנשיא, מרץ 2015. מארק ניימן, מערכת וואלה! NEWS
נציגי ישראל ביתנו בפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, מארק ניימן

במקרים אחרים שתוארו בכתב התביעה נטען כי הנהג "נשלח למשרד הממוקם בירושלים באזור הכותל המערבי ואף למשרדים של תורמים ועמותות אחרות בתל אביב בהם קיבל לידיו שוברים בסכומים מצטברים של מאות אלפי שקלים אותם העביר לידי עוזרו הבכיר של שוחט, אשר העביר אותם לבני משפחתם של מקורביו של שוחט ולתומכיו".

בסעיף אחר מתאר לוי איך אנשיו של ראש העיר פעלו בדרכים פסולות לכאורה כדי לקדם את סיכוייו להיבחר לתפקיד. "התובע היה נוכח בסיטואציות שבהן אנשיו של שוחט שילמו כספים בפועל לאנשים על מנת שאלה יצביעו בעבורו", כתב עו"ד סבאן בכתב התביעה. "כך גם עוזרו הבכיר של שוחט, אשר נהג לשבת בחב"ד ולחלק כספים לתלמידי ישיבה שיבחרו בשוחט".

לפני יותר מחצי שנה ביקש שוחט להוציא צו איסור פרסום על הפרטים שעלו בפרשה, אולם בית המשפט דחה את בקשתו. כמו כן, עשרה ימים לפני האירוע החגיגי שבו הציג ליברמן את המועמדים של מפלגתו לכנסת ה-20, דחה בית המשפט בקשה נוספת שהגיש שוחט, הפעם להסיר אותו מכתב התביעה.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com
לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 9:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully