וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרישות של בנט: תיקי הביטחון, החינוך והדתות

24.3.2015 / 15:28

לוואלה חדשות נודע על הדרישות הרשמיות של מפלגת הבית היהודי במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, שלא צפוי להיות קצר. המפלגה דורשת לא פחות משלושה תיקים. "לא נהיה על תקן עלה תאנה ימני"

צילום: לע"מ, גדעון צנטנר, עופר מאיר; עריכה: יאיר דניאל

אמנם רק מחר (רביעי) יזמין הנשיא ראובן ריבלין את ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה, אבל המגעים הקואליציוניים שמאחורי הקלעים לא מחכים. לוואלה חדשות נודע כי במפלגת הבית היהודי מתכוונים לדרוש מנתניהו את תיקי הביטחון, החינוך והדתות. זאת, כחלק מהציפייה במפלגה שנתניהו יפדה את ההתחייבות שלו ערב הבחירות להעניק לה מעמד של שותפה בכירה, אף שקיבלה רק שמונה מנדטים בבחירות.

בבית היהודי חזרו ואמרו היום כי לא ייכנסו לממשלה שבה המפלגה תתפקד על תקן "עלה תאנה ימני", וממתינים לראות על בסיס אילו קווי יסוד מתכוון נתניהו להרכיב את הקואליציה. בין היתר, מתכוון יו"ר המפלגה נפתלי בנט לדרוש התחייבות שלא תהיה הקפאת בנייה בהתנחלויות.

בנוסף, מתכוונים בבית היהודי לדרוש בקווי היסוד, את יישומה של התכנית הכלכלית לצפון הארץ. "מדובר בפצצת זמן חברתית כלכלית, יש שם הגירה שלילית ובעיית תעסוקה חריפה", אמרו במפלגה. התכנית אמורה לכלול העברה של בסיסי צה"ל לצפון, שיפור תשתיות תחבורה, וחיזוק התעשייה באזור.

עוד בוואלה חדשות:
גורם מדיני: "הסכם שלום עם הפלסטינים? לא בדור שלנו"
ארבע מכל חמש נשים בישראל הוטרדו מינית ברחוב
טיול אחרי צבא: זוג תרמילאים פגש את בני גנץ - בברזיל

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט נואם במטה לאחר תוצאות המדגם, מרץ 2015. קובי אליהו
רוצה ליהות שותף בכיר. בנט/קובי אליהו

במקביל, התקיימה היום פגישה נוספת בין נציגי הליכוד ובין נציגי ש"ס, וכפי שהדברים נראים כרגע, מפלגתו של דרעי לא צפויה להקשות על נתניהו בדרך להרכבת ממשלתו הרביעית. עם זאת, על פי ההערכות, המו"מ צפוי להימשך זמן רב. הערכה זו מבוססת בין השאר על דבריו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מאתמול, לפיהם "לנתניהו יש 61 ח"כים גם בלעדינו", איתות לכך שאינו מעוניין להזדרז בתהליך המשא ומתן.

ביממה האחרונה הופנתה תשומת הלב במערכת הפוליטית לעבר סוגיית ממשלת האחדות. בליכוד הדעה הרווחת היא כי הסיכויים למהלך נמוכים ביותר, אבל דווקא יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, אינו פוסל זאת. אתמול הוא אמר: "נלך לאופוזיציה אל מול ממשלת ימין צרה", אולם דבריו של הרצוג, כפי שהבינו אותם במחנה הציוני, רלוונטיים רק לתרחיש שבו נתניהו יקים ממשלת ימין של 67 חברי כנסת, ולא בתרחיש שבו נתניהו יפנה להרצוג בשלב מוקדם יותר.

בכירים בשתי המפלגות אמרו הבוקר לוואלה חדשות כי כרגע לא מתנהלים מגעים כלשהם לאחדות, אך לא פסלו את התרחיש הזה על הסף, במידה שהמגעים להרכבת ממשלת ימין יגיעו למבוי סתום. גורמים ששוחחו עם נתניהו בימים האחרונים התרשמו כי הוא מוטרד הן מההסכם המתגבש מול איראן, והן מהלחץ האמריקני ומהאפשרות שארצות הברית לא תתייצב לימין ישראל במוסדות האו"ם, מה שעשוי, להביא אותו לשקול את נתיב האחדות. למרות הדברים, ההערכה הרווחת בליכוד היא כי מגעים כאלה, אם יהיו, ישמשו בעיקר כדי לאותת ליתר השותפות הקואליציוניות כי יש להן תחליף על מנת לעודד אותן להתפשר במשא ומתן הקואליציוני. לדבריהם, הסיכויים לכונן ממשלה כזאת עם הרצוג ולבני נותרו נמוכים מאוד.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully