וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרישת ראש העיר צפת מישראל ביתנו: נבדק חשד לעבירות פליליות

ממידע מודיעיני שהגיע לידי המשטרה, עולה חשש כי אילן שוחט, ראש עיריית צפת, היה מעורב בעבירות של שוחד בחירות ומתן טובות הנאה. שוחט התלונן לאחרונה במשטרה על ניסיון סחיטה. חלק מההקלטות נחשפו בוואלה חדשות

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

(האזינו לשיחה בין מזכירת ראש העיר לנהג)

המשטרה בודקת חשדות לעבירות פליליות מצידו של אילן שוחט, ראש עיריית צפת. לאחרונה הגיע מידע מודיעיני לידי חוקרי יאח"ה (יחידה ארצית לחקירות הונאה) שכולל מאות הקלטות ומסמכים. מבחינה ראשונית של המידע, עולה חשש לכאורה למתן שוחד בחירות ומתן טובות הנאה למקורבים שסייעו לבחירתו. חלק מההקלטות שעליהן מתבססת בדיקת המשטרה, פורסמו לראשונה בוואלה חדשות. שוחט הכחיש אז את הטענות, ואף התלונן במשטרה על ניסיון סחיטה. יאח"ה בודקת גם את החשד כי שוחט נסחט.

מהמשטרה נמסר בתגובה לפניית וואלה חדשות כי "הנושא נבחן". אילן שוחט מסר בתגובה: "לא היה ולא נברא. בכח מנסים לייצר כותרות".

שוחט הודיע אתמול בבוקר על פרישתו מרשימת ישראל ביתנו לכנסת. לטענתו, הוא נענה לפניותיהם של תושבי צפת והחליט להישאר בתפקידו. במסיבת עיתונאים שכינס אתמול בבוקר, אמר שוחט: "לא צפיתי את הלחץ שהופעל עליי מצד התושבים להישאר בעיר". הוא הוסיף כי שלשום נפגש עם יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן והסביר לו את "הסיטואציה הלא פשוטה שהוא נקלע אליה". לדבריו, ליברמן קיבל את ההחלטה בהבנה.

הקלטה של הנהג של ראש עיריית צפת. אדריאן הרבשטיין
"נקלע לסיטואציה לא פשוטה". שוחט/אדריאן הרבשטיין

חלק מהמידע המודיעיני הגיע בעקבות כתב תביעה שהגיש נהגו לשעבר של שוחט, יוסי לוי, שפוטר מתפקידו. בכתב התביעה מתאר לוי כיצד שימש שליח של מעטפות ובהן כסף מזומן. "התובע נדרש לנסוע למשרד מסוים בירושלים ולהביא משם ארגז ובתוכו עשרות מעטפות של כסף מזומן בסך מצטבר של מאות אלפי שקלים", טוען בכתב התביעה סנגורו של לוי, ידי עו"ד תמיר סבאן. "המעטפות סודרו בשטרות של חמישים ש' ושטרות של מאה ש', בכל מעטפה עשרות שטרות. המעטפות נמסרו ישירות לעוזר הבכיר של הנתבע 2 (שוחט) כאשר מזכירת הלשכה מלווה טלפונית את התובע בכל הנסיעה".

לכתב תביעה צורפה שיחת טלפון בין לוי למזכירתו של ראש העיר. לטענתו של לוי, השיחה הוקלטה אחרי שיצא מירושלים והיה בדרכו חזרה לצפת.

מזכירה: יוסי? תפתח מעטפה אחת מהרשימה.. מהחבילה? תפתח אותה תגיד לנו מה יש בפנים?
יוסי: אני אפתח את החבילה עכשיו?
מזכירה: אחד כן. מעטפה אחת מתוך החבילה
יוסי: רק רגע שנייה
מזכירה: תודה נשמה
יוסי: רגע שנייה אני עומד בצד, יתפוס אותי שוטר. מה את רוצה לדעת?
המזכירה: מה יש בתוך מעטפה אחת?
יוסי: חמישים. יש שטרות של חמישים ויש שטרות של מאה
המזכירה: אה, אוקי. סבבה. יופי. תודה
יוסי: מה עוד?
המזכירה: תבוא ישר לגילי (עוזרו הבכיר של שוחט)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאז פרסום שמי כמועמד לכנסת, החלו ניסיונות סחיטה של גורמים עבריינים". שוחט מצביע בבחירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פרסום ההקלטה מסר בשעתו אילן שוחט בתגובה: "מאז פרסום שמי כמועמד לכנסת, החלו ניסיונות סחיטה של גורמים עבריינים, הדורשים חצי מיליון שקל מכספי העירייה לטובת הנהג שפוטר מעבודתו בשל בעיות משמעת קשות, ומנסה בנקמנות ומרירות לקשור חלוקת שוברים לחג הפסח (לניצולי שואה ומשפחות נזקקות), למעטפות כסף, כאילו מדובר בסצנה מתוך הסרט הסנדק.

לא אכנע לגל הסחיטות והאיומים ולכן הגשתי תלונה במשטרה. אני מברך על פרסום ההקלטות, המהוות עדות חיה לפרויקט סיוע למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח. אני גאה בשליחותי זו ומדגיש כי כל רשימות הנזקקים גלויות, מבוקרות ונעשות בהובלת עובדים סוציאליים ואגף הרווחה העירוני. מדי שנה אני ולשכתי תורמים מכיסנו הפרטי לחלוקה חשובה זו ומשתדלים לא להשאיר אף משפחה רעבה לחג.

בושה וחרפה להעלות סוגיה זו בצורה שטחית ולא רצינית, הכל מתוך מטרה לפגוע בשמנו הטוב. את הסאגה הזו נגמור בבית משפט אחת ולתמיד ולא דרך שבבי מידע סלקטיבי בתקשורת".

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully