וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ הקואליציוני בעיצומו: "נותר לסכם את עניין התיקים ולחתום"

8.4.2015 / 18:41

גורם בכיר בליכוד העריך כי לאחר חלוקת התיקים, מפלגת השלטון תוכל לסכם עם המפלגות החרדיות ועם ליברמן ובנט. זאת, מבלי להמתין לסיעת כולנו של משה כחלון שמערימה קשיים במשא ומתן. הערב נועדים נציגי הליכוד וישראל ביתנו

נשיא המדינה ראובן ריבלין חתם הערב על כתב המינוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת הממשלה ה-34.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה ראובן ריבלין מעניק לראש הממשלה בנימין נתניהו את כתב המינוי/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

שבועיים בדיוק חלפו מהיום שבו הטיל נשיא המדינה ראובן ריבלין על ראש הממשלה בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, והמשא ומתן הקואליציוני נמצא בעיצומו. "הגיע הזמן שנתקדם עם עניין חלוקת התיקים", אמר היום (רביעי) גורם בכיר בליכוד לוואלה חדשות. "כך נוכל לסגור כבר בימים הקרובים הן עם הסיעות החרדיות, והן עם הבית היהודי וישראל ביתנו. אין פערים גדולים בינינו לבין אותן מפלגות. נותר לסכם את עניין התיקים ולחתום".

לדברי הגורם, בליכוד לא מתכוונים להמתין לסיעת כולנו של משה כחלון אשר מוסיפה להערים קשיים במשא ומתן, ולסכם קודם עם ארבע המפלגות האחרות. מחר ייפגש נתניהו עם צוות המשא ומתן של הליכוד.

עוד על המו"מ הקואליציוני:
דרישת הבית היהודי מהליכוד: קידום חקיקה שתגביל כוחו של בג"ץ
עם החרדים כבר סוגרים פרטים, את בנט ואת כחלון השאירו בצד
הדרישות החדשות של כחלון: משרדי הבינוי והגנת הסביבה

הערב נועדים צוותי המשא ומתן של הליכוד וישראל ביתנו במשכן הכנסת. בטרם החלה הפגישה, מסר לוואלה חדשות אדם המעורב במגעים בין שתי המפלגות כי בפגישה צפויה לעלות לדיון דרישת ישראל ביתנו לחקיקת חוק עונש מוות למחבלים. נוסף על כך, במפלגתו של שר החוץ אביגדור ליברמן צפויים לדרוש חוק שיקבע כי חיילים משוחררים יוכלו ליטול משכנתא בגובה של 90% מערך הדירה.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וחברי סיעתו בבית הנשיא, מרץ 2015. טלי מאייר
אביגדור ליברמן עם חברי סיעתו, רוברט אילטוב/טלי מאייר

בליכוד, מנגד, צפויים להציג דרישה לפיה המפלגה תסכים לכך שבכנסת ה-20 יוגשו שני תקציבים דו שנתיים, האחד בשנים 2015-2016 והשני בשנים 2017-2018. זאת, בשל ההערכה במפלגת השלטון לפיה גיבוש התקציב מראש יאפשר לממשלה הבאה לכהן ארבע שנים.

ביום שני נועדו צוותי המשא ומתן של הליכוד ושל הבית היהודי. מרבית דרישות מפלגתו של השר נפתלי בנט נגעו בנושאים משפטיים ובקידום חקיקה, בעוד נציגי הליכוד הציגו דרישות מטעם הסיעות החרדיות והתייחסו לקצבאות הילדים, הסנקציות במסגרת חוק הגיוס וחוק הגיור.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully