וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות 2019: ישראל הולכת לבחירות - אבל מנדלבליט הוא זה שיכריע

24.12.2018 / 21:45

השליטה לא נמצאת בידיהם של המועמדים במערכת הבחירות הקרובה, אלא בידיו של היועמ"ש שיידרש לקבוע מה מעמדו המשפטי של החשוד בשחיתות נתניהו. הבוחרים זכאים לדעת מהי התמונה המלאה, אך התוהו ובוהו המשפטי עלול להוביל את מנדלבליט לצעדים שיפגעו אנושות באמון הציבור

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

הקדמת הבחירות לכנסת בשבעה חודשים אינה משמעותית למדינת ישראל. מהיום, מתקצרת מערכת הבחירות מעשרה חודשים לשלושה. צעד קטן למדינה, דילוג גדול לאחור לבנימין נתניהו. לא הוא קבע את סדר היום. לא לפי רצונו הוחלט על העיתוי. השליטה נשמטה מידיו.

וכך גם השלטון כולו, אם מערכת אכיפת החוק תפעל סוף סוף בקצב הראוי, שנה ויותר לאחר שהיה עליה לעשות זאת. המשימה העילאית היא קביעת מעמדו המשפטי של נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה הבאה. היועץ אביחי מנדלבליט יידרש לכך, בין ביוזמתו ובין כמשיב לעתירות לבג"ץ.

בחירות 2019 - עוד בנושא:
משרד המשפטים: העבודה על תיקי חקירות רה"מ תימשך כמתוכנן
בגלל הבחירות: מפכ"ל עד פיזור הכנסת - או רק אחרי הממשלה החדשה
לאן הולכים מכאן? מורה נבוכים לפיזור הכנסת | הולכים לבחירות

אביחי מנדלבליט בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, 20.12.18. תמר מצפי, גלובס, אתר רשמי
הבחירות שלו. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט/אתר רשמי, תמר מצפי, גלובס

נתניהו פסול לחזור לתפקידו - לחזור, לא להישאר - בתום בחירות שייערכו כאשר הוא נאשם-בכוח. אין לכך שום קשר לחזקת החפות. אם מנדלבליט יחליט להגיש נגדו כתב אישום, בכפוף לשימוע, מצבו יהיה של נאשם המנסה לשכנע את התובע הכללי לחזור בו מהחלטתו. ברירת המחדל מפברואר-מרץ הבא ואילך תהיה העמדת נתניהו לדין, לא אי-העמדתו. רק אם בחודשים שלאחר הבחירות ישכנעו סנגוריו את מנדלבליט לוותר על האישומים, תוכל מפלגתו של נתניהו להציע אותו מחדש כמועמדה לראשות הממשלה, במקום מי שיכהן אז. בכל תרחיש אחר, נתניהו יהיה ח"כ מהשורה - לא שר - בעוד משפטו מתנהל; והזמן שיוקצב להכנות ההגנה לשימוע חייב להיות קצר, חודשיים-שלושה, כי הרי לא היה כלום. די במקרה וינשטיין-ליברמן אחד בעשור.

הבוחרים זכאים - מוכרחים - לדעת מה מצבו של החשוד בשוחד נתניהו. מנדלבליט, המגיע בעוד חודש לנקודת האמצע של שש שנות כהונתו, חייב להציג את התמונה המלאה. זאת, כדי שהבוחרים יחליטו גם מהי עמדתם כלפי הפוליטיקאים האחרים שתמכו בנתניהו למרות המלצות המשטרה וחוות דעת הפרקליטות נגדו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך טקס מינויו של נגיד בנק ישראל הנכנס  אמיר דורון 24 בדצמבר 2018. רויטרס
צעד קטן למדינה, דילוג גדול לאחור לבנימין נתניהו/רויטרס

כפי שהיה צפוי זה שנתיים-שלוש, הבחירות הבאות תתמקדנה בשחיתות. לא ביטחון, לא פלסטינים, לא כלכלה - חוק וסדר, מנהל תקין, טוהר מידות, מיאוס מסיאוב. מפלגות שישכילו להבליט לוחמים בשחיתות - משה מזרחי בעבודה, יואב סגלוביץ ביש עתיד, אולי יהיו גם יוצאי פרקליטות שיתברגו ברשימות חדשות - ייהנו מיתרון יחסי.

אלה יהיו בחירות מנדלבליט והוא, לא המועמדים, בעמדת הכרעה. אווירת "עסקים כרגיל" המשודרת מסביבתו מדאיגה. לא עת רגילה היא ואין מקום לשגרת עסקים. להיפך, פיקוח נפש דוחה שבת, וגם משפטן ירא שמיים ייטיב לעשות אם, ממש כמו במלחמה, הוא ואנשיו יעבדו שבע יממות בשבוע.

פתיחת מושב הכנסת, 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
הכנסת/ראובן קסטרו

הממשלה, בטיפשותה היהירה, קלעה עצמה למצב של היעדר מפכ"ל. משטרת ישראל פועלת ללא מפקד ומסתמן שכך יהיה עד להקמת הממשלה הבאה. זאת רק אחת ההוכחות לכך שאין לסמוך על השרים, שיידעו כיצד לנהל את המדינה בתקופת המעבר של ארבעת החודשים הבאים.

גובר החשש שלנוכח התוהו ובוהו הפוליטי-משפטי והמשבר החוקתי המאיים על ישראל יתרכך מנדלבליט עוד יותר ויחתור להסדר עם נתניהו - ויתור על העמדתו לדין תמורת הימנעות מעמידה בראש רשימת הליכוד לכנסת. זאת תהיה תוצאה חמורה, שהנמקתה המקוממת בטובת הציבור תפגע אנושות באמון במערכת החוק. אם היועץ יגיע למסקנה מקצועית שנתניהו ראוי לכתב אישום, עליו להושיבו על ספסל בית-המשפט המחוזי בירושלים, לזיכוי או להרשעה, ואם להרשעה - לעונש שלא יהיה קל מזה המושת על כל נאשם אחר באותן עבירות.

מנדלבליט הוא עכשיו כמנהיג אותה להקה אומללה באינדונזיה, שניגנה לחוגגים עד שהופיע הצונאמי, הרג והרס, שטף וסחף. מאחוריו, לא אחריו, המבול, ואם לא ייזהר - אסון ממשמש ובא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully