וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובר לליכוד: גלנט הודיע לכחלון על פרישתו מכולנו ומתפקיד השר

31.12.2018 / 21:11

שר השיכון עזב את מפלגתו של שר האוצר ומתכונן לפריימריז במפלגת השלטון. בעקבות זאת, גלנט יתפטר מהכנסת ויעזוב את משרד השיכון - וסמכויותיו יועברו לכחלון. בכך, הוא מצטרף לחברי כנסת נוספים במפלגה - מייקל אורן, רחל עזריה ואלי אלאלוף - שלא ימשיכו לפעול במסגרתה

ערוץ הכנסת

יו"ר כולנו ושר האוצר משה כחלון ושר השיכון יואב גלנט נפגשו הערב (שני) בלשכת שר האוצר בתל אביב על מנת לסיים את דרכם הפוליטית המשותפת. גלנט, החבר בקבינט המדיני-ביטחוני, עוזב את מפלגת כולנו, וצפוי להתמודד בפריימריז של מפלגת הליכוד. גלנט אינו הפורש היחיד מסיעת כולנו: סגן השר מייקל אורן הודיע בתחילת השבוע כי לא יתמודד בבחירות הבאות במסגרת המפלגה וגם חברי הכנסת רחל עזריה ואלי אלאלוף לא צפויים להמשיך ברשימה.

בעקבות זאת, גלנט יסיים את תפקידו כשר השיכון וסמכויות המשרד יועברו לכחלון, וכן יתפטר מחברותו בכנסת מטעם סיעת כולנו. לראש הממשלה בנימין נתניהו יש אפשרות למנותו מחדש כשר בלי תיק כדי לשמור על מקומו בקבינט, אך גורמים בסביבת נתניהו וגלנט אמרו כי טרם התקבלה שכזו.

לדברי גורמים בכולנו, הפגישה התקיימה ברוח טובה וכך גם סיום היחסים בין השניים. במהלך הפגישה התקשר כחלון ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ועידכן אותו כי גלנט עומד להתפטר מהכנסת. במקומו של גלנט ייכנס הבא בתור ברשימת כולנו, אשר פנתהון, פעיל חברתי מאשדוד.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
שקד: "מניחה שזאת הקדנציה האחרונה של נתניהו, הוא כבר לא צעיר"
בליץ חקיקה - לניקוי השולחן: 30 הצעות חוק יאושרו ביומיים בכנסת
פרסום ראשון: בבית היהודי שוקלים לבטל את הפריימריז במפלגה

משה כחלון (משמאל) ויואב גלנט בכפר המכבייה, מפלגה "כולנו", ינואר 2015. ראובן קסטרו
יואב גלנט ומשה כחלון בראשית דרכם המשותפת, ינואר 2015/ראובן קסטרו

גלנט מסר בתום הפגישה כי "בשנים האחרונות זכיתי לשרת את הציבור בישראל כשר וכחבר קבינט, בהמשך ל-35 שנות שירותי בצה"ל. אני רואה עצמי ממשיך ותורם למדינת ישראל בעיקר בתחום בו עסקתי כל חיי - ביטחון ישראל וההגנה על הארץ ותושביה. ברצוני להודות לידידי שר האוצר משה כחלון ולחברי סיעת כולנו על שיתוף הפעולה וההובלה המשותפת של תחום הבינוי והשיכון ועל העשייה הכלכלית והחברתית למען החברה הישראלית". השר כחלון מסר: "המהפכות החברתיות שהובלנו בארבע השנים האחרונות מהוות נדבך מרכזי בחוסן הלאומי ותורמים תרומה מכרעת לביטחון הכלכלי, התעסוקתי והחברתי של אזרחי מדינת ישראל". הוא הודה לגלנט "על העבודה המשותפת" ואיחל לו הצלחה.

גלנט צפוי להתמודד על מקום בצמרת הליכוד בפריימריז הקרובים, והוא מכוון לעשירייה הראשונה. כדי להתמודד הוא זקוק לחתימה של יו"ר התנועה נתניהו כדי לקצר את תקופת האכשרה הנדרשת של 16 חודשים, אך גורמים בכירים בליכוד אמרו כי נתניהו צפוי לחתום על הבקשה. בחודשים האחרונים גלנט עסק בפעילות שטח אינטנסיבית מול מתפקדי הליכוד ומול ראשי הערים והרשויות בתנועה, ולפי ההערכה הוא זוכה לפופולריות רבה בליכוד שמתעצמת לנוכח הרקע הביטחוני שלו והחשש של הליכוד ממפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ.

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS: כמה מנדטים שווה המפץ בימין של בנט ושקד?

לכתבה המלאה
ח"כ מייקל אורן, הכנסת, 13 ביולי 2015. יותם רונן
עוז גם הוא את המפלגה. ח"כ אורן/יותם רונן

בשבוע שעבר השיק כחלון את קמפיין הבחירות של כולנו. מי שינהל את קמפיין המפלגה הוא היועץ האסטרטגי ליאור חורב. חורב, אחד היועצים האסטרטגיים הפוליטיים הוותיקים שעבד בעבר עם אריק שרון וקדימה, כבר עבד צמוד לכחלון וכולנו במערכת הבחירות הראשונה של המפלגה ב-2015 וכעת הוחלט לחדש איתו את הקשרים. בשנתיים האחרונות חורב עמד במרכז סערה ציבורית לאחר שנודע כי הוא מייעץ למשטרה ולמפכ"ל לשעבר רוני אלשיך - וספג ביקורת קשה בליכוד ובסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו שהאשימו אותו בהדלפות פוליטיות ומגמתיות.

אחרי גלנט: מנכ"ל משרד השיכון התפטר - וחבר לאורלי לוי

אחרי התפטרותו של גלנט, גם מנכ"ל משרד השיכון חגי רזניק הודיע הערב על התפטרותו מהמשרד ועל הצטרפותו למפלגת "גשר" בראשות אורלי לוי אבקסיס. "עבדתי בצמוד לח"כ אורלי לוי אבקסיס, ראיתי את העבודה המקצועית, היסודית והנחושה שלה למען אוכלוסיות רבות בחברה הישראלית ואני מאמין שביכולתה לייצר סדר יום חברתי חדש וצודק יותר", הסביר. "אני משוכנע שהמסגרת הפוליטית של ח"כ אורלי לוי אבקסיס תוכל לשנות את סדר היום החברתי כלכלי במדינת ישראל ולעשות שינוי משמעותי רחב שיגע בשכבות רבות באוכלוסיה במדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 16:52)

אינפו - בחירות. אתר רשמי
אינפו - בחירות/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully