וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי הודיע: העבודה והתנועה מתפצלות - המחנה הציוני יפורק

יו"ר מפלגת העבודה הודיע על פיצול מהתנועה ועל ריצה ברשימות נפרדות. "האמנתי שהשינוי והשותפות החדשה יובילו לצמיחה שלנו, אבל הציבור רואה שזה לא מצב הדברים והתרחק", לבני לא ידעה מראש על המהלך, והופתעה לשמוע על כך בישיבת הסיעה. לבני: "טוב שהותרו הספקות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

פיצול המחנה הציוני - כל העדכונים

- גבאי הודיע במסיבת עיתונאים על פיצול של "העבודה" ו"התנועה"
- לבני לא ידעה על המהלך; גילתה מול המצלמות
- לבני: "טוב שהותרו הספקות"
- בתנועה תקפו: "גבאי מעולם לא קיבל את עקרון השותפות"
- לפיד: אצלנו אין זעזועים

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הודיע היום (שלישי) על פיצול ממפלגת התנועה בראשות ח"כ ציפי לבני. על פי הודעתו של גבאי, "קיוויתי והאמנתי שהשינוי והשותפות החדשה יובילו לצמיחה שלנו, לחיבור של ממש, לפרגון הדדי. אבל הציבור חכם הוא רואה שזה לא מצב הדברים והתרחק. אני עדיין מאמין בשותפות, בחיבורים, בלאחד מחנה גדול ומחוייב לשינוי, אבל חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך".

ח"כ לבני לא ידעה מראש על המהלך של גבאי, הופתעה לשמוע על כך בישיבת הסיעה כשהודיע זאת בפומבי. היא סירבה לשאת דברים לאחר סיום דבריו של גבאי. לדברי גבאי, האיחוד המיוחל "לא קורה בשותפות הזאת ולכן אני שוב בוחר בציבור. ציפי, אני מאחל לך הצלחה בבחירות, בכל מפלגה שבה תהיי. אנחנו נמשיך להילחם ולהיות מחוייבים לשינוי שעם ישראל רוצה. באתי לפוליטיקה עבור העם ואשאר תמיד בצד שלו".

עוד בוואלה! NEWS:
גבאי הציע לבני גנץ את ראשות המחנה הציוני - הרמטכ"ל לשעבר סירב
יעלון: ההרתעה בעזה נשחקה, עיתוי חשיפת המנהרות - פוליטי
גבאי כינה את ברושי 'עבריין מין' ולא חוזר בו: "מעשים שלא ייסלחו"

אבי גבאי וציפי לבני בהכרזה על פירוק המחנה הציוני, 1 בינואר 2019. רוני כנפו
"ציפי, אני מאחל לך הצלחה בבחירות". גבאי ולבני, היום/רוני כנפו

לבני הגיבה להודעה בחשבון הטוויטר והודתה "למתקשרים, למסמסים ולתומכים". לדבריה, "טוב שהותרו הספקות ואפשר להתמקד באתגר הלאומי החשוב שעומד לפנינו, כל המאמינים באמת בדרך - מהפך בבחירות הקרובות".

בסביבת גבאי אמרו כי "הקש ששבר את גב הגמל" הוא האירוע שבו הצהיר כי "הבחירות יהיו ביני לבין נתניהו" ובתגובה לבני אמרה בנאום אחר שיש "לשים את האגו בצד למען המטרה המשותפת". לדבריהם, "שם אבי הרגיש שנחצה קו אדום, והוא לא יכול היה להמשיך".

חבר מפלגתה של לבני, יואל חסון, כתב בטוויטר כי "מהיום הראשון גבאי לא קיבל את עיקרון השותפות, שהביאה 24 מנדטים. התוצאות בסקרים הם תוצאה ישירה של הנהגת היחיד של גבאי. מתוך מצוקתו הוא הפך את המחנה הציוני למפלגת נישה ודחק את הדגל המדיני-ביטחוני".

"אבי, אתה עושה טעות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפיצול המחנה הציוני ואמר כי "אני לא מתערב באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. מה שחשוב לי הוא שהימין יקים גם את הממשלה הבאה וימשיך להוביל את מדינת ישראל. לצורך זה חייבים להצביע רק לליכוד".

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, שלי יחימוביץ גיבתה את גבאי ואמרה כי "מדובר בצעד דרמטי, אמיץ ומנהיגותי. אי אפשר להתכחש לעובדות: אף שלבני אדם ראוי, ההסכם בינה ובין גבאי לא עבד, ואף להיפך: הוא הפחית את האמון של הציבור במפלגה, והיה ברור כי לבני אינה משלימה עם הנהגתו של גבאי. למפלגת העבודה מסורת ואידיאולוגיה ברורים, ואני בטוחה שנצלח את המשבר ונצליח בבחירות הקרובות".

שלי יחימוביץ ויעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
גיבתה את יו"ר המפלגה. יחימוביץ/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו
"הבנתי ששינוי גדול אפשר לעשות רק ממפלגה עם מסורת של שלטון - רק ממפלגת העבודה"

בחלקה הסגור של ישיבת הסיעה אמר גבאי הדף את הביקורת על כך שלא הודיע ללבני על החלטתו מראש "היא גם עשתה מולי דברים ללא הודעה. גם כשנתתי לה את ראשות האופוזיציה היא לא אמרה עלי מילה טובה".

ח"כ איציק שמולי תמך גם הוא בגבאי ואמר "המהלך הזה הוכיח את מי שאתה, מהלך אמיץ. כולם צריכים להתאחד סביבו ולגבות אותך". לעומתו ח"כ איתן כבל העביר ביקורת על יו"ר המפלגה ואמר "אבי, אתה עושה טעות. למה אתה לא מתייעץ איתנו?".

גבאי הוסיף כי "הציעו לי הרבה מאד הצעות. להצטרף למפלגות של איש אחד או להקים בעצמי מפלגה של איש אחד. ממש, קלי קלות. בלי הרבה מאמץ. שוב, בחרתי בדרך הקשה והמורכבת. זאת שיש לה סיכויי הצלחה של אראלה ממפעל הפיס. הבנתי ששינוי גדול אפשר לעשות רק ממפלגה עם מסורת של שלטון - רק ממפלגת העבודה".

פורטרט חבר הכנסת, איציק שמולי. ראובן קסטרו
ח"כ שמולי. תומך בגבאי/ראובן קסטרו

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב על הפיצול, ואמר כי "זה מוכיח ש'יש עתיד' היא המפלגה היחידה שיכולה לתת תשובה אמיתית לליכוד. אצלנו אין זעזועים, רק מצטרפים". ח"כ לאה פדידה אמרי כי היא מגבה באופן מוחלט את המהלך של גבאי לפירוק השותפות עם לבני. "השותפות הזו רק הסבה נזק אלקטוראלי. כעת מפלגת העבודה חוזרת לבסיס הערכי והאידיאולוגי שלה תוך הבעת תמיכה מלאה של חבריה ביו"ר המפלגה, גבאי".

(עדכון ראשון 10:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully